Zdjęcie: Materiały prasowe
Reklama

Klienci ZUS w Rzeszowie skarżą się, że w dobie koronawirusa nie mogą przez telefon załatwić swoich spraw, mimo, że są do tego zachęcani. 

Edyta, Czytelniczka Rzeszów News, w czwartek, 19 marca, zadzwoniła do rzeszowskiego oddziału ZUS. “Chciałam się dowiedzieć, co mam zrobić, aby pieniądze, które do tej pory były przekazywane mi co miesiąc z ZUS przez listonosza, były teraz wysyłane na moje konto bankowe” – opisuje Edyta. 

Chciała się dowiedzieć, czy mogłaby takiej zmiany dokonać przez internet. “Odpowiedzi nie otrzymałam, ponieważ telefon odebrał pan z ochrony i poinformował mnie, że nie może mi podać numeru telefonu do konkretnego działu, że w ogóle nie może mi podać żadnego numeru telefonu i odłożył słuchawkę” – relacjonuje nasza Czytelniczka. 

“Jeśli mamy ograniczyć kontakty, to może warto odbierać telefony i odpowiadać na pytania petentów, bo ZUS chyba nadal jest instytucją publiczną” – podkreśla Edyta. 

Wojciech Dyląg, rzecznik podkarpackiego ZUS, wyjaśnia, że w Zakładzie działa Centrum Obsługi Telefonicznej (tel. 22 560 16 00). – Jeżeli nasza klientka dodzwoniła się do ochrony – to pracownik ochrony nie ma możliwości przełączania rozmów w związku z faktem funkcjonowania COT – tłumaczy Wojciech Dyląg. 

Przypomina, że od 18 marca, w związku z sytuacją epidemiczną, ZUS uruchomił trzy linie tematyczne pod nowymi numerami telefonów:

– 22 290 87 01 – obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły. 

– 22 290 87 02 – obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców

– 22 290 87 03 – obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej

Można też korzystać z telefonów lokalnych od poniedziałku do piątku, od 7:00 do 15:00. 

–  13 446 57 65 – emerytury i renty 

–  13 443 79 68 – zasiłki 

–  13 44 79 72 – podleganie ubezpieczeniom społecznym i opłacanie składek

A informacje, krok po kroku, w jaki sposób dokonać zmiany sposobu wypłaty świadczeń, w tym elektronicznie przez Portal Usług Elektronicznych ZUS, znajdziecie TUTAJ.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: