Od połowy lutego br. pasażerowie kolei będą mogli korzystać z dwóch zmodernizowanych peronów na stacji Rzeszów Główny. Latem będzie gotowy tunel.
W piątek PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o kończącym się pierwszym etapie przebudowy stacji Rzeszów Główny. Wybudowano dwa większe, wyższe i wygodniejsze do wsiadania do pociągów perony. Są na nich nowe ławki i tablice informacyjne.
– Perony są w pełni zadaszone – lepiej niż dotychczas chronią przed deszczem. Osobom niewidomym i niedowidzącym łatwiej będzie się poruszać dzięki liniom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze – poinformował Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Podróżni z nowych peronów będą mogli korzystać w połowie lutego br. Do tego czasu w obrębie stacji specjaliści będą instalować i testować system sterowania ruchem. – Dzięki nowym urządzeniom dyżurni ruchu będą sprawniej przygotować trasy przejazdu pociągów i zwiększy się poziom bezpieczeństwa w obsłudze składów – twierdzi Piotr Hamarnik.
Tunel zamiast kładki
W lutym rozpocznie się kolejny etap przebudowy stacji Rzeszów Główny. Peron nr 3, podobnie jak dwa nowe, będzie powiększony i podwyższony. Wykonawcy pracować będą przy rozbudowywanym przejściu podziemnym. Od połowy lutego będzie można nim przejść do peronu 2, natomiast docelowo połączy ono centrum Rzeszowa z ul. Kochanowskiego.
– Przejście będzie wyższe i szersze od dotychczasowego – zapowiadają przedstawiciele PKP PLK. W tunelu, który zastąpi zabytkową kładkę, będą schody ruchome i windy. Zakończenie zasadniczych prac budowlanych na stacji planowane jest latem. – Wówczas podróżni będą korzystać z wszystkich peronów i odnowionego przejścia podziemnego – deklaruje PLK.
Wygodniej z Rzeszowa Zachodniego
W połowie lutego na oddanym w 2019 r. przystanku Rzeszów Zachodni przy al. Wyzwolenia obok pierwszego czynny będzie także drugi peron. To ułatwi podróże w kierunku zachodnim i północnym – w stronę Lublina i Krakowa.
Cały czas trwają także prace przy modernizacji wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego. Połowa obiektu jest już gotowa do przejazdu pierwszych pociągów. Drugi etap prac ruszy w lutym i potrwa do połowy roku. Wiadukt będzie większy i szerszy od starego – wysokość zwiększy się z 2,8 m do 4,60 m, a jezdnia pod wiaduktem będzie poszerzona do 22 m.
Cała inwestycja związana z przebudową stacji Rzeszów Główny, która objęła także budowę trzech mostów nad al. Wyzwolenia i przebudowę przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Marii Konopnickiej, będzie kosztowała 205 mln zł. Jest ona współfinansowana z pieniędzy unijnego programu „Infrastruktura i Środowisko”.
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl