Reklama

380 mln euro planuje przeznaczyć samorząd podkarpacki na projekty strategiczne dla województwa z Regionalnego Programu Operacyjnego. Nabór projektów właśnie się rozpoczął.

Nabór propozycji projektów o charakterze strategicznym do RPO Województwa Podkarpackiego 2014-2020 ogłosił w poniedziałek na konferencji marszałek Władysław Ortyl.

– Nabór projektów o charakterze będzie się odbywał w trzech osiach priorytetowych. Szukamy projektów w obszarze innowacji, badań i rozwoju – to pierwsza grupa. Druga grupa to komunikacja drogowa i kolejowa. Trzecia sfera to sfera społeczna, gdzie chcemy poszukiwać projektów związanych ze służbą zdrowia, ochrona zdrowia, infrastrukturą bądź wyposażeniem tych podmiotów – powiedział marszałek.

Nabór projektów potrwa od 16 lipca 2014 do 5 września 2014 roku. Jego celem jest wyłonienie przedsięwzięć, które mają kluczowe znaczenie dla społeczno-gospodarczego rozwoju regionu, zwłaszcza dla jego potencjału naukowo-badawczego.

– Beneficjentami mogą być jednostki naukowe. Przykładowe typy projektów to wsparcie albo tworzenie jednostek, zaplecza jednostek badawczo-rozwojowych. To wszystko przy udziale szkół wyższych ale przy założeniu, że przedsiębiorcy są tu elementem decydującym, jaki projekt i gdzie będzie realizowany – mówi marszałek Ortyl.

Szacunkowa kwota przewidziana dla propozycji projektów strategicznych to 380 mln euro. Cały RPO dla Podkarpacia na lata 2014-2020 wynosi ponad 2,2 mld zł.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

22 KOMENTARZE

  1. Jeśli z Inowrocławia do Gdańska jest 2 godziny jazdy i bardzo dobrze prosperują tam tężnie Solankowe, to Qw dlaczego jeszcze do tej pory nikt nie wpadł na to, aby zbudować tężnie w Sołonce? Drugi koniec polski i do tego Bieszczady ubogie w takie powietrze!

  2. Przeprojektowanie planowanej ogólnopolskiej trasy rowerowej. Zmiana polegałaby na zaprojektowaniu dodatkowej pętli zaczynającej Przemyśl – Ustrzyki Dolne (zalew Soliński) – Czarnorzecko-Strzyżowski park krajobrazowy – Strzyżów- Stępina – Włączenie do planowanej trasy Rzeszów

  3. Największa porażka wszystkich wojewodów pełniących urząd do tej pory to brak w szpitalu wojewódzkim w Rzeszowie na stałe stacjonującego śmigłowca ratunkowego-( Koszt takiego śmigłowca obstawiam na około 6mln to tyle co budowa kawałka chodnika. Na śmigłowiec z Sanoka z południowej części Rzeszowa trzeba czekać do godziny, a ci co mieszkają z północnej strony województwa? Wszyscy wiemy, że na Podkarpaciu jest fatalna komunikacja drogowa, a w przypadku np wylewu liczą się każde minuty!

  4. Na stałe stacjonujący śmigłowiec przy szpitalu wojewódzkim w Rzeszowie. Centrum województwa, a na śmigłowiec trzeba czekać, aż z Bieszczad przyleci (karygodne). Jak ktoś potrzebuje pomocy z północnej części województwa to jest jeszcze lepiej-(

  5. Drogowe – S19
    Inwestycyjne – Strefa ekonomiczna na południu Rzeszowa, są strefy na północy – nie ma perspektyw na południu
    Środowiskowe – odmulenie zalewu w mieście wojewódzkim, regulacja i budowa tam retencyjnych z minielektrownią na dopływach do zalewu

  6. Z drogowych nie podważalnie S19 na południe. Z inwestycyjnych Strefa ekonomiczna na południu Rzeszowa, oraz wykorzystanie przez elektrociepłownie złóż geotermalnych. Jak najszybsze odmulenie zalewu w Rzeszowie.

  7. Natychmiastowe odmulenie zalewu w Rzeszowie, Regulacja dopływu Wisłoka od Zalewu na południe. Budowa zapór retencyjnych na dopływach Wisłoka z funkcją elektrowni (poprawi to również atrakcyjność turystyczną regionu).

  8. S19 Rzeszów-Barwinek obowiązkowo. Utworzenie jeszcze jednej nowej strefy ekonomicznej na południu Rzeszowa; Budziwój, albo Boguchwała-Racławówka-okolice Przemysłowej.

  9. Priorytet S19 do Barwinka!!!, Rozbudowa kolei na lotnisko i w kierunkach: Warszawa; Kraków; Lwów; Barwinek. Rozpoczęcie eksploatacji złóż geotermalnych na Podkarpaciu!

  10. budowa lini kolejowej (bezpośredniej – bez zatrzymywania) od stacji Rzeszów Główny do stacji Rzeszów – Lotnisko Jasionka

  11. Rozbudowa drogi od granic Rzeszowa (ul. Lubelskiej) przez Trzebownisko do Jasionki (4 pasy ruchu) – lepszy dojazd na lotnisko. Zamiast lewoskrętu na lotnisko rondo w Jasionce – tak samo drugie rondo przy zjeździe z S19 na starą 19. Ciężko skręcić w lewo!!!

  12. Koniecznie porozumienie z koleją i remont dworca PKP (perony z zadaszeniem, układ torowy, przejście podziemne do Kochanowskiego) oraz porozumienie z PKS (poprawa wizerunku dworca głównego i podmiejskiego pod wiaduktem śląskim)

Comments are closed.