Ma 6 metrów długości, 13 miejsc siedzących, silnik elektryczny z maksymalnym zasięgiem do 200 km – MINI – King Long SmatCity PEV6 w poniedziałek przejdzie pierwsze testy. Mieszkańcy Rzeszowa sprawdzą czy „autobusik” sprawdzi się w miejskich korkach.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie poinformowało, że w poniedziałku 9 grudnia, rozpocznie test autobusu elektrycznego klasy MINI – King Long SmatCity PEV6.
Do linii z mniejszą ilością pasażerów
Jak zapewnia MPK – miniautobus King Long cechuje się zwrotnością, zasięgiem ok. 200 km na jednym ładowaniu i bardzo szybkim procesem uzupełniania energii w bateriach.
Może być wykorzystywany do obsługi linii o najmniejszym natężeniu pasażerów, a także takich, które przemierzają ciasne uliczki w centrach miast i w ich zabytkowych częściach.
Zdjęcia: MPK Rzeszów
Elektrobus mieści 23 pasażerów, jest przystosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności ruchowej oraz posiada wiele udogodnień w miejscu pracy kierowcy.
Pierwszy taki malutki
Do tej pory tak małe autobusy nie kursowały w sieci RTM, ale bez obaw, są plany gdzie będziemy mogli zagospodarować ten pojazd i przy okazji sprawdzić zainteresowanie pasażerów.
Gdzie będzie można spotkać testowy pojazd?
Od środy 11 grudnia zostanie uruchomiona całotygodniowa, pilotażowa linia autobusowa na trasie:
- Dworzec Lokalny – Piłsudskiego U. Marszałkowski – Piłsudskiego U. Wojewódzki – Dworzec Główny PKP
- Dworzec Główny PKP – Piłsudskiego U. Wojewódzki – Piłsudskiego U. Marszałkowski – Dworzec Lokalny
Odjazdy realizowane będą co 30 minut w wymiarze 37 kursów Dworzec Lokalny – Dworzec Główny (5:55-23:55) i 38 kursów Dworzec Główny – Dworzec Lokalny (5:35-24:05).
Linia będzie miała nr 50, a sam autobus testowany będzie do 2 stycznia 2025 r. Jazdy próbne są możliwe dzięki współpracy MPK z EV Motors z Lublina – dystrybutora tej marki na Polskę i Kraje Bałtyckie.
SPECYFIKACJA
Długość – 6,0 m
Szerokość – 2,1m
Wysokość – 2,7m
Niskopodłogowy – kategoria M3
Liczba miejsc siedzących – do 13
Całkowita liczba miejsc – do 22
Silnik elektryczny – 135kW/350Nm (centralny)
Bateria – 89kWh (LiFePo4)
Maksymalna moc ładowania – 120kW
Maksymalny zasięg – 200km
Układ drzwi – 2 – 0 (otwierane do wewnątrz lub odskokowo-przesuwne)
Masa własna – 4900kg
Rozmiar kół – 17,5
WYPOSAŻENIE
ABS, ESP, EBS, ECAS z funkcją przyklęku, inteligentny system odzyskiwania energii z funkcją DSAC, klimatyzacja z funkcją ogrzewania, inteligentny system chłodzenia baterii z użyciem ciekłego azotu, kokpit ACTIA, oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne LED, system gaszenia przestrzeni silnika, system elektronicznych lusterek wstecznych, system kamer 360 stopni, system MobileEye, porty USB w przestrzeni pasażerskiej oraz dodatkowe źródło ogrzewania – piec na paliwo stałe.
(red)
Czytaj więcej: