Reklama

Niewiele osób może wie, że za serial animowany „Agi Bagi”, który wiosną będzie pokazywany w 40 krajach na całym świecie, odpowiada m.in.trójka rzeszowian. W styczniu i lutym można go oglądać w kinach Multikino w ramach „Poranków dla Maluchów”.

[Not a valid template]

 

Serial „Agi Bagi” miał swoją polską premierę kinową 10 stycznia. Przyszło na nią około 700 osób. To pierwszy w Polsce film zrealizowany techniką zaawansowanej animacji 3D dla dzieci w wieku 2-5 lat.

„Agi Bagi” opowiada o przygodach mieszkańców planety, która ma dwie strony: Agi i Bagi oraz o wzajemnych relacjach pomiędzy jej mieszkańcami, plemionami Agingów i Bagingów. Każdy epizod porusza wątek związany ze środowiskiem, pokazuje jak sobie radzić wspólnymi siłami, żeby żyć w harmonii z naturą.

Prezentując przygody bohaterów, serial w unikatowy sposób przemyca ważne elementy edukacyjne, które są tak istotne na etapie rozwoju dziecka, a jednocześnie często pomijane w bajkach.

„Agi Bagi” zostało wykreowane jako projekt skierowany do „młodszych przedszkolaków”. To w zamyśle wesoły i ciepły film z delikatnym, nienachalnym, edukacyjnym przesłaniem. Specjaliści z branży międzynarodowej ocenili, że to pierwszy tak unikatowy projekt, którego kolory i fabuła są perfekcyjnie opracowane dla dzieci w wieku 2-5 lat.

Kto stworzył „Agi Bagi”?

Pomysłodawcą „Agi Bagi” jest 40-letni Tomasz Niedżwiedź, scenarzysta i reżyser. Niedźwiedź pochodzi z Rzeszowa, tutaj chodził do liceum plastycznego, a potem studiował w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jest producentem kreatywnym seriali dla dzieci: „Agi Bagi”, „Latający Miś i Spółka”, „Kostka i kulka”.

Tomasz Niedźwiedź zaprojektował kilkanaście opraw graficznych programów dla telewizji, m.in. MTV, TVP, TVN, jest współzałożycielem studia animacyjnego BADI BADI. Od 1996 r. do 2010 r. pracował jako supervisor przy projektowaniu i realizacji ponad 2000 reklam, oraz kilkudziesięciu polskich teledysków.

Niedźwiedź wyreżyserował około 30 animowanych reklam i 6 wideoklipów polskich zespołów, m.in. dla Reni Jusis, Blue Cafe, 1984, Kari Amirian. Obecnie pracuje nad kolejnymi serialami dla dzieci.

Sprowokować u dzieci myślenie

Na „Agi Bagi” Tomasz Niedźwiedź poświęcił pięć lat. Od początku serial był realizowany z myślą o rynku międzynarodowym. Producent chciał wyprodukować serial, który spełni standardy w każdym kraju, niezależnie od uwarunkowań kulturowych. Zdecydował się na szereg konsultacji z psychologami, nadawcami telewizyjnymi i dystrybutorami z całego świata.

– Chciałbym sprowokować u dzieci myślenie porównawcze tak, by dostrzegły analogie między Agi Bagi, a tym, co je otacza. Moim celem i marzeniem jest, żeby dzieciaki po kilku odcinkach dostrzegły fakt, że mimo zupełnie innych form życia, innej fauny i flory, ekosystem Agi Bagi – choć bardzo uproszczony – działa jednak podobnie do tego, który znają z otaczającego je świata – mówi Tomasz Niedźwiedź.

– Jednocześnie chciałem, aby forma wizualna oraz warstwa muzyczna były dla dzieci na tyle ciekawe, żeby zainteresowane milutkimi, śmiesznymi stworkami próbowały wspólnie z nimi odkrywać tajemnice ich świata – dodaje.

„Agi Bagi przeciera szlaki”

Dwie kolejne osoby, które odpowiadają za „Agi Bagi”, także pochodzą z Rzeszowa. To Dominika Osak, która jest producentem serialu. Dominika uczyła się w VI LO w Rzeszowie, potem wyjechała na studia do Warszawy, gdzie skończyła dziennikarstwo, a następnie przeniosła się do Krakowa do szkoły aktorskiej.

Od trzech lat pracuje w studiu Badi Badi. Po pół roku pracy objęła funkcję kierownika produkcji pierwszego projektu serialu „Agi Bagi“, który przetarł firmie szlak na rynku międzynarodowym.

Obecnie Dominika jest producentem projektów seriali tworzonych w Badi Badi. Zajmuje się promocją seriali i budowaniem sieci kontaktów na festiwalach, m.in. Cartoon Movie w Lyon, Cartoon Forum w Tuluzie, MipCom w Canness, targi MIFA w Annecy, Cartoon Connection Korea czy Cinekid w Amsterdamie.

Dominika Osak nadzorowała też produkcję komputerowych efektów specjalnych do filmu fabularnego „Wkręceni“ i „Wkręceni 2“ w reżyserii Piotra Wereśniaka.

Zakres krajów będzie poszerzany

Trzecią osobą zaangażowana w „Agi Bagi” jest Maciej Cępura, także pochodzący z Rzeszowa. W branży postprodukcji pracuje 10 lat. Cępura pracował przy wielu reklamach realizując compositing do reklam takich marek jak: Carlsberg, Tymbark, Wedel, oraz przy kilku filmach fabularnych, np. „Pokaż kotku, co masz w środku”, „Secret sharer”, a także wiele teledysków: Żywioły, Fisz i Emade, Liroy, T. Love.

Wiosną 2015 roku serial telewizyjny „Agi Bagi” będzie emitowany w 40 krajach całego świata, m.in. w Polsce, Grecji, na Węgrzech, w Indonezji, Izraelu, Włoszech, Rosji, Republice Południowej Afryki, Tajlandii, Emiratach Arabskich.

– Zakres krajów będzie sukcesywnie poszerzany – zapowiadają twórcy „Agi Bagi”. Film już zbiera bardzo dobre recenzje.

„Bajka była przecudna, dzieciaki zachwycone, a ja urzeczona. Czegoś takiego właśnie brakuje w produkcjach dla dzieci. Kolory, muzyka, piękna, nie wymuszona fabuła. Zabawne, ale jednocześnie barwne postaci, no i czarny charakter, który tak naprawdę jest poczciwą gapą! Synek był mocno zawiedziony, że to już koniec… Czekamy na więcej!” – napisała do producentów po premierze filmu autorka bloga Małe Dranie.

„Agi Bagi” powstał dzięki dofinansowaniu przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Narodowy Instytut Audiowizualny.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: