Dwa konsorcja firm złożyły oferty na dokończenie budowy odcinka autostrady A4 Rzeszów – Jarosław. Różnice cenowe są ogromne. Wynoszą ponad 150 milionów złotych.

[Not a valid template]

 

Najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm Budimex i Strabag – 719 mln zł. Drugą ofertę na 876 mln zł złożyło konsorcjum firm z liderem, firmą Salini Polska. – Kolejnym etapem będzie sprawdzenie kosztorysów oraz weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym – poinformowała Joanna Rarus, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.

Nowy wykonawca będzie musiał dokończyć rozgrzebaną budowę ponad 41-kilometrowego odcinka autostrady A4 od Rzeszowa do Jarosławia w ciągu 14 miesięcy. Z czasu wyłączono okresy zimowe – dwa razy po 3 miesiące od 15 grudnia do 15 marca.

Odcinek A4 Rzeszów – Jarosław miał powstać na Euro 2012.  Do 14 stycznia br. budowało go konsorcjum firm Polimex Mostostal i Doprastav. Wtedy GDDKiA zerwała kontrakt z powodu dużych opóźnień w realizacji inwestycji. A4 była wybudowana 69 procentach, natomiast upływ czasu wyniósł 105 procent. Konieczne stało się wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy budowę.

Dokończenie budowy A4 Rzeszów – Jarosław to pasmo przeciągających się terminów. GDDKiA aż cztery razy przesuwała terminy do składania ofert przez potencjalnych wykonawców. Spowodowane było to dużą liczbą pytań firm do warunków, jakie postawiła GDDKiA przed wykonawcami.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama