Zdjęcie: Google Street View
Reklama

250 tys. zł – tyle miasto ma na zaprojektowanie i montaż sygnalizacji świetlnej na ul. Krakowskiej przy galerii handlowej „Nowy Świat” w Rzeszowie.

W czwartek miasto ogłosiło przetarg na budowę sygnalizacji. – Prace projektowe powinny trwać około miesiąc, kolejny miesiąc na przygotowanie sygnalizacji. Przewidujemy, że przejście z sygnalizacją powinno być gotowe w czerwcu – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

–  Sygnalizacja na ul. Krakowskiej będzie wzbudzana (na dotyk) oraz wpięta w miejski system sterowania ruchem. Będzie także współpracować z pozostałymi sygnalizacjami na ul. Krakowskiej – dodaje.

Kierowców nieszczególnie cieszy plan budowy sygnalizacji na wysokości galerii “Nowy Świat”. Na stosunkowo niedługim odcinku ul. Krakowskiej będą mieli do pokonania aż trzy sygnalizacje: na skrzyżowaniu z al. Wyzwolenia, potem właśnie przy galerii, a niedługo później na skrzyżowaniu z ulicą Okulickiego.

Miasto uważa, że bezpieczeństwo jest najważniejsze. Tylko w 2018 roku policja odnotowała tam 4 wypadki, w których jedna osoba zginęła, a 4 zostały ranne. Miasto w budżecie na zaprojektowanie i montaż sygnalizacji na przejściu ma zapisane 250 tys. zł.

Pomysł budowy sygnalizacji świetlnej na przejściu przy „Nowym Świecie” pojawił się po tragedii, do której doszło 3 grudnia 2018 r. Kierowca volvo na przejściu śmiertelnie potrącił 27-letniego Andrzeja Lutaka. Za kierownicą volvo siedział wtedy 57-letni Jacek H., znany rzeszowski lekarz.

Jacek H. chciał się dobrowolnie poddać karze: roku więzienia w zawieszeniu na trzy lata i 8 tys. grzywny. Sąd jednak nie wyraził na to zgody. Proces lekarza będzie się toczył w normalnym trybie. Grozi mu do 8 lat więzienia.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

21 KOMENTARZE

  1. Czy potrzebujesz finansowania osobistego i biznesowego lub inwestycyjnego, bez stresu i szybkiej zgody? Jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś, ponieważ obecnie oferujemy kredyty o doskonałej stopie procentowej na poziomie 2%. Nasze finanse są bezpieczne i bezpieczne. Szczęście naszych klientów jest naszą siłą. pożyczki w wysokości 5 000 € – 1 000 000 EUR USD i funty, dostępne teraz to pożyczki dla firm, osób prywatnych, domów, podróży i studentów itd. Więcej informacji na e-mail kontakt: dobsonquickloan@gmail.com

  2. Trzeba też nadmienić, że po drodze z ”centrum” jest cała masa przejść, którymi to można dostać się na drugą stronę jezdni.

  3. Przejście podziemne w zasięgu ręku obok galerii, ale oni będą budować światła. Popieprzone władze, popieprzeni mieszkańcy.

  4. Serio? Zakładam że idziesz z centrum pieszo dla przyjemności bo chyba nie szkoda Ci 3zl na MPK skoro jesteś zmarznieta przemoczona zmęczona…

  5. Pragnę Ci uświadomić że drogi SĄ dla samochodów a pieszy jest na niej TYLKO warunkowo. Twój argument jest śmieszny ‘bo miasto jest dla ludzi’, a to samochodami jeżdżą krasnoludki tak?

  6. Przestań gadać głupoty. Ktoś kto idzie na butach z Centrum, to jest na przykład zmarznięty/przemoczony/zmęczony itp. i tak jak ty, chciałby jak najszybciej pokonać drogę. Różnica polega na tym, że ty – pozwól, że Cię zacytuję – swoją “dupę” płaszczysz w aucie, a pieszy zasuwa na nogach i jest narażony na różne niedogodności z tego wynikające. Troszkę empatii….

  7. Kładka nie stalowa wymagająca konserwacji a z kompozytów i takie powinne byc budowane w miescie innowacji seryjnie ,seryjnie a nie : światła i światla bo one spowalniają ruch pojazdów a na trasach wlotowych/ wylotowych – do i z miasta ( 2+2) ruch powinien sie odbywac szybko,sprawnie,bez konfliktowo
    A nie opowiadanie bajek o chodzeniu pieszo z jednego kranca miasta na drugie to było dobre jak Rzeszów był mały 70 lat temu i wtedy sie chodziło : O !

  8. szkoda gadać a k..wa cały rzeszów zróbmy w światłach i przejściach a potem zastanawiajcie się dlaczego autobusy się spóźniają, a karetki stoją na sygnale w korkach jak k..wa nie mogą pzrejechac bo cały ruch trzymają światła i przejścia, a na marginesie ten co zabił chłopa na przejściu to też na kare śmierci życie za życie wtedy by wszyscy myśleli o innych

  9. Rozwiązanie z użyciem fotoradarów jest skuteczne ale w przypadku ludzi ze średniej klasy społecznej, dla kogoś z większymi zarobkami zapłacenie mandatu w wysokości 500 zł , 1000 zł albo i więcej nie jest żadną kara ba dla kogoś kto jeździ bez prawa jazdy tym bardziej tu chodzi o skuteczne bezpieczeństwo, co do budowania przejść podziemnych to przecież jest już jedno koło nowego świata, kładka wydaje się sensowna ale jest to przestarzałe rozwianie. Może czas na coś nowego ( charakterystyczna sygnalizacja informujaca o zbliżającym się pieszym. W końcu Rzeszów miasto innowacji. Nie jestem ekspertem, nie wykłócam się kto ma rację a kto nie.

  10. Ty “Rzeszowiak” to nie wiesz o czym mówisz. Od lat 90 jak ruch samochodowy się zwiększył na tamtym przejściu jest strefa śmierci. Tam światła powinny być już lata temu założone (lub inny bezkolizyjny sposób komunikacji).

  11. To jest właśnie kwintesencja rzeszowskiej farsy.
    Zdarzył się wypadek – montować światła.
    Tylko dlatego, że jakiś tłuk nie potrafił przestrzegać przepisów, a organy egzekwujące prawa nie pilnują co do nich należy, tylko stoją w krzakach z suszarkami.
    Natomiast takie wykroczenia jak właśnie wyprzedzanie i omijanie na przejściach, albo burackie parkowanie w ogóle nie są egzekwowane…
    Jak bardzo mi brakuje przenośnych fotoradarów, ubolewam do dzisiaj, iż je zniesiono, zrobiłyby kapitalną robotę, zwłaszcza na niektórych ulicach miejskich po jednym pasie ruchu w każdą stronę…
    Jeszcze kilka miesięcy i Rzeszów będzie “stolicą świetlną”, niestety w najgorszym znaczeniu tego słowa…

  12. Nie nie można postawić prostej metalowej kładki bo miasto jest dla ludzi nie dla samochodów…. Takie rozwiązania są dobre dla autostart, a nie dla centrum miasta… Nowoczesne europejskie miasta (a takim chce być Rzeszów choć mu nie wychodzi) zasypują przejścia podziemne, a kładki burzą. Mało zmniejszają ilość pasów jezdni bo wiedzą, że miasto jest dla ludzi. Popatrzcie na warszawę bo daleko nie trzeba szukać. A kierowcy niech zaczną mieć wyobraźnię bo omijanie i wyprzedzanie na przejściach w rzeszowie jest nagminne i praktycznie na co dzień mam z tym doczynienia

  13. Już to widzę jak w zimie pod tą górka ruszają samochody ciężarowe.. kombinują ze światłami a od dawna przecież już istnieją rozwiązania takie jak kładki.

  14. Przecież to logiczne jest że gdyby kierowcy tamtędy jezdzili 50km/h to byłoby wystarczająco dużo czasu na dostrzeżenie pieszego i zatrzymanie samochodu a tym samym niebyłoby wypadków.
    Więc po jakiego piernika stawiać kolejne światła jeśli rozsądniej byłoby zamontować tam fotoradar który szybko nauczyłby kierowców z “ciężką nogą” jazdy z przepisową prędkością.
    Ponadto miasto corocznie wydaje ile? około 700 000 zł na świąteczne świecidełka, toż czy nie możnabyłoby na tym zaoszczędzić i w tym miejscu wybudować prostą metalową kładkę naziemną ala taką jak stała na Langiewicza ?

Comments are closed.