Zdjęcie: Maciej Brzana / Rzeszów News

Kupił 10 biletów po 3 zł w biletomacie, dostał tylko dwa, z czego jeden był studencki. Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie bije się w piersi. 

Skargi na biletomaty w miejskich autobusach i na przystankach powtarzają się. W minioną sobotę po południu mąż pani Joanny, Czytelniczki Rzeszów News, jechał autobusem linii nr 6. W biletomacie kupił 10 biletów po 3 zł. Zapłacił za nie kartą bankomatową. 

„Zamiast 10 biletów za 3 zł, wydrukował się jeden bilet za 3 zł i jeden za 1,5 zł i potwierdzenie zapłaty za 10 sztuk o wartości 30 zł” – napisała do nas pani Joanna. 

„Po jakimś czasie kupiliśmy jeden bilet za gotówkę z myślą, że może wtedy wydrukuje się reszta. Niestety, bezskutecznie. Poinformowałam kierowcę o incydencie. Otrzymałam odpowiedź, że to nie jego sprawa i że jak chcę to gdzieś zgłosić, to mam sobie poszukać kontakt na potwierdzeniu zapłaty” – dodaje.

Zdjęcie: Czytelniczka Rzeszów News

Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie potwierdza, że opisywana przez naszą Czytelniczkę sytuacja rzeczywiście miała miejsce. – Jest nam z tego powodu niezmiernie przykro – mówi Anna Kowalska, dyrektor ZTM.

Aby ubiegać się o zwrot pieniędzy za nieotrzymane bilety należy wypełnić wniosek reklamacyjny (do ściągnięcia TUTAJ) i złożyć go w jednym z Punktów Obsługi Podróżnego lub skan dokumentu przesłać na adres: biletomaty@ztm.erzeszow.pl

W przypadku reklamacji dotyczących transakcji kartą płatniczą konieczne jest dołączenie kopii bankowego potwierdzenia wykonania operacji.

ZTM miał już wcześniej problem z biletomatami, które nie wydawały biletów. Wówczas winny miał być papier gorszej jakości, który się kleił. ZTM jeszcze w lutym go wymienił we wszystkich biletomatach.

Dyrektor Anna Kowalska zwraca także uwagę, że część awarii spowodowana jest przez samych podróżnych, którzy nieumiejętnie obsługują biletomaty, np. blokują wrzut monet lub czytnik płacenia kartą. ZTM twierdzi, że wszelkie awarie biletomatów są natychmiast zgłaszane do wykonawcy urządzeń.

– Stale dążymy do usprawnienia działania obecnych biletomatów. Nieustannie współpracujemy z dostawcami, aby poprawić poprawić ich funkcjonalność. Wspólnie poszukujemy nowych rozwiązań, aby korzystanie z biletomatów było bezproblemowe – twierdzi dyrektor Kowalska. 

Obecnie w Rzeszowie jest 130 biletomatów w autobusach i 48 stacjonarnych na przystankach.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama