Zdjęcie: Piotr Woroniec / Rzeszów News
Reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe odnowią kolejny odcinek linii (nr 106) Boguchwała – Czudec na podkarpackiej trasie. – Z Rzeszowa do Jasła będą jeszcze lepsze podróże i wyższy poziom bezpieczeństwa – obiecują kolejarze.

PKP PLK podpisały umowę z wykonawcą inwestycji, która będzie kosztowała ponad 43 mln zł. Pieniądze pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.

Dotychczas wykonane prace za 220 mln zł na trasie Rzeszów – Jasło sprawiły, że czas przejazdu tego odcinka skrócił się o 30 minut. Rozpoczynana modernizacja odcinka Boguchwała – Czudec dodatkowo skróci podróż o około 6 minut.

– Po zakończeniu prac pociągi pojadą prawie dwukrotnie szybciej – zwiększą prędkość z 60 km/h do 100 km/h, poprawi się przepustowości trasy Rzeszów – Jasło – twierdzi Dorota Szalacha z PKP PLK.

Prace na linii nr 106 Boguchwała – Czudec obejmą wymianę 12 km toru, przebudowę mostu, dwóch wiaduktów i 23 obiektów inżynieryjnych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym na 21 przejazdach, m.in. na drogach powiatowych w gminach Boguchwała i Czudec. 

Pasażerowie korzystający z kolei w miejscowościach Wisłoczanka, Babice, Babice Kolonia oraz Zaborów i Jasło będą mieli lepszy dostęp do pociągów dzięki nowym lub przebudowanym peronom, np. na przystanku Zaborów wybudowane będą dwa nowe perony.

Nowe obiekty będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Perony zostaną wyposażone w czytelne oznakowanie, nowe oświetlenie i tablice z rozkładami jazdy. Prace mają się zakończyć w listopadzie 2018 r.

W latach 2010-2013 prace modernizacyjne linii Rzeszów – Jasło objęły 60-kilometrowy odcinek. 14 stacji i przystanków, m.in. Rzeszów Staroniwa, Boguchwała, Czudec, Rzeszów Osiedle, Rzeszów Zwięczyca, zyskało nowy standard obsługi podróżnych.

Przebudowano także 77 przejazdów m.in. w Rzeszowie, w Babicy, w Żarnowej. To poprawiło poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym, a jednocześnie przyspieszyło i upłynniło przejazd pociągów. 

Cała przebudowa linii Rzeszów – Jasło będzie kosztowała ponad 160 mln zł.

(ak)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

2 KOMENTARZE

  1. “np. na przystanku Zaborów wybudowane będą dwa nowe perony.” Hahahahaha
    Autor artykułu był już chyba myślami przy wigilijnym stole, bo mu się trochę wszystko poprzesuwało w czasie i przestrzeni. Możnaby zerknąć w mapę przed zamieszczeniem tekstu, bo w Zaborowie obawiam się, że te 2 nowe perony nie są do końca potrzebne 🙂

Comments are closed.