Zdjęcie Piotr Woroniec Jr / Rzeszów News

Na rzeszowskich bulwarach biegacze zyskają bieżnię już w lipcu. Do tego czasu mają powstać również nowe ścieżki pieszo-rowerowe. W przyszłym roku będą też kładki, które ułatwią rowerzystom jazdę przez rzeszowskie mosty.

W przetargu na rozbudowę ścieżek rowerowych na rzeszowskich bulwarach wzięły udział trzy firmy: Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa, Strabag z Pruszkowa oraz Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy.

Przetarg wygrało MPDiM, które za swoją pracę otrzyma prawie 780 tys. zł. Ścieżka rowerowa ma być gotowa w lipcu br. Chodzi o blisko 100-metrowy odcinek – fragment do dirt-parku przy rzeszowskiej hali Podpromie. Ścieżka będzie miała szerokość 2,5 metrów.

W dalszej kolejności zostanie wyremontowana nawierzchnia już istniejącej ścieżki – od mostku na potoku Rudka do zapory przy al. Powstańców Warszawy. Ten fragment ścieżki ma 425 m. Dla miłośników biegania na bulwarach powstanie również bieżnia o szerokości 2,5 m i długości 546 m. Będzie się rozciągała wzdłuż Wisłoka – do mostu na potoku Rudka.

To jednak nie koniec miejskich inwestycji sportowo-rekreacyjnych. W planach rzeszowskiego magistratu są jeszcze ułatwienia dla rowerzystów. Chodzi o budowę kładek rowerowych wraz z ścieżkami  przy trzech mostach: Narutowicza, Karpackim, Lwowskim.

Ratusz ponownie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji inwestycji. Poprzedni unieważniono, bo dwie firmy, które się zgłosiły, zaoferowały zbyt wysokie kwoty. Jedna z nich – Fasysy Mosty z Wrocławia – zaproponowała ponad 692 tys. zł, druga – Pracownie Inżynierskie z Bydgoszczy – 761 tys. zł.

Obie oferty były nie do przyjęcia, ponieważ miasto planuje wydać na projekty budowy kładek rowerowych nie więcej jak 250 tys. zł. 

Dokumentacja ma zawierać projekt kładek rowerowych przy moście Narutowicza, która łączy ulice Wierzbową z Szopena, oraz na moście Karpackim (popularna zapora) przy al.
Powstańców Warszawy. Do budowy kładki na moście Narutowicza będzie można wykorzystać istniejący ciepłociąg na estakadzie.

Nowe kładki mają być jednostronne, dwukierunkowe o szerokości 2,5 m i niespełna kilometrowej długości. Z kolei przy moście Lwowskim (al. Piłsudskiego) ma powstać kładka z obu stron również o szerokości 2,5 m.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama