Perony w Przeworsku i Przemyślu Zasanie będą wygodniejsze dla podróżnych. Lepsze podróże zapewnią odnawiane tory i wiadukty na trasie Rzeszów – Przemyśl. W tym roku na tej trasie zostaną wykonane prace za 33 mln zł.
Jak poinformowała Dorota Szalacha z biura prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, w drugim kwartale br. rozpocznie się przebudowa 11 obiektów inżynieryjnych, w tym siedmiu wiaduktów na odcinku Jarosław – Radymno. Kolejarze ogłosili już przetarg na wykonawcę prac. Wyeliminują one ograniczenia prędkości na szlakach Jarosław – Munina oraz Munina – Radymno.
– Dzięki temu pociągi pojadą nawet 120 km/h – twierdzi Dorota Szalacha. Zaplanowane prace mają także zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Termin przebudowy wiaduktów planowany jest do końca pierwszego półrocza 2018 r. Inwestycja szacowana jest na ok. 18 mln zł.
W tym roku wszystkie inwestycje prowadzone na trasie z Rzeszowa do Przemyśla są warte ok. 33 mln zł. PLK modernizują stacje Przeworsk i przystanek Przemyśl Zasanie. Wygodniejszą obsługę zapewniono już pasażerom na pięciu stacjach (Strażów, Łańcut, Rogóżno, Jarosław, Przemyśl) oraz sześciu przystankach (Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie).
W Przeworsku podróżni zyskają lepszy standard, dzięki przebudowie dwóch peronów oraz odnowieniu przejścia pod torami. Stacja zostanie również wyposażona w windę. Na przystanku Przemyśl Zasanie podróżni wygodniej skorzystają z pociągów, dzięki przebudowie peronów (od kwietnia do października) i lepszemu oznakowaniu.
W połowie roku zakończą się prace na szlaku Przeworsk – Jarosław. Obejmują one, przebudowę kilkunastu obiektów inżynieryjnych. Również na szlaku Żurawica – Przemyśl wykonana zostaną przebudowane trzy wiadukty. – Wszystkie prace przyczyniają się do usprawnienia podróży na trasie Rzeszów – Przemyśl – podkreśla Dorota Szalacha.
PKP PLK polepszają podróże na trasie Rzeszów – Przemyśl. Na wschód dojeżdżają m.in. pociągi dalekobieżne z innych województw. To ważne, bo od grudnia pasażerowie mają dogodne połączenie na Ukrainę. Z Przemyśla do Kijowa przez Lwów ruszyły regularne kursy pasażerskie.
Na trasie Rzeszów – Przemyśl odnowiono już m.in. ponad 150 km torów, przebudowano blisko 90 obiektów inżynieryjnych, w tym 32 wiadukty, 16 mostów i cztery przejścia dla pieszych. Zmodernizowano 50 przejazdów kolejowo-drogowych (np. w miejscowości Krzemienica, Grzęska, Kosina), które poprawiły poziom bezpieczeństwa.
(kaw)
redakcja@rzeszow-news.pl