Wisłokostrada. Rzeszów dostał ZRID m.in. na rozbudowę mostu Załęskiego

Służby wojewody podkarpackiego wydały zezwolenie na m.in. rozbudowę mostu Załęskiego oraz przebudowę skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka.

 

Tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, dotyczy m.in. planowanej rozbudowy mostu Załęskiego. Ta powstała przed laty – w 1992 roku – przeprawa przez Wisłok została wybudowana tylko w części. Po rozbudowie o kolejną most będzie miał po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

Wydana przez służby wojewody decyzja dotyczy także możliwości przebudowy m.in. skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka oraz sygnalizacji świetlnej, budowy zatok autobusowych, poszerzenia ponad 230-metrowego odcinka al. gen. Maczka, budowy i rozbudowy chodników i ścieżek rowerowych, przebudowy oświetlenia i odwodnienia.

Wcześniej – w sierpniu 2020 roku służby wojewody wydały ZRID dla „Wisłokostrady”, która docelowo ma połączyć osiedle Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa. Kierowcy, którzy będą chcieli z Nowego Miasta dojechać na Baranówkę, Miłocin i Staromieście oraz dalej w kierunku Warszawy i Lublina, nie będą musieli się przedzierać przez al. Piłsudskiego.

Początkiem „Wisłokostrady” była wybudowana w 2015 roku droga łącząca aleję Rejtana z nowym targowiskiem przy ulicy Dworaka. Powstał wtedy tylko 700-metrowy odcinek. 

ZRID umożliwi budowę drugiej jezdni od al. Rejtana do targowiska (ok. 500 m), dwóch nowych (2×2) od targowiska do ul. Ciepłowniczej (800 m), chodników, ścieżek rowerowych, ronda na skrzyżowaniu przyszłej drogi z ul. Ciepłowniczą, zatok autobusowych, oświetlenia, mostu na rzeką Młynówka, dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

Jak w środę poinformował ratusz, zabezpieczone ma zostać także osuwisko w rejonie ul. Konfederatów Barskich.

Z kolei w czerwcu 2020 r. wydano ZRID m.in. na rozbudowę (2×2) ul. gen. Maczka na długości ponad 600 metrów, przebudowę i budowę obustronnych chodników, obustronnych ścieżek rowerowych, przebudowę skrzyżowania ul. Lubelskiej z al. Wyzwolenia i ul. gen. Maczka, przebudowę skrzyżowania z ul. Partyzantów.

– Realizacja tych trzech ważnych zadań odciąży z ruchu samochodowego rondo Pobitno a także Śródmieście – al. Piłsudskiego oraz wiadukt Tarnobrzeskiego – podkreśla Marek Bajdak, pełniący funkcję prezydenta Rzeszowa.

Szacunkowy koszt trzech inwestycji to ponad 140 mln zł. Miasto chce na ich realizację pozyskać pieniądze z Krajowego Planu Odbudowy. – Wniosek w tej sprawie został złożony – poinformowały służby prasowe rzeszowskiego magistratu.  

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama