Pod koniec sierpnia br. na stacji Rzeszów Główny podróżnym zostanie udostępniony peron nr 3 – zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe.
Od kilku miesięcy podróżni mogą korzystać ze zmodernizowanych dwóch peronów (1 i 2). Trwają końcowe prace przy przebudowie peronu nr 3. Jest już tam gotowa długa wiata. – Układana jest nawierzchnia z płyt granitowych – informuje Dorota Szalacha z PKP PLK.
Z peronu nr 3 podróżni mają korzystać pod koniec sierpnia. – W tym samym czasie planujemy udostępnić także przejście podziemne oraz schody ruchome i windy – zapowiada Szalacha.
Około 140-metrowy tunel połączy osiedle 1000-lecia ze Śródmieściem i zastąpi zabytkową kładkę nad torami. Jego budowa będzie kosztowała ok. 16 mln zł.
Na stacji powstaną 4 windy: przy wejściu na peron nr 1 od Placu Dworcowego, przy peronach nr 2 i 3, przy wyjściu od ul. Kochanowskiego. Będą 4 pary schodów ruchomych przy peronach nr 2 i 3 oraz przy wyjściach od Placu Dworcowego i ul. Kochanowskiego.
Pod koniec sierpnia ma być również zakończona przebudowa wiaduktu przy ulicy Batorego. Ale w tej części kolejowej. Za drogową odpowiedzialne jest miasto Rzeszów. Przejazd pod wiaduktem obecnie jest niemożliwy i długo jeszcze nie będzie.
Urząd Miasta niedawno wybrał wykonawcę przebudowy drogi pod obiektem. To Eurovia, ale jeden z pozostałych uczestników przetargu (Strabag) wybór wykonawcy zaskarżył do Krajowej Izby Odwoławczej, co blokuje podpisanie umowy z Eurovią.
– Czekamy na decyzję KIO. Przejazd pod wiaduktem będzie możliwy po zakończeniu inwestycji, a to jest zaplanowane na połowę 2022 roku – wyjaśnia nam Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego rzeszowskiego magistratu.
Jezdnia pod wiaduktem zostanie poszerzona do 22 m, co wyeliminuje ruch wahadłowy. Będą dwa pasy ruchu oraz chodnik i ścieżka rowerowa. Zmieni się także wysokość wiaduktu – z 2,80 do 4,60 m.
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl