Wybudowano kolejny odcinek drogi ekspresowej S19 [ZDJĘCIA]

9
Reklama

Ponad 6-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 węzeł Świlcza – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka) jest już gotowy. Kierowcy będą mogli z niego skorzystać, gdy ratusz zakończy budowę łącznika z „ekspresówką”.

 

Odcinek S19 węzeł Świlcza – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka) budowało konsorcjum firm Euravia i Warbud. Inwestycja kosztowała ponad 342 mln zł. Prace trwały ponad dwa lata. Wybudowano po dwa 3,5-metrowe pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasami serwisowymi.

Na tym odcinku „ekspresówki” wybudowano również 12 obiektów inżynierskich, a wśród nich jest m.in. węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka), który łączy S19 z planowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej 878. 

Wybudowano także estakadę o długości 476 m nad ulicą Dębicką oraz potokiem Przyrwa. Estakada pełni również funkcję przejścia dla zwierząt.

– Kontrakt był dla nas sporym wyzwaniem. Musieliśmy pokonać kilka terenów zurbanizowanych. Na tak krótkim odcinku mieliśmy ponad milion sześciennych wykopów i 650 tys. m sześc. nasypu – mówi Marek Kaczmarczyk, dyrektor kontraktu w firmie Eurovia.

Jeden z nasypów liczy ponad 20 metrów, czyniąc go jednym z największych w Polsce. w trakcie budowy użyto 37 tys. m sześc. i ok. 3,8 tys. ton użytej stali.

Wybudowany odcinek S19 ma 6,3 km. To już czwarty podkarpacki odcinek „ekspresówki”. Wcześniej do użytku oddano prawie 7-kilometrowy odcinek Rzeszów – Stobierna, niespełna 4,5-kilometrowy odcinek Rzeszów Zachód – Świlcza, a we wrześniu 12-kilometrowy odcinek Sokołów Małopolski – Stobierna.

– Wybudowany teraz odcinek S19 zostanie oddany do użytku kierowcom, gdy miasto Rzeszów zakończy budowę łącznika – mówi Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Chodzi o prawie 4-kilometrowy łącznik od skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. 9 Dywizji Piechoty do węzła S19 Rzeszów Południe (Kielanówka). Buduje go firma Skanska. Prace miały się zakończyć w sierpniu br., ale roboty przesunięto do końca listopada.

– W trakcie robót okazało się, że jeden z nasypów opada, trzeba było go rozebrać i wybudować dwa razy większy – tłumaczy opóźnienia Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Wybudowany już nowy fragment S19 i powstający łącznik mają sprawić, że z centrum Rzeszowa zostanie wyprowadzony ruch ciężarówek, których kierowcy korzystają z trasy Przemyśl – Kraków – Barwinek. Będą omijać ulice: Podkarpacką, Powstańców Warszawy, Armii Krajowej, Batalionów Chłopskich i Witosa.

S19 powstaje pomiędzy przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej a granicą ze Słowacją w Barwinku. Cały trasa przechodząca przez Podkarpacie, województwa lubelskie, mazowieckie i podlaskie będzie mieć ok. 570 km. Podkarpacki fragment – 174 km.

GDDKiA jest na etapie opracowywania koncepcji programowej dla odcinka węzeł Rzeszów Południe – Babica (10,3 km). Ogłoszono również przetarg na wyłonienie wykonawców na odcinku Lasy Janowskie – Sokołów Młp. Północ (54 km) oraz przetarg na wykonanie koncepcji programowej dla odcinka Babica – Barwinek (74,9 km).

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

9 KOMENTARZE

  1. jeśli 6 km budowali 34 m-ce to 10 km z Rzeszowa do Babicy będą budować 100 m-cy a odcinek do Barwinka liczący 75 km kolejne 425 m-cy . Tempo zabójcze. Może moje porawnuki doczekają się sieci dróg ekspresowych w tym kraju.

    • Dlatego proponuje już od pewnego czasu aby wszyscy skazani z Załęża oraz ci wszyscy co są teraz bardzo chorzy i nawet na noszach ich do Wysokiego Sądu na otrzymenie wyroku nie można wnieść od razu po pobraniu : łopata / kilof/ miotła / wiadro/ kilof/ wiadro/ kilof / łopata itd
      Zagonić o czarnym chlebie i czarnej kawie nie słodzonej do budowy tej drogi bo już w szkole podstawowej w latach 50-tych o niej mówili a tu nic – pikuś
      A też bym chętnie śmignął do Barwinka- i robota by się robiła

    • „Pomalej, a dalej”, byle dobrze. To raz. A dwa, to lepiej trochę, niż nic. A trzy, to FAKT, że idziemy naprzód od kilkudziesięciu lat. I jest coraz lepiej. Dzięki wytrwałości i przedsiębiorczości Polaków. Nie podoba mi się obecny sposób rozbudowy infrastruktury Rzeszowa, ale pomimo tego nikt nie może powiedzieć, że nie jest coraz to lepiej. Trzeba zmienić podejście (w Rzeszowie), ale nie wolno nam negować NASZYCH (jesteśmy Narodem – efekty, to wynik tego jacy jesteśmy na co dzień) Osiągnięć. Jeśli masz pewność, że przyszłość nie będzie dobra – zmień ją! Masz możliwoś. Masz więcej możliwości niż obsypywanie gównem w internecie ZREALIZOWANYCH inwestycji.

    • Jak nie masz pojęcia to nie komentuj
      9 kwietnia 2014 r. w rzeszowskim Oddziale GDDKiA podpisano umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza (DK4) do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka). Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: EUROVIA POLSKA S.A. oraz WARBUD S.A. Wartość umowy to 342 566 799,40 zł brutto. Czas na wykonanie zadania: 34 miesiące.

      • Miasto przystąpiło do inwestycji jak już prace na S19 były mocno zaawansowane i od początku było wiadome, że nie zdążą. Teraz są winne warunki geologiczne a plamy na bruku ul. 3 maja to wina klimatu (wypowiedź p. Chłodnickiego we wczorajszym Teleekspresie)

Comments are closed.