Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe
Reklama

Na stacji Rzeszów Główny trwa ostatni etap związany z budową tunelu, który połączy centrum miasta z osiedlem 1000-lecia. 

W drugiej połowie lutego PKP Polskie Linie Kolejowe oddały do użytku dwa zmodernizowane perony – nr 1 i 2. Prowadzone w tej chwili prace obejmują m.in. przebudowę także peronu nr 3. Pasażerowie mają zyskać komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów. Będzie też oznakowanie, windy i schody ruchome.

Trwa ostatni etap budowy tunelu, który zastąpi zabytkową kładkę, łączącą centrum miasta z osiedlem 1000-lecia. Dotychczas zrealizowano 65 procent prac związanych z budową przejścia podziemnego, wykonano cztery z siedmiu segmentów. Wybudowano część tunelu od strony placu Dworcowego, którą od połowy lutego można już przejść na peron nr 2.

– Wykonano też dwa segmenty od strony ul. Kochanowskiego, w których realizowane są prace wykończeniowe, m.in. montaż okładzin ściennych – poinformowała nas Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe. 

Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe

Trwają roboty przy wyjściach od strony placu Dworcowego i ul. Kochanowskiego. Wzmocniono środkową część przejścia pod torami. Prowadzone są także wykopy i prace zbrojarskie, montowane są schody ruchome, prowadzące na peron nr 2.

– Przewidziane są cztery windy: przy wejściu na peron 1 od strony placu Dworcowego, przy peronach nr 2 i 3 oraz przy wyjściu od strony ul. Kochanowskiego. Będą także 4 pary schodów ruchomych, po jednej parze przy peronie nr 2 i 3 oraz przy wyjściach od strony placu Dworcowego i ul. Kochanowskiego – przekazuje Dorota Szalacha. 

Budowa samego tunelu będzie kosztowała ok. 16 mln zł. Przejście pod torami będzie miało 137 metrów. Szerokość  będzie zmienna – szersza część (pod peronami ) 10 m, węższa część (od peronów do ul. Kochanowskiego) – 6 m. Stacja Rzeszów Główny po przebudowie, która obejmuje m.in. tunel, ma być oddana do użytku w trzecim kwartale 2020 roku.

Cała inwestycja pochłonie 205 mln zł i jest finansowana z unijnego Programu Operacyjnego “Infrastruktura i Środowisko”.

Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: