MTU i Lufthansa Technik kupiły działkę w Jasionce. Powstanie fabryka za 150 mln euro

16
Zdjęcie: Materiały prasowe
Reklama

Prawie 27 mln zł zapłaci za działkę w Jasionce spółka EME Aero, powołana przez gigantów branży lotniczej Lufthansa Technik i MTU Aero Engines. Pod Rzeszowem wybuduje fabrykę, która będzie serwisowała silniki do samolotów pasażerskich Airbus 320neo oraz samolotów Bombadier C.

W piątek w Urzędzie Gminy w Trzebownisku odbyła się licytacja na sprzedaż ponad 16-hektarowej działki, która znajduje się około 500 metrów od lotniska w Jasionce naprzeciwko fabryki firmy Panattoni.

Chętnych do kupna działki było dwóch, a wśród nich spółka EME Aero, która już wcześniej zapowiadała, że do połowy marca podejmie decyzje, gdzie w Polsce ulokuje fabrykę serwisowania silników do samolotów pasażerskich. Wybór ostatecznie padł na Jasionkę. EME Aero wygrało piątkową licytację.

– Działkę sprzedamy za około 27 mln zł. Jest ona objęta planem zagospodarowania przestrzennego. Może być ona przeznaczona pod inwestycje przemysłowe. Bardzo się cieszymy, że działka została kupiona przez tak prestiżowego inwestora z branży lotniczej. Pieniądze ze sprzedaży gruntów przeznaczymy na rozwój infrastruktury w całej gminie – mówi Rzeszów News Sławomir Porada, zastępca wójta Trzebowniska. 

EME Aero zainwestuje w Jasionce ok. 150 mln euro. Fabryka ma powstać w 2020 roku. Początkowi zatrudni 200 osób, docelowo w firmie ma pracować nawet 800.

W fabryce rocznie będzie serwisowanych 400 silników, m.in. do samolotów pasażerskich Aibus 320neo oraz samolotów Bombadier C. Derrick Siebert, prezes spółki, twierdzi, że nowy zakład pod Rzeszowem będzie zapewniał obsługę techniczną dla zupełnie nowej generacji komercyjnych silników w Europie.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

16 KOMENTARZE

  1. RZESZÓW TO POTĘGA.

    Lublin czy Kielce daleeeeko już z tyłu. Czytam jak narzekacie. A możecie być dumni ze swojego pięknego miasta! Jeszcze 2 lata studiów i zostaje tu w Rzeszowie na stałe.

  2. a ziemia była bezcenna, sprzedawczyki
    „Chodziły tu Niemce
    chodziły odmieńce
    sprzedaj chłopie rolę
    będziesz miał czerwieńce
    (…)
    Bogatyś ty, Niemcze
    I trzos twój chędogi
    ale na tę ziemię
    jeszcześ za ubogi”

  3. A to wiadomość…
    O ile dobrze kojarzę to jakis cas temu bylo wiele szumu że chyba własnie ten koncern odrzucił Rzeszów bo woli ulokować się w okolicach Wrocławia.
    To co teraz wychodzi że wczęsniej był to blef aby pozyskać większe udogodnienia i zwolnienia z podatków? Czy może zarząd koncernu stwierdził że w tej lokalizacji będzie miał więcej rąk do pracy ?

    • Tam były protesty ale niby w mediach jest że decyzja zapadła ale jak widać chyba odpuścili w Środzie Śląskiej. Bardzo dobrze, u nas będzie Lufthansie lepiej 🙂

    • To 2 zupełnie inne inwestycje, proszę sprawdzić, w sieci jest mnóstwo materiałów. Środa Śląska to konsorcjum GE i Lufthansy natomiast tu jest konsorcjum MTU i Lufthansy. To 2 odrębne projekty, w każdym z zakładów będą remontowane inne typy silników, najprościej: w Środzie duże silniki a w Jasionce silniki do mniejszych samolotów.

  4. No i po co Jasionka ma chcieć dołączyć do Rzeszowa? Żeby podatki z tej inwestycji zamiast na potrzeby miejscowości zostały roztrwonione na fanaberie Ferenca?!

    • To jest porażka całego województwa, tej fabryki nikt nie chciał w Polsce i Europie, tylko tutaj znaleźli naiwnych, okoliczni mieszkańcy mogą zacząć szukać nowych domów.

      • Nie strasz, nie strasz, bo … . Jak znasz jakieś fakty, to je przedstaw a nie strasz ludzi baba jagą. Zatrudniasz ludzi na czarno albo na śmieciówkach i boisz się, że będą kazali się cmoknąć i sam będziesz harował u siebie a nie jak do tej pory leżał do góry … ?

      • Dlaczego twierdzisz że okoliczni mieszkancy będą mieć przechlapane ?. Przecież to nie jest koncern który będzie truł powietrze tak jak np Kronospan w Mielcu. Prawdopodobnie w promieniu powiedzmy 2 km będzie słyszalny hałas dobiegający z hamowni silników, ale przecież takie próby zapewne nie będą przeprowadzane w porze ciszy nonej i nie bedzie on głośniejszy od lądujących czy startujących samolotów które potencjalnie mogą startować i lądować jak najbardziej w porze nocnej.

      • Dokładnie ale wiocha ma radoche. Pożyjemy zobaczymy ten uśmiech na twarzy za parę lat. Kolejki u laryngologa na dwa lata do przodu ha ha

        • Tak zostawmy łąki i nieużytki żeby się zające i kuropatwy miały gdzie się tłuc jedno po drugim a ludzie niech siedzą w domach bez pracy i jedzą szczaw!
          Dziś są tak restrykcyjne normy ochrony środowiska i hałasu, że nawet nie będzie wiadomo kiedy silnik jest hamowany a kiedy nie.
          PS. Widzę, że okoliczne pijawki boją się że robole odejdą do światowych koncernów i skończy się łatwa kasa i wyzysk pt. Bo cię wywalę! 😉

Comments are closed.