Sklepy internetowe chętnie umożliwiają korzystanie z kodów rabatowych, ponieważ pozwalają one na budowanie lojalności klienta. Jest to sytuacja, w której każdy wygrywa – bo sprzedawca wzbudza większe zainteresowanie, a kupujący może cieszyć się z o wiele niższymi cenami!
Kupony rabatowe są popularne na całym świecie. Najwcześniej – bo już kilkadziesiąt lat temu – wykorzystywane były w Stanach Zjednoczonych. Początkowo umieszczane w różnego czasopismach, umożliwiały dokonanie zakupów w bardzo okazyjnych cenach. Przeważnie można było je wykorzystać w przypadku zakupów w supermarketach. Jednak już od wielu lat ich zastosowanie przeniosło się przede wszystkim do e-commerce i stale można obserwować wzrost popularności takiego właśnie zjawiska.
Kody rabatowe w sklepach internetowych
Trudno znaleźć sklep internetowy, który nie oferuje możliwości skorzystania z kuponów rabatowych. Po dodaniu produktów do koszyka istnieje możliwość wprowadzenia specjalnego kodu, który pozwala na zmniejszenie ceny, darmową dostawę czy też wiąże się z innym atrakcyjnym gratisem.
Według danych na 2015 r. z kodów rabatowych w Polsce korzysta już ponad 2,5 miliona osób – a liczba ta stale wzrasta. Są one bowiem jedną z najważniejszych strategii tak zwanego smart shoppingu – czyli inteligentnych zakupów. Taka taktyka pozwala na robienie o wiele tańszych zakupów, co jednocześnie absolutnie nie odbija się na jakości kupowanych produktów czy też zamawianych usług.
Skąd brać kupony? Nie tylko strony marek
Kupony rabatowe można znaleźć w wielu miejscach. Na początku były one dostępne przede wszystkim w ulotkach czy czasopismach, obecnie można ich szukać głównie w Internecie. Dostępne są na różnego typu forach czy w mediach społecznościowych. Aby je zdobyć, warto odwiedzić wszelkiego rodzaju portale zniżkowe, na których umieszczane są informacje o najświeższych wyprzedażach oraz aktualnie obowiązujących obniżkach. Wszystkie kody rabatowe i kupony znajdziemy na stronie www.kupon.pl.
Trzeba przyznać, że kupony rabatowe są bardzo skutecznym sposobem na pozyskanie klienta. Analizując poszczególne przypadki, można zauważyć, że oferowanie kodu rabatowego jest zawsze sporym bodźcem dla klienta, zachęcającym do zapisania się do newslettera danego sprzedawcy. Zgodnie z niektórymi szacunkami, można zaobserwować nawet 10-krotne zwiększenie liczby osób subskrybujących takie wiadomości.