Tyle oddano do użytku w 2013 roku. Wśród nich są cztery odcinki autostrady A4, odcinek drogi ekspresowej S19 i pierwszy etap obwodnicy Leżajska w ciągu DK nr 77.
– Nowe odcinki dróg to nie tylko wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast, oszczędność czasu w ruchu pasażerskim i towarowym czy poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ale także dbałość o środowisko – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
ODCINKI ODDANE W 2013 r.:
– I etap obwodnicy Leżajska w ciągu DK nr 77 – (4,1 km, 36,5 mln zł)
– A4 węzeł Jarosław Zachód – węzeł Przemyśl (25 km, około 696 mln zł)
– A4 w. Dębica Wschód – w. Rzeszów Zachód (32,7 km, 1,73 mld zł)
– A4 w. Rzeszów Zachód – w. Rzeszów Północ (4 km, 338,6 mln zł)
– S19 w. Rzeszów Zachód – w. Świlcza (4,4 km, 256,3 mln zł)
– A4 w. Przemyśl-Korczowa – dł. (21,4 km, 818 mln zł)
W 2013 roku wyremontowano prawie 30 km dróg krajowych za ok. 29 mln zł oraz 4 mosty za 17,4 mln zł – w Nowej Dębie, Ustrzykach Dolnych oraz dwa w Sanoku. Prowadzono także prace na dwóch odcinkach autostrady A4 od Tarnowa do Dębicy i od Rzeszowa do Jarosławia oraz na drugim etapie obwodnicy Leżajska.
Bądź na bieżąco.
Obserwuj nas na Google News!W 2013 roku ogłoszono również dwa przetargi na budowę kolejnych odcinków S19. Na kontynuację projektowania i budowę drogi na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ – Stobierna do złożenia ofert zaproszonych zostało 19 wykonawców, natomiast na kontynuację projektowania i budowę S19 na odcinku węzeł Świlcza (DK4) – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka) 17 wykonawców. W postępowaniu przetargowym przyjęte zostały trzy kryteria oceny ofert: cena, okres gwarancji oraz termin wykonania.
Z ciekawostek drogowych warto wspomnieć choćby o górnym przejściu dla zwierząt na odcinku A4 Dębica – Rzeszów. Płyta ustroju ma 119 m długości i 96m szerokości (dla porównania wymiary boiska piłkarskiego wg standardów FIFA to ok. 105m x 68m). Do budowy tego przejścia dla zwierząt zużyto prawie 24 tys. m sześciennych betonu i ponad 2781 kg stali.
Na węźle Świlcza (skrzyżowanie DK4 i S19) wybudowano ronda turbinowe. To nowe rozwiązanie zastosowane na podkarpackich drogach krajowych. Ronda wybudowane tak, że potoki ruchu pasa wewnętrznego i zewnętrznego nie przecinają się. Pojazdy kierowane są na odpowiednie wyloty ronda, co zmniejsza ryzyko kolizji. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie lub przy zjeździe z niego nie występują punkty kolizyjne z innymi pojazdami.
redakcja@rzeszow-news.pl