Zdjęcie: Komenda Miejska Policji w Rzeszowie
Reklama

Dwaj mężczyźni  w wieku 47 i 48 lat to ofiary śmiertelne wypadku, do którego doszło w piątek przed południem w podrzeszowskiej Stobiernej.

Wieczorem Marta Tabasz-Rygiel, rzecznik Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie, poinformowała nas, że kierowcą renault scenic, który uczestniczył w wypadku, był 48-letni mieszkaniec Rzeszowa. Kilka godzin wcześniej policjanci ustalili tożsamość kierowcy volkswagena golfa. To 47-letni mieszkaniec powiatu niżańskiego. Do szpitala w ciężkim stanie trafił 11-letni syn kierowcy golfa, który był pasażerem auta.

Do dramatu doszło ok. godz. 10:40 na drodze ekspresowej S19. Adam Szeląg, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Rzeszowie, relacjonował, że kierowca renault jechał w kierunku Lublina. – Z nieznanych przyczyn stracił panowanie nad samochodem, przejechał przez wysepkę rozdzielającą jezdnie, uderzył w znak drogowy i wjechał na przeciwny pas ruchu. Tam zderzył się z jadącym w kierunku Rzeszowa, kierującym volkswagenem golfem.

Obaj kierowcy zginęli na miejscu. Po wypadku przez wiele godzin były utrudnienia na S19. Zakończyły się one przed 17:00. Policja wyjaśnia dokładne okoliczności tragedii.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

15 KOMENTARZE

  1. Wypadek był raczej na wysokości Trzebuski, czyli bliżej węzła Sokołów Młp. Droga S19 Sokołów Młp.-Jasionka to droga wybudowana w systemie 2+1 bez barierek rozdzielających przeciwne kierunki jazdy, czyli mamy dwa pasy w jednym kierunku oraz jeden w przeciwnym kierunku i tak na zmianę co kilka kilometrów. Według mnie to jest głównym problemem tej drogi, ponieważ w przypadku, gdy w jednym kierunku jazdy mamy dwa pasy ruchu wszyscy nagle wyprzedzają wolniej jadące auta i pędzą z maksymalną prędkością bo za chwilę kończy się znów pas lewy i muszą zdążyć zjechać na pas prawy a ten prawy pas jest pełen aut i brak chętnych kierowców do wpuszczania pomiędzy auta tych wyprzedzających. To powoduje, że wszyscy nagle hamują bo mamy znów już tylko jeden pas i znów na tym jednym pasie są auta jadące wolniej, czyli auta jadące jeden za drugim wtedy ten kto nie zdąży zjechać na pas prawy w lukę pomiędzy auta albo nagle hamuje awaryjnie na pasie lewym albo zaskoczony taką sytuacją jedzie na wprost z dużą prędkością przez wysepkę niszcząc znaki na wysepce i niestety wjeżdża na powierzchnię wyłączoną z ruchu zatrzymują się na niej lub panikując wjeżdża zaskoczony sytuacją na pas przeciwny. Jeśli ma szczęście i ten pas jest pusty to tylko ma uszkodzone auto a jeśli nie to właśnie może dojść do zderzenia z innym kierującym.

  2. QQ zrozum, że odcinek Jasionka -Sokołów Młp to właśnie jest S19, a Poręba jakoś nie kwestionował sposobu w jaki “jego dziecko” zostało wykonane.

  3. Też mi cuś tu pachnie jakimś przekrętem- bo droga ekspresowa ma określone parametry i takie piwinne być
    Chyba że to szewc projektowal albo ktuś z łapanki a piwinno byc : o
    Tj.
    Szybkość projektowa 100 km/ godź- szer.jezdni 2x po 7 metrów
    Pasy awaryjne 2x po 2,5 metra-
    pas gruntowy 4 metry
    ( O !!!!! gdzie jest co ?) zabrakło kasy co wystarczyło tylko na farbe aby linie wymalować
    Dalej –
    Pobocza gruntowe 2x 0,75 lub 2x 1,25 metra
    Skarpy pochyły 1/3- 1/1,5
    I skrajnia pionowa do 4,70 metra

    Czy tam to wszystko tak jest chyba nie – no i jest co jest Suweren pada jak na wojnie; O !

  4. Żenada to twój komentarz. PO dało kasę tylko na 2+1 bo poskąpiło a teraz trzeba będzie wywalać kolejną kasę na kosztowne przeróbki. Poręba walczył cały czas o kasę na całą S19 a to właśnie europosłowie PO zablokowali wpisanie tej drogi do TENT.

  5. Jakieś dwa miesiące temu w nocy jechałem tam od Lublina, padał deszcz i komuś jadącemu od Rzeszowa pomyliły się chyba pasy bo wjechał na poszerzeniu do 4 pasów za metalową barierkę i sypał na mnie pod prąd !!!!! Nawet się chyba baran nie połapał że jedzie na czołówkę z innymi a zjazd zza barierek miał dopiero za kilkaset metrów. Paranoja z tą niby ekspresówką!!!

  6. Ale manipulujecie. Wiesz o co walczył Poręba? O całą s19. Odcinek Rzeszów Lublin platfonsy i tak miały wybudować. No i zaczęli budować w takim standardzie jak na załączonym przykładzie. Ch… z tą O wschodnią.

  7. Jeżdzę tam często i pierwszy raz widzę expresówkę z liniami ciągłymi i żadnego oddzielenia od siebie,przynajmniej betonowe barierki albo aluminiowe to każdy by widział a tak to dramat, tam na okragło sa wypadki, widzialem to dzisiaj i do teraz nie moge zasnąć

  8. Na miejscu prokuratora zająłbym się projektantem tego kawałka S19 i tym, kto projekt zatwierdził oraz tym, kto tak wybudowaną drogę “ekspresową” odebrał. Ekspresówka do nieba.

  9. Bardzo współczuję rodzinom obu ofiar.

    @ Resboy: Nawet nie próbuj tego tłumaczyć.
    I tak za chwile przeczytasz że to wina PiS.

  10. Przecież PO PSL zbudowali tę drogę w ten sposób. Warto o tym pamiętać. Warto także przypomnieć sobie jak Pitera i młody Wałęsa w Brukseli mówili, że s19 jest niepotrzebna i UE nie powinna dawać kasy na nią.

  11. Taką nam zbudowali ekspresówkę, że dochodzi do czołówki.
    Ten kto zadecydował, o budowie drogi 2+1 ma ofiary na sumieniu.

Comments are closed.