Zdjęcie: Pixabay
Reklama

Odzież i obuwie, kosmetyki i perfumy, artykuły sportowe, elektronikę oraz książki – to najczęściej w internecie kupują mieszkańcy Rzeszowa. Na e-zakupach nie oszczędzają.  

Krakowska firma Picodi.com niedawno przeprowadziła badanie zakupów w polskim internecie. Sprawdziła m.in., jak wygląda profil konsumenta (wiek/płeć), których urządzeń kupujemy najczęściej (smartfony, komputery, tablety), jakie towary cieszą się największą popularnością oraz w jakie miesiące, dni tygodnia a nawet pory dnia robimy zakupy najaktywniej.

W przypadku Rzeszowa 1/5 zakupów mieszkańcy zrobili za pomocą smartfonów. 65 procent wszystkich zakupów w sieci na Podkarpaciu zrobiły kobiety. Najwięcej e-zakupów robią osoby w wieku 18-24 lat (44 proc. wszystkich zakupów w sieci przypada na tę grupę) oraz w wieku 25-34 lat (29 proc.).

Średnia wartość zamówienia jest najwyższa w listopadzie i grudniu – odpowiednio 292 i 306 zł, co oznacza, że najdroższe zakupy w Rzeszowie robi się pod koniec roku. W grudniu mieszkańcy stolicy Podkarpacia wydają najwięcej pieniędzy – 12,5 procent całorocznej liczby zakupów.

Jeśli chodzi o dni tygodnia, najczęściej użytkownicy komórek robią zakupy w niedziele, a użytkownicy komputerów stacjonarnych – na początku tygodnia. Godzina szczytu w e-sklepach to przedział pomiędzy 20:00 a 22:00. Najchętniej mieszkańcy Rzeszowa kupują w sieci odzież i obuwie, kosmetyki i perfumy, artykuły sportowe, elektronikę oraz książki.

Zdjęcie: Materiały prasowe

Na tle reszty Polski liczba zakupów mobilnych wygląda skromnie. Rzeszowianie chętnie przeglądają i wybierają produkty poprzez urządzenia mobilne, ale kończą zakupy poprzez komputer, natomiast średnia wartość zamówienia jest jedna z najwyższych – taki jest wniosek autorów badań na temat internetowych zakupów. 

– Mieszkańcy Rzeszowa są bardzo konserwatywni w porównaniu z resztą Polski – twierdzi Mikołaj Kasiej z działu analitycznego Picodi.com. Ponad 80 proc. wszystkich e-transakcji odbywa się za pomocą komputera, a nie urządzeń mobilnych. Bardziej konserwatywne pod tym względem są tylko Małopolska i Śląsk (odpowiednio 81,6 proc. i 81,3 proc.).

Przeciętna wartość zamówienia z kolei jest jedną z najwyższych w kraju (212 zł). Oznacza to, że mieszkańcy Rzeszowa wolą kupować w internecie więcej rzeczy za jeden raz, co sprawia, że wartość zamówienia średnio jest wyższa.

Pod innymi względami rzeszowianie nie różnią się zbytnio od innych miast. Wszędzie około 2/3 zakupów dokonują kobiety wieczorową porą. Z tej własnie przyczyny najczęściej kupowanymi produktami przez internet są odzież i kosmetyki. I jak wszędzie to młodzież (18–24 lat) stanowi największą grupę kupujących w internecie. 

Zdjęcie: Materiały prasowe

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: