Zdjęcie: PKP PLK
Reklama

Już ok. 70 km nowej sieci trakcyjnej wywieszono na linii Ocice – Rzeszów. Zakończył się ważny etap elektryfikacji trasy. – To zapewni sprawniejsze podróże dalekobieżne i regionalne – twierdzi spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.  

Na linii Ocice – Rzeszów rozwieszono sieć trakcyjną. Wcześniej przygotowano konstrukcje, m.in. 1300 stalowych słupów. Teraz prace obejmują przygotowanie sieci do załączenia napięcia. Aby pociągi jeździły zgodnie z rozkładem jazdy, roboty prowadzone są głównie nocą.

Montowane jest także zabezpieczenie przeciwporażeniowe na wiaduktach drogowych i tablice informacyjne. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią tzw. podstacje trakcyjne. W ub. r. zbudowano trzy z pięciu podstacji w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Budowane są pozostałe obiekty w Widełce i Rzeszowie. 

– Elektryfikacja jednotorowa trasy Ocice – Rzeszów zapewni dogodniejsze połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin. Krótsze podróże będą m.in. dzięki wyeliminowaniu zmian lokomotyw spalinowych na elektryczne – informuje Dorota Szalacha z PKP PLK. 

Przewoźnicy będą mogli korzystać z bardziej ekologicznych pojazdów elektrycznych. – Będzie lepsza oferta podróży Podmiejską Koleją Aglomeracyjną – przewiduje PKP PLK.

Elektryfikacja linii ma być zakończona w połowie 2021 r. Od nowego rozkładu jazdy 2021/2022, po uzyskaniu certyfikatów i zezwoleń, podróżni pojadą pociągami elektrycznymi. Inwestycja pochłonie 67 mln zł. 

W 2019 r. na linii Ocice – Rzeszów PLK wybudowały mijankę w Majdanie Królewskim. Na przystanku powstał też nowy peron. W 2016 r. wybudowano nowy przystanek w Chmielowie i wydłużono peron w Głogowie Małopolskim. Od grudnia trakcją elektryczna kursują pociągi na zelektryfikowanej linii Lublin – Stalowa Wola.

W 2019 r. PKP PLK otworzyły zelektryfikowany odcinek Węgliniec – Zgorzelec na międzynarodowej linii E30.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: