Reklama

Jeszcze dzisiaj możecie głosować na projekt, który waszym zdaniem najlepiej obrazuje ideę pomagania innym. Do finalu konkursu Doodle 4 Google dostały się dwie uczennice z Podkarpacia. 

W ramach trzeciej edycji konkursu Doodle 4 Google nadesłano niemal 25 tysięcy zgłoszeń, z których jury wyłoniło 15 finałowych prac. Młodzi artyści, którzy przeszli do ostatniego etapu konkursu pochodzą z najróżniejszych zakątków Polski. Wśród nich jest dwoje dzieci z województwa podkarpackiego: Zuzanna Kapusta, uczennica czwartej klasy Szkoły Podstawowej nr 2 im. K. K. Baczyńskiego w Kolbuszowej oraz Michalina Lizoń, uczennica czwartej klasy Szkoły Podstawowej nr 16 w Przemyślu.

Jest o co walczyć. Zwycięzca konkursu, oprócz pokazania swojej pracy milionom internautów, otrzyma stypendium na rozwój artystyczny w wysokości 15 000 złotych, a jego szkoła grant technologiczny w wysokości 25 000 złotych.

Zwycięski doodle już 12 stycznia, w dniu 22. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy” zastąpi na cały dzień oficjalne logo wyszukiwarki Google, dzięki czemu obejrzą go miliony polskich internautów. Głosy można oddawać na stronie internetowej google.pl/doodle4google

Jakie pomysły miały dzieci na pomaganie innym? W zgłoszeniach konkursowych zawierających projekt doodla wraz z krótkim opisem, młodzi artyści odwoływali się zarówno do małych, prostych gestów, które niewiele kosztują, ale potrafią sprawić, że na czyjejś twarzy zagości uśmiech, jak i do wielkich akcji społecznych. Dzieci pisały też o osobach potrzebujących pomocnej dłoni z najbliższego otoczenia: kolegach, osobach starszych i chorych. Część odnosiła się do ochrony środowiska naturalnego i opieki nad zwierzętami. Ale nawet najmłodsze dzieci pokazały, że rozumieją pomaganie jako działania, które powinny być podejmowane nie od święta, ale na co dzień. Co ważne, często pisano też o empatii, miłości i nadziei, jako o fundamentach niesienia pomocy. Motywy, które 12 stycznia mają szansę pojawić się na stronie głównej Google, związane są właśnie z nimi.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: