Pasażerowie, którzy kupili bilety lotnicze w 4YouAirlines na połączenia, które mają wystartować 3 listopada, mogą się starać o zwrot pieniędzy – poinformował zarząd spółki.

„Uprzejmie informujemy, że wszystkim osobom, które zakupiły dostępny produkt za pośrednictwem strony www.4youairlines.com oraz otrzymały potwierdzenie rezerwacji przysługuje prawo odstąpienia od umowy za zwrotem wszystkich wniesionych środków” – czytamy w oświadczeniu opublikowanym przez zarząd 4YouAirlines na Facebooku spółki.

Osoby, które chcą zwrotu pieniędzy, proszone są o przesłanie oświadczenia (wzór dostępny TUTAJ), na adres: zwrot@4youairlines.com lub listem poleconym na adres: 4You Airlines Sp. z o.o. ul. 17 stycznia 32, 02-148 Warszawa.

Wciąż nie wiadomo, czy nowe oświadczenie 4YouAirlines oznacza definitywnie, że loty z Rzeszowa (8 połączeń) i Łodzi nie zostaną 3 listopada uruchomione. W przypadku Łodzi wydaje się to już przesądzone, bo szefostwo łódzkiego lotniska zdecydowało się wypowiedzieć umowę z 4YouAirlines.

Nowe stanowisko spółki pojawiło się, gdy w piątek Prokuratura Okręgowa w Warszawie poinformowała o wszczęciu śledztwa z zawiadomienia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Osoby pokrzywdzone mogą składać zawiadomienie w biurze podawczym warszawskiej prokuratury przy ul. Chocimskiej 28, a także w każdej prokuraturze rejonowej i okręgowej w Polsce oraz w każdej jednostce policji.

UOKiK podejrzewa, że 4YouAirlines, który do tej pory nie ma żadnych pozwoleń na wykonywanie połączeń lotniczych, oszukał pasażerów. Urząd stwierdził niedawno, że spółka nie ma szans, by odpowiednie koncesje otrzymała przed 3 listopada. UOKiK uważa, że 4YouAirlines wprowadzało w błąd pasażerów, sugerując im, że jest przewoźnikiem lotniczym, a od 12 sierpnia spółka rozpoczęła sprzedaż biletów.

Urząd zwrócił też uwagę na to, że 4YouAirlines informowało o tym, że leasinguje od ukraińskiej firmy Yanair samoloty. UOKiK to sprawdził i okazało się, że żaden polski przewoźnik nie ma zgody na eksploatację samolotów należących do Yanair.

Kilka dni temu 4YouAirlines wstrzymał rezerwację biletów i zamieścił krótki komunikat: „Przepraszamy, rezerwacja chwilowo niedostępna”. Teraz na stronie firmy, której właścicielem jest biuro podróży Alfa Star, nie ma już żadnych informacji o planowanych połączeniach. Nie można się nic dowiedzieć o firmie. Zablokowana jest zakładka z regulaminem i kontaktem ze spółką.

Dostępne jest jedynie telefoniczne centrum obsługi, w którym minuta połączenia kosztuje 4,26 zł.

redakcja@rzeszow-news.pl

 

 

 

Reklama