Zdjęcie: Google Maps

Inwestycję wartą niespełna 50 mln zł chce w Rzeszowie realizować 7 firm. Miasto teraz zastanawia się, która z nich przebuduje układ drogowy w centrum miasta. 

Na początku marca Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie ogłosił przetarg na przebudowę układu drogowego w obrębie osiedla Śródmieście (północna część, po południowej stronie linii kolejowej) i osiedla 1000-lecie (po północnej stronie linii kolejowej). Miasto na inwestycje zaplanowało 49 mln zł

Pod koniec kwietnia oferty zostały otwarte. Zgłosiło się 7 firm. Najniższą ofertę złożyła Eurovia Polska – 45,8 mln zł. Druga najniższa oferta jest od Miejskiego Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów z Rzeszowa – 46,8 mln zł.

Dwie najdroższe oferty oscylują wokół 50 mln zł od konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy i Intop z Warszawy (50,5 mln zł) oraz warszawskiego Budimexu (52,8 mln zł).

– Obecnie trwa analiza ofert pod kątem formalno-prawnym. Ofert jest na tyle dużo, że z pewnością uda nam się rozstrzygnąć przetarg w pierwszym podejściu – mówią nam miejscy urzędnicy. 

Inwestycja zakłada m.in. budowę ronda na skrzyżowaniu ulic: Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego, Śniadeckich (okolice ZUS-u), poszerzenie ul. Batorego pod wiaduktem kolejowym, rozbudowę Fredry, przebudowę skrzyżowania z Siemiradzkiego, przedłużenie ul. Żółkiewskiego wraz z przebudową skrzyżowań z ul. Śniadeckich i Orzeszkowej.

W planach jest również rozbudowa ulicy Śniadeckich, poszerzenie ul. Orzeszkowej. Ponadto, zostanie zamknięta ul. Żółkiewskiego. Na końcu tej drogi powstanie plac do zawracania. W planach jest też rozbudowa ul. Siemieńskiego – od ul. Kochanowskiego do skrzyżowania z ulicą Maczka. O szczegółach pisaliśmy TUTAJ. 

Przebudowa układu drogowego w centrum miasta ma się rozpocząć się w czerwcu i potrwać do 2022 roku. 

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama