Zdjęcie: Maciej Brzana / Rzeszów News
Reklama

Od 1 maja ma ruszyć nowa miejska linia autobusowa z Rzeszowa do Łańcuta. Wstępny plan? Po cztery kursy w obu kierunkach i łącznie 16 przystanków.

Obecnie poza granice Rzeszowa miejskie autobusy, obsługiwane przez MPK, jeżdżą m.in. do gmin Boguchwała (linie 3, 45, 56), Świlcza (linia 8, 20, 22), Trzebownisko (linia 51, 53) i Głogów Małopolski (linia 52, 54 ).

Od 1 maja zostanie zaś uruchomiona linia nr 57 do Łańcuta. Wstępnie kursy na trasie Rzeszów – Łańcut mają funkcjonować do końca lipca br. Jeśli się sprawdzą, umowa między Łańcutem a Rzeszowem zostanie przedłużona. Miasto rozważa także na wakacjach uruchomienie weekendowych kursów do Łańcuta.

Z proponowanej treści umowy między samorządami wynika, że plan kursowania linii 57 zakłada po cztery kursy dziennie w każdą stronę od poniedziałku do piątku.

W Rzeszowie „57” będzie swój kurs rozpoczynała na Dworcu Lokalnym, a następnie jadąc al. Piłsudskiego, przez plac Wolności, aż do ul. Lwowskiej pokona 9 przystanków. Po wyjechaniu z Rzeszowa „57” zatrzyma się w Łańcucie na siedmiu przystankach: przy ulicach Piłsudskiego, Cetnarskiego, Sikorskiego. Ostatni przystanek na Podzwierzyńcu.

„57” z Rzeszowa z Dworca Lokalnego ma wyruszać o 5:35,  8:45, 13:40 i o 16:00, natomiast w Łańcucie nowa linia ma startować z przystanku „Podzwierzyniec Śruby” o godzinach: 6:25, 10:02, 14:00 i 17:34.

Cena biletów na trasie Rzeszów – Łańcut będzie tak jak obecnie funkcjonuje na terenie miasta, czyli 3 zł (bilet normalny) i 1,5 zł (bilet ulgowy). Umowę między Łańcutem a Rzeszowem muszą jeszcze zaakceptować rzeszowscy radni. Zrobią to podczas sesji Rady Miasta (23 kwietnia).

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

20 KOMENTARZE

  1. Jestem za Kraczkową, sam dom tam buduję – fajnie by było gdyby wójt dogadał się z miastem. A przeprowadzam się z Rzeszowa…

  2. Skoro tak uważasz to nie przyjeżdżaj do Rzeszowa nie wysyłaj dzieci do szkół rzeszowskich pozostań u siebie w gminie. My będziemy spokojniejsi i Ty nie będziesz miał problemów z chamstwem rzeszowskim

  3. Bo za transport gminy odpowiada gmina. Dlaczego oczekujesz, że Rzeszów będzie spełniał wasze zachcianki za podatki ludzi, którzy tu mieszkają? Ciśnijcie swoich żeby w końcu ruszyli dupy i zaczęli myśleć o interesie mieszkańców!

  4. Widziałem w ostatnią niedzielę jak się zachowujecie na parkingach i na drogach. Gubicie się jak droga ma dwa pasy w jednym kierunku.. Nie wiecie do czego służą linie na parkingach. Na wsi masz bmw czy audi i zachowujesz się jakbyś rozumy pozjadał i ci wszystko było wolno.

  5. Zgadzam się z Tym, że autobus powinien zatrzymać się po drodze w Krasnym, Kraczkowej. Ferenc jak coś wymyśli ze swoimi kolesiami to dramat. Za miast ludziom pomoc to skupiają się jak zrobić aby było nieretownie hehe

  6. Dlaczego w Krasnym nie zrobić przystanku. Stare pierniki siedzą i pierdzą za miast myśleć to utrudniają życie wszystkim ludziom. Zrobić 8 przestankow Rzeszów centrum i Rzeszów wylot, później w Krasnym itd max 8 przestankow i linia będzie nabita jeździć a tak pusty autobus… Dramat co oni robią za nasze pieniądze!

  7. A dlaczego autobusy “57”nie będą zatrzymywać się w Kraczkowej; najlepiej, by jeździły przez Kraczkowę- wieś, która ma bardzo słabe połączenie z Rzeszowem, a do Łańcuta praktycznie nie ma autobusów. Może sołtys Kraczkowej i radni wreszcie poczynili by jakieś starania w tym kierunku!

  8. Chwila Linie 52 i 54 nie jeżdżą do żadnego Głogowa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Do Głogowa to jeżdżą stare PKSy pod szyldem MKS a bo tak zdecydowali Baj z Wzorkiem

  9. Aha. Nie ma taboru na zwiększenie częstotliwości w mieście, ale na bieda-linię do Łańcuta jest.

    13.40, 16.00 – co to w ogóle za godziny, kto tym będzie jeździł?

Comments are closed.