Reklama

Nowy most Załęski jest już budowany, budowany jest także most przebiegający nad Młynówką, trwają też przy posadowieniu estakady nad torami kolejowymi.

 

Zdjęcia: Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa

We wtorek(18 czerwca) miasto poinformowało o postępach prac na budowie Wisłokostrady, czyli drogi, która połączy osiedle Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa, w założeniu ułatwiająca dojazd do S19 oraz odciążająca rondo Pobitno i al. Piłsudskiego.

Budowa Wisłokostrady trwa od września 2023 roku. Częścią inwestycji będzie m.in. dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka oraz budowa nowego, szerszego mostu Załęskiego. Wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów.

Wisłokostrada jest jedną z największych obecnie inwestycji drogowych w Rzeszowie. Pochłonie prawie 170 mln zł. Drogę buduje konsorcjum firm: Antex II i Wysowa Mosty. 

Trzyprzęsłowy most

Jak we wtorek poinformowały władze Rzeszowa, aktualnie roboty prowadzone są  równocześnie w wielu miejscach.

– Budowany jest m.in. już nowy most Załęski oraz most przebiegający nad rzeką Młynówką. Wykonawca rozpoczął już także prace przy posadowieniu estakady, która przebiegać będzie nad torami kolejowymi – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Nowy most Załęski będzie obiektem trzyprzęsłowym o całkowitej długości ponad 80 m. Obiekt będzie się składał z dwóch niezależnych konstrukcji, na których zaprojektowano po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku wraz z trasami pieszo-rowerowymi na każdej z nitek.

Reklama

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - Google NewsObserwuj nas na Google News!

Ratusz: prace przy budowie przeprawy idą sprawnie, wykonane zostały już m.in. pale pod wszystkimi podporami nowego mostu, zabetonowano już także ławy fundamentowe skrajnych podpór, a także przyczółek nitki prawej od strony ul. Ciepłowniczej.

Jak dodają przedstawicie ratusza, równolegle trwają prace przy budowie drugiej przeprawy, która powstaje na Młynówce. Tam także wykonano m.in. pale pod podporami.

Trwa już także budowa estakady, składająca się docelowo z dwóch niezależnych konstrukcji o długości 373,69 m (nitka lewa) i 270,74 m (prawa). Podobnie jak na moście Załęskim, zaprojektowano tu po dwa pasy ruchu w obie strony i trasy pieszo-rowerowe.

Mur oporowy 

Dodatkowym obiektem inżynierskim który zostanie wybudowany na trasie Wisłokostrady jest mur oporowy w rejonie ul. Konfederatów Barskich. Wykonawca zakończył budowę palisady i kontynuuje zbrojenie.

W dalszym ciągu wzmacniane jest podłoże pod nasypy, nasyp od strony ul. Dworaka wraz z budową podziemi. – Inwestycja będzie gotowa wiosną 2026 roku – poinformował Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

(RzN)

redakcja@rzeszwow-news.pl

Reklama