Reklama

– Brak właściwej i przejrzystej komunikacji z Klientami, do których adresowana była oferta przelotów z Rzeszowa, to działanie niedopuszczalne i dyskwalifikujące 4You Airlines – napisał zarząd portu lotniczego Rzeszów-Jasionka, uzasadniając odstąpienie od umowy ze spółką.

Zarząd lotniska wydał się oświadczenie, w którym poinformował o odstąpieniu umowy z 4YouAirlines. Spółka miała z Jasionki od 3 listopada uruchomić 8 nowych połączeń. Ale dotychczas nie uzyskała koncesji na latanie. Działalność 4YouAirlines jest pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Prokuratury Okręgowej w Warszawie, która wszczęła śledztwo w sprawie oszustwa.

Odstąpienie od umowy z 4YouAirlines przez zarząd lotniska w Jasionce oznacza, że planowane loty nie będą uruchomione. Nikt nie przypuszczał, że lipcowa prezentacja nowych połączeń, skończy się porażką. Władze portu odstąpienie od umowy ze spółką tłumaczą brakiem „możliwości wypełnienia zobowiązań ze strony linii lotniczej”, m.in. uzyskania przez 4YouAirlines koncesji zezwalającej na wykonywanie operacji lotniczych.

Jasionka wyraża ubolewanie

Zarząd portu negatywnie ocenia również politykę marketingową i wizerunkową 4You Airlines, jak też sposób komunikacji z pasażerami oraz mediami.

Zdaniem władz portu „brak właściwej i przejrzystej komunikacji z Klientami, do których adresowana była oferta przelotów z Rzeszowa, to działanie niedopuszczalne i dyskwalifikujące 4You Airlines w obliczu uwarunkowań rynkowych”.

„Zarząd rzeszowskiego lotniska wyraża szczere ubolewanie względem wszelkich niedogodności oraz negatywnego oddziaływania wywołanego próbą podjęcia współpracy z nowym „przewoźnikiem lotniczym”, jakim tytułowała się firma 4You Airlines. Nadmienić też należy, iż Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka” jest lotniskiem pożytku publicznego i w obecnej sytuacji rynkowej, a także zgodnie z powszechnie stosowanymi zasadami na rynku lotniczym, zawieranie osobnych porozumień z przewoźnikami lotniczymi nie było dotąd praktykowane przez Spółkę zarządzającą Portem” – czytamy w oświadczeniu zarządu portu.

„Zawarcie takiej umowy z 4You Airlines było w swej istocie zabezpieczeniem interesów lotniska, z uwagi na podjęcie współpracy z tworzoną dopiero „linią lotniczą”. Niestety, fakty są takie, że urzeczywistnienie tejże współpracy okazało się niemożliwe, nad czym niezmiernie bolejemy” – czytamy dalej.

Zawiedzeni i bardzo rozczarowani

Zarząd portu w Jasionce zapewnia, że dołożył wszelkich starań, aby w odpowiedni sposób promować i informować o planowanych lotach 4You Airlines z Rzeszowa, mimo, że nie miał wpływy na politykę i działania firmy. Ta – jak się okazało – nie jest w stanie wywiązać się z zapisów w umowie. Władze portu twierdzą, że 4YouAirlines nie reagowało także na liczne monity i zapytania zarówno pasażerów, jak i lotniska.

„Jesteśmy, podobnie jak wielu Klientów i entuzjastów lotnictwa, zawiedzeni i bardzo rozczarowani, bowiem jednym z najważniejszych zadań Spółki Lotniskowej jest pozyskiwanie nowych połączeń lotniczych i budowanie pozytywnych relacji z Pasażerami. Niestety, pomimo najlepszych intencji oraz chęci nawiązania trwałej współpracy z firmą 4YoAirlines, nie udało się uzyskać pożądanego rezultatu, za co szczerze przepraszamy wszystkich, którzy odczuli jakiekolwiek niedogodności w związku z zaistniałą sytuacją” – napisał w oświadczeniu zarząd portu „Rzeszów-Jasionka”.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

Comments are closed.