Zdjęcia: mat. prasowe

MTU Aero Engines Polska, lider w branży lotniczej, zdobył prestiżowe drugie miejsce w konkursie Państwowej Inspekcji Pracy. Doceniono inwestycje w technologie, edukację oraz prewencję i analizę ryzyka.

Wyróżnienie to, dla działającej w podrzeszowskiej Jasionce firmy, przyznano w kategorii zakładów zatrudniających ponad 249 pracowników, w uznaniu za najwyższe standardy bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i wzorowe przestrzeganie prawa pracy.

– Jako MTU Aero Engines Polska jesteśmy dumni, że zostaliśmy wyróżnieni w konkursie
dotyczącym bezpieczeństwa pracy. Ta nagroda to dla nas ogromne uznanie za nasze starania na rzecz poprawy jakości i bezpieczeństwa w miejscu prac –  mówi Aneta Strugalska, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy MTU Aero Engines Polska.

 

 

Trzy kluczowe filary

Jak wyjaśnia działania firmy opierają się na trzech kluczowych filarach: technologii, świadomości pracowników i prewencji.

– Automatyzujemy i robotyzujemy procesy produkcyjne, aby praca była nie tylko bardziej efektywna, ale przede wszystkim bezpieczniejsza. Przykładem takiego rozwiązania jest robot współpracujący czy robot spawalniczy, które wykonują powtarzalne zadania, odciążając naszych pracowników. Jednak to ludzie są kluczowym elementem zapewniającym bezpieczeństwo, a technologia pełni rolę wspierającą – dodaje Strugalska.

Zwiększanie świadomości pracowników

Dlatego firma od lat inwestuje w zwiększanie świadomości pracowników poprzez szkolenia BHP i kampanie, takie jak: „Bezpieczeństwo zaczyna się od nas”. W tym roku skupiła się na Kulturze Błędu, zachęcając pracowników do zgłaszania błędów i wspólnego poszukiwania rozwiązań.

– Wszystkie te działania łączą się w jedną całość. Jestem przekonana, że nie można mieć produktu najwyższej jakości jeśli w sposób odpowiedni nie dba się o bezpieczeństwo pracowników – dodaje dyrektorka.

Innowacje Technologiczne dla Bezpieczeństwa

Firma konsekwentnie dąży do zapewnienia bezpiecznego środowiska pracy dla swoich
pracowników. Inwestując w nowe technologie, stale podnosi poziom bezpieczeństwa procesów produkcyjnych.

Aktualnie wdrażane technologie to:
–  Cobot, który zastąpił niektóre prace manualne,
– automaty spawalnicze, eliminujące narażenie pracowników na czynniki niebezpieczne.

Zdjęcie: mat. prasowe

Podstawa to edukacja

Edukacja i Kultura Bezpieczeństwa MTU Aero Engines Polska kładzie nacisk na rozwijanie świadomości pracowników poprzez szkolenia BHP, kampanie informacyjne, takie jak „Bezpieczeństwo zaczyna się od nas”, oraz angażujące inicjatywy, m.in. konkursy dotyczące bezpieczeństwa.

Firma wyróżnia się promowaniem Kultury Błędu, unikalnego podejścia opartego na otwartości i zaufaniu. Pracownicy są zachęcani do zgłaszania błędów i wspólnego wypracowywania rozwiązań.

Bezpieczeństwo i jakość

Tegoroczna kampania „Passion for Quality” odbyła się pod hasłem „Bezpieczeństwo i Jakość to nasze wartości – Kultura błędu to nasza siła!” Standardy Międzynarodowe i Analiza Ryzyka.

– Spełniamy wszystkie wymagania prawne związane z zapewnieniem bezpiecznych warunków pracy – podkreśla dyrektorka. – Najważniejszym zasobem firmy są ludzie, dlatego nie tylko zapewniamy, ale i tworzymy najwyższe standardy, co jest fundamentem odpowiedzialnego i zrównoważonego biznesu. Skupiamy się na działaniu prewencyjnym, aby definiować potencjalne ryzyka, a następnie zapobiegać wypadkom czy zdarzeniom okołowypadkowym.

Ryzyko zawodowe w firmie jest stale monitorowane za pomocą audytów, map ryzyka oraz analiz incydentów. Wyniki tych działań są podstawą do wdrażania skutecznych rozwiązań technicznych i organizacyjnych.

Znalezienie się w gronie tegorocznych laureatów konkursu „Pracodawca organizator pracy bezpiecznej” organizowanego przez Państwową Inspekcję Pracy to wyraz uznania dla MTU Aero Engines Polska jako firmy wyznaczającej standardy w zakresie bezpieczeństwa i jakości. To także dowód na to, że wartości te są codziennie realizowane w praktyce, tworząc bezpieczne i inspirujące środowisko pracy – dodaje Aneta Strugalska.

(oprac. red)

Czytaj więcej:

PiP nagrodził najlepszych pracodawców [ZDJĘCIA]

Reklama