Szalony wzrost liczby zakażeń koronawirusem zmusza do dodatkowych obostrzeń. Aby załatawić sprawę w Urzędzie Miasta Rzeszowie umawiajcie się na konkretną godzinę, a najlepiej załatwiajcie sprawy przez telefon i internet. 

Dodatkowe obostrzenia covidowe zaczynają obowiązywać od najbliższej soboty (27 marca). W piątek Urząd Miasta Rzeszowa zaapelował do mieszkańców, by załatwiali swoje sprawy, jeżeli jest to tylko możliwe, przez internet lub telefonicznie. A jeżeli koniecznie chcą przyjść do urzędu, to z pracownikami niech wcześniej umówią się na konkretną godzinę.

– Umawiając się telefonicznie w jakimś wydziale mieszkańcy unikną kolejek, zostaną szybciej obsłużeni i co najważniejsze będzie mniej osób w budynku, a więc zmniejszy się ryzyko zakażenia – tłumaczy Marcin Stopa, sekretarz miasta Rzeszowa.

– Chcemy, aby mieszkańcy – także w tym trudnym czasie pandemii – mogli szybko załatwiać wszystkie swoje sprawy w urzędzie, ale bardzo zależy nam także na bezpieczeństwie pracowników. Tam, gdzie to było możliwe, urzędnicy są na pracy zdalnej, ale jest wiele wydziałów, w których konieczna jest ich obecność i kontakt z mieszkańcami – dodaje pełniący obowiązki prezydenta Rzeszowa Marek Bajdak.

Stąd apel o umawianie się telefonicznie na konkretną godzinę, a tam gdzie to możliwe załatwienie sprawy przez telefon lub internet. Do kontaktów jest uruchomiona specjalna infolinia. Pod numerem 17 788 99 00 pracownicy Urzędu Miasta udzielą mieszkańcom wszystkich niezbędnych informacji, a także połączą z odpowiednim wydziałem lub jednostką.

Urzędnicy zachęcają także do kontaktów i umawiania wizyt w urzędzie bezpośrednio w poszczególnych wydziałach urzędu, aby nie dzwonić wyłącznie na infolinię. Wykaz telefonów do wszystkich wydziałów i jednostek, opis tego jak wyglądają obecnie procedury załatwiania spraw w urzędzie, a także wykaz spraw, które można załatwić przez platformę e-PUAP jest dostępny TUTAJ. Dostęp do e-usług, w tym do e-PUAP, jest TUTAJ.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama