Zdjęcie: Maciej Brzana / Rzeszów News
Reklama
– Dlaczego mocno rozwijające się osiedla Budziwój i Drabinianka, gdzie mieszkańców ciągle przybywa, muszą korzystać z jednej linii autobusowej i to jeszcze na dodatek zatłoczonej? – pyta pan Maciej*, Czytelnik Rzeszów News. 

Chciałem poruszyć problem autobusów linii MPK Rzeszów, konkretnie linii nr 12 na osiedlu Budziwój. Codziennie korzystam z komunikacji miejskiej dojeżdżając do pracy.
 
Dzisiaj (1 marca) kolejny raz korzystając z kursu około godz. 7:30 przez ulicę Jana Pawła II miałem wątpliwą przyjemność podróżowania kursem o tej godzinie. Kolejny dzień autobus był mocno zatłoczony i przy ul. Kwiatkowskiego pasażerowie mieli już problem z wejściem do autobusu.
 
Mocne przeładowanie kursu spowodowało kolejny raz niekomfortowe podróżowanie pasażerów stojących w ścisku jeden na drugim oraz opóźnienie kursu – obecnie stosowane w autobusach drzwi automatyczne nie chciały się zamykać i na każdym przystanku sytuacja się powtarzała.
 
W mieście dużo się mówi o przekonywaniu mieszkańców do jazdy komunikacją zbiorową, tymczasem takie sytuacje wręcz do tego zniechęcają.
 
Dlaczego na poranne kursy autobusów, m.in. wspomniany kurs przed godziną 8:00 rano nie można podstawić na linię nr 12 przegubowych Solarisów? Dotyczy to sezonu szkolnego, ponieważ w trakcie ferii i wakacji problem ten nie występuje. Obecnie autobusy przegubowe w większości zostały zdjęte z linii 0 na rzecz autobusów elektrycznych, więc nie widzę przeszkód w ich wykorzystaniu.
 
Dlaczego mocno rozwijające się osiedla Budziwój i Drabinianka, gdzie mieszkańców ciągle przybywa muszą korzystać z jednej linii autobusowej i to jeszcze na dodatek zatłoczonej, bo ktoś zza biurka nie potrafi zadecydować, żeby na kilka porannych kursów puścić na osiedle dłuższy autobus.
 
Maciej* – imię Czytelnika zostało zmienione 
 
MPK Rzeszów odpowiada: 
 
Na linii nr 12 jeżdżą autobusy 12-metrowe, zarówno Autosany, jak i Mercedesy. To Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie w porozumieniu z nami ustala, jakiego typu autobusy obsługuje daną linię. ZTM ma dostęp do bramek, które liczą pasażerów. Na tej podstawie wie, jaka linia jest mniej lub bardziej obłożona. My do tych danych nie mamy dostępu. W sprawie autobusów na linii nr 12 nie dostawaliśmy żadnych skarg od pasażerów i kierowców. 
 
redakcja@rzeszow-news.pl
Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

24 KOMENTARZE

  1. Dokładnie! Chcą aby Rzeszów się rozwijał, Prezydent zaprasza młodych ludzi aby soe osoedli w Rzeszowie po czym problem jest dojechać do pracy a już nie mówię o tym aby wrócić. W okolich Jana Pawła II i Kwiatkowskiego powstało ostatnio wiele inwestycji mieszkaniowych a komunikacja jaka była taka jest. I rzeczywiście w autobusach często jest scisk a już nie mówię o spóźnieniach….

  2. inną sprawą oprócz przegubów jest chora polityka biletowa ZTM.

    jak kiedyś prezes ZTM powiedziała, że pasażer wchodząc do autobusu ma mieć bilet, to ja się pytam: po jakiego ciula jest biletomat na przystanku?
    ps. a te w autobusach trzeba walnąć by działały

  3. Panie kierowco, glupoty pan gadasz, bo kilka lat temu stary przegubowy jelcz codziennie jeździł ta trasą i nie miał żadnego problemu, a pętla przy granicy z siedliskami jest ogromna.

  4. W Budziwoju autobus przegubów jest w stanie zawrócić. Jestem kierowcą autokaru i wiem co piszę. A że w MPK Rzeszów są pseudo kierowcy to już inny temat.

  5. A bo tu zawsze same spece siedzą. Co nie napiszesz, masz ekspercki komentarz. Skoro tylu swiatlych ludzi w naszym mieście, to czemu takie dziadostwo i w mpk, i w urzędach, na drogach, sklepach, inwestycjach…. no po prostu każdy na wszystkim się zna:)

  6. A to ci wiadomość, byłem święcie przekonany że każda pętla jest tak projektowana by bez problemu takie “łamance” mogły nie tylko zawrócić ale i żeby pomieścić na pętli więcej jak jeden autobus co by nie blokować ulicy.

  7. Odpowiem wam jako kierowca mpk na kilka waszych pytań. Co do solarisa 18m i jego spalania to piszecie takie bzdury ze sie tego czytać niechce, nie macie na ten temat żadnej wiedzy, nie wiem skąd wam sie wzięły takie cyfry ale lepiej wroccie sie do szkoły, a ekogowno nie ma nic wspólnego ze spalaniem autobusu. Dlaczego przegub nie jeździ na lini 12 i wielu innych? Bo nie ma odpowiednich pętli aby zawrocic i mamy zbyt ciasne ulice latwo jest wysłać autobus na każdą linie, ale zastanawialiscie sie kiedyś gdzie ten autobus ma zrobić nawrotke? jesteście znawcami i potraficie tylko stekac a nie realnie myśleć…

  8. I dalej piszesz głupoty:) ekonomizery miały zamontowane fabrycznie i już takie przyjechały do Rzeszowa:) najlepsze wyniki jakie osiągnęły to 47l najgorszy to 58l. MPK nie ma możliwości ingerencji w ekonomizery bo to system zarzadzadzany przez firmę producenta systemu. A pisanie przez Ciebie do 200% oznacza do 90 litrów więc nawet te Twoje 62÷63 litry to nie wiele jak na przeguba a do 90 brakuje bardzo duzo 🙂
    Ja wiem jedno ten mój prezydent Ferenc wprowadził Rzeszów do czołówki rozwijajacych sie miast w polsce. A prawda jest taka że każdy zadowolony nie będzie

  9. I dalej piszesz głupoty:) ekonomizery miały zamontowane fabrycznie i już takie przyjechały do Rzeszowa:) najlepsze wyniki jakie osiągnęły to 47l najgorszy to 58l. MPK nie ma możliwości ingerencji w ekonomizery bo to system zarzadzadzany przez firmę producenta systemu. A pisanie przez Ciebie do 200% oznacza do 90 litrów więc nawet te Twoje 62÷63 litry to nie wiele jak na przeguba a do 90 brakuje bardzo duzo 🙂
    Ja wiem jedno ten mój prezydent Ferenc wprowadził Rzeszów do czołówki rozwijajacych sie miast w polsce. A prawda jest taka że każdy zadowolony nie będzie

  10. ~Rzeszowiak _ Artykuł dotyczy linii 12. Pragnę przypomnieć, że na tej linii jeździły juz kiedyś przeguby ( te których już w mpk nie ma ) Mogą obsługiwać ok 70% obecnych wariantów linii.

  11. ~Mieszkaniec Rzeszowa _ Doskonale wiem, że tych kursów jest mało, zareagowałem na bzdurny fragment “Fakt faktem, 12 i 37 – dwie linie na Budziwoju. Więcej – brak.”

  12. ~Wyborca prezydenta Masz wiedzę wyssaną z palca. Po pierwsze naucz się czytać ze zrozumieniem, ponieważ do 200% nie oznacza dokładnie 200 %, a przy normalnym użytkowaniu bez pisku śmiesznych systemów spalanie przeguba wynosi 62-63 L/100km, chcesz zabłysnąć? Pochwal się jakie miały spalanie przed “przeróbkami” na warsztacie mpk ? (~70 L) Pochwal się również co Twój prezydent wybudował na ul. Lubelskiej koło szpitala ?

  13. Nie ! Bo nie wszędzie autobus 18 metrowy się zmieści ( wąskie ulice) i nie wszędzie są pętle odpowiedniej wielkości na których mogły by zawrócić

  14. Kiepsko coś z Twoją wiedzą a się produkujesz 🙁 Autobusy 12 metrowe zasilane ON spalaja do 45l/100km a autobusy przegubowe do 56l/100km więc gdzie jest to 200% ? .

  15. ~włoska robota – a co innego mieli odpowiedzieć? Wszystkim zarządza ztm. Mpk serwisuje autobusy i “dostarcza” kierowców. Za wszystkie inne sprawy odpowiada i decyduje ztm. Na Budziwój kursują jeszcze dwie linie 7 i 21. Pozdrawiam

  16. ~Hoga -Ma i będzie mieć, ponieważ miasto jest zakorkowane, a linia jest zbyt długa, zbyt krótkie czasy wyrównawcze i następuje kumulacja 🙂 Pozdrawiam.

  17. ~ Pasażer MPK : Nie jeżdżą, ponieważ szukają oszczędności na paliwie gdzie popadnie. Autobus przegubowy (18m) spala do 200% paliwa w stosunku do 12 metrowego. Po godzinie 17 koło 30% stoi już na bazie. Co do dalszej części wypowiedzi powiem krótko – W SEDNO. Pozdrawiam

  18. Dlaczego przeguby nie jeżdżą na liniach na których powinny? Dlaczego muszą korzystać z jednej linii mocno zatłoczonej ? PONIEWAŻ CAŁY TEN ZTM NIE MOŻE SOBIE PORADZIĆ Z UŁOŻENIEM SIATKI POŁĄCZEŃ I GODZIN KURSOWANIA AUTOBUSÓW – zarządzany jest przez LUDZI NIE MAJĄCYCH POJĘCIA O KOMUNIKACJI, świadczy także ciągłe przekładanie tzw. “REWOLUCJI “

Comments are closed.