7.7 C
Rzeszów
środa, Wrzesień 18, 2019
W maju w Rzeszowie rower, skuter i hulajnoga miejska. Przetarg ogłoszony

W maju w Rzeszowie rower, skuter i hulajnoga miejska. Przetarg ogłoszony

12
Zdjęcie: Kamil Pudełko / Rzeszów News
Reklama
Ponad 100 tys. zł ratusz chce przeznaczyć na prowadzenie miejskiej wypożyczalni jednośladów. W repertuarze powinny znaleźć się rowery czwartej generacji oraz elektryczne skutery i hulajnogi.
 
Miasto w środę ogłosiło przetarg na usługę wdrożenia, utrzymania i serwisowania Rzeszowskiego Roweru Miejskiego. Tym razem od firmy, która będzie obsługiwać system rowerowy, ratusz oczekuje 80 rowerów czwartej generacji, czyli takich, które działają na aplikację i nie potrzebują stacji bazowych, 20 skuterów elektrycznych i 50 hulajnóg elektrycznych.
 
– Otwarcie ofert zaplanowaliśmy na 11 kwietnia. Chcielibyśmy, aby wypożyczalnia ruszyła 1 maja i funkcjonowała co najmniej do 15 listopada – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
 
Jednoślady mają być w jednym kolorze i nie mogą zawierać reklam. Operator ma również przygotować aplikację, która umożliwi mieszkańcom korzystanie z wypożyczalni, a także wdrożyć cały system związany z obsługą i monitoringiem sprzętu.  
 
W trakcie trwania umowy operator ma dać gwarancję, że co najmniej 80 procent sprzętu będzie działało bez zarzutu. Na naprawę uszkodzonych rowerów, skuterów i hulajnóg ratusz daje zwycięskiej firmie nie więcej jak 5 dni.
 
Ratusz na wdrożenie roweru miejskiego wraz ze skuterami i hulajnogami przeznaczył ponad 100 tys. zł. W ubiegłym roku wypożyczalnię w formie testu – od lipca do listopada – prowadziła firma Blinkee. Jak niedawno pisaliśmy, Blinkee w tym roku już raczej wypożyczalni nie poprowadzi i operatorem prawdopodobnie będzie Romet. 
 
(jg)
 
redakcja@rzeszow-news.pl 

 

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

12 KOMENTARZE

  1. Oj Danielu, Danielu… Zadbaj o zabezpieczenie pieniędzy w budżecie, aby w przyszłości operatorzy budowali ogólnodostępne parkingi…

  2. Racja Twoja Panie. Biję się w piersi. Wcześniejsze doniesienia mówiły o tym, że z Rometu maja być rowery ze stacjami i tym sie sugerowałem, co nie znaczy, że tutaj nie doczytałem. Sorry.

  3. Przy okazji apeluję o nagłośnienie afery z zabraniem połowy ciągu pieszo-rowerowego pod parking przy nowym gmachu Urzędu Marszałkowskiego. Kto wydał na to zgodę, kto się pod tym podpisał, czy nie złamano przepisów i czy to nie samowola budowlana. To wstyd, że w mieście innowacji likwiduje się ścieżki rowerowe, kiedy cała Europa stawia na transport zrównoważony.

  4. Dobrze że miasto idzie w IV generację, nowością są hulajnogi elektryczne, to kolejny pilotaż więc będzie okazja przetestować ten typ rozwiązania na krótkich dystansach. Budowa stacji III generacji rozciągnęłaby się w czasie. Pamiętajmy że oprócz Rometu który ma bardzo dobre rowery elektryczne są też Roovee, Sobi, Vawelo, Nextbike, Veturilo oraz inni. Można również w przyszłości pomyśleć aby operatorzy IV generacji bikesharingu budowali ogólnodostępne parkingi rowerowe w ramach obsługi systemu

  5. Jeśli Romet zaoferuje rower 4 generacji (bez stacji dokujących i terminali), to nie mam nic przeciwko. Elektryczne hulajnogi na plus.

  6. Chwila- chwila – chwila
    wszystko fajnie tylko kolejność zła : winno być tak ;
    Urzędnicy dojeżdżający samochodmi do miasta sru ; do pociągów / autobusów a potem chop na hulajnoge i jazda do danego urzędu

    Jaka rewolacja na ulicach- znikną korki / czysty zefirek w sposób spektakularny bedzie rewelacja – innowacja w ruchu ulicznym ; O ;

  7. Czytanie tekstu zbędne?

    (…)Tym razem od firmy, która będzie obsługiwać system rowerowy, ratusz oczekuje 80 rowerów czwartej generacji, czyli takich, które działają na aplikację i nie potrzebują stacji bazowych (…)

Comments are closed.