Oferta konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construcción okazała się najkorzystniejsza w przetargu na wybór wykonawcy budowy ponad 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 na odcinku Rzeszów Płd. – Babica.
Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w piątek poinformowała, że oferta Mostostalu i Acciona Construcción wyniosła 2,23 mld zł. Do przetargu złożono sześć ofert – od ok. 1,2 mld zł do ok. 3,2 mld zł. GDDKiA w Rzeszowie uznała, że oferta polsko-hiszpańskiego konsorcjum jest najkorzystniejsza.
Teraz procedurę przetargową musi zatwierdzić jeszcze prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Jeżeli jego postępowanie będzie pozytywne i nie będzie odwołań, to GDDKiA podpisze umowę z Mostostalem i Acciona Construcción. Obie firmy będą miały 4,5 roku na budowę S19 na odcinku Rzeszów Południe (Kielanówka) – Babica (10,3 km).
Z tego okresu, 21 miesięcy wykonawcy będą mieli na przygotowanie projektu, a 33 miesiące na roboty budowlane. Budowa S19 od Kielanówki do Babicy jest planowana w latach 2020-2025. Na trasie powstanie pięć estakad, dwa wiadukty nad S19, trzy przejścia dla zwierząt i około 2-kilometrowy tunel pod “ekspresówką”. Powstanie też węzeł Babica.
– Droga będzie posiadać po dwa pasy ruchu w każdym kierunku – poinformowała Joanna Rarus.
Dzięki S19 zostanie wyprowadzony ruch ciężarówek z centrum miejscowości w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 19. Nowa trasa skróci także czas przejazdu na osi północ-południe i zwiększy bezpieczeństwo. Budowa S19 od Kielanówki do Babicy jest częścią realizacji międzynarodowej trasy Via Carpatia.
Bądź na bieżąco.
Obserwuj nas na Google News!Podkarpacki odcinek S19 docelowo ma mieć ok. 169 km. W tej chwili kierowcy mogą korzystać z ponad 30-kilometrowego odcinka “ekspresówki” od węzła Sokołów Małopolski do węzła Rzeszów Południe. W realizacji jest 54,2 km. W przygotowaniu jest także ponad 85-kilometrowy odcinek S19 od węzła Rzeszów Płd. do Barwinka.
Na pozostałych czterech odcinkach trwają prace na projektami i koncepcjami programowymi.
GDDKiA zapowiada, że z Rzeszowa do Lublina S19 kierowcy będą jeździć od 2022 roku. Rzeszów zyska połączenie nie tylko z Lublinem, ale również z Warszawą, dzięki S17. Drogowcy obiecują, że ok. 300-kilometrową trasę, łączącą przedmieścia Rzeszowa i Warszawy, pokonamy samochodem osobowym poniżej trzech godzin.
– Trasa przez Lublin zastąpi dotychczasowy szlak prowadzący przez Radom, Opatów i Kolbuszową, czyli drogę krajową nr 9 – wyjaśnia Joanna Rarus.
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl