Zdjęcie: MPWiK / Facebook.com
Reklama

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Rzeszowie przestrzega mieszkańców przed telefonami od osób, które pod pretekstem wymiany wodomierza podszywają się pod pracowników spółki.  

MPWiK kilka dni temu dostało od jednego z mieszkańców telefon, że ktoś ze spółki chce się umówić na wymianę wodomierza po godz. 15:00. – Mieszkanka miała wątpliwości co do wiarygodności tego telefonu, dlatego poprosiła nas o weryfikację – mówi Jakub Czapkowski, zastępca kierownika działu zbytu w MPWiK. 

Po weryfikacji okazało się, że telefon był fałszywy – nikt z MPWiK nie umawiał się na wymianę wodomierza po godz. 15:00. Podobna sytuacja była w ub. roku. Sprawa zgłoszono policji. Dlatego miejska spółka postanowiła ostrzec mieszkańców przed fałszywymi telefonami. 

– Nasi pracownicy dzwoniąc do mieszkańców zawsze się przedstawiają z imienia i nazwiska, podają nazwę działu i nazwę spółki. Ponadto, wymieniamy wodomierze między 7:00 a 15:00. W innych godzinach tylko wtedy, gdy dotyczy to np. centrów handlowych, w których wyłączenie wody powoduje utrudnienia w funkcjonowaniu obiektu – wyjaśnia Czapkowski. 

Warto także pamiętać, że pracownik MPWiK ma strój służbowy z logiem spółki, legitymację oraz upoważnienie podpisane przez prezesa przedsiębiorstwa. – Nasi pracownicy do mieszkańców przyjeżdżają zawsze oznakowanymi, służbowymi samochodami – podkreśla Jakub Czapkowski.

Jeśli ktokolwiek ma jakimkolwiek wątpliwości, czy ma do czynienia z pracownikiem MPWiK, wówczas może się ze spółką skontaktować pod adresem: bok.dp@mpwik.rzeszow.pl lub dzwoniąc na numer: 17 850 96 66. – Po każdym zgłoszeniu będziemy weryfikować, czy rzeczywiście nasz pracownik umawiał się na wymianę wodomierza – słyszymy w MPWiK. 

Wymiana wodomierza odbywa się co 5 lat. Wówczas kończy się tzw. okres legalizacji urządzenia. Wymiana wodomierza jest niezbędna, jeśli ma on dawać wiarygodnie pomiary.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl 

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: