Mniej kursów na popularnej linii „koła” mają zastąpić kursy „18” i „19, których trasa częściowo pokrywa się z trasami linii 0A i 0B. Zmiany wejdą w życie od 16 marca.
Pod koniec lutego Podkarpackie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji podniosło larum w związku ze zmianą rozkładu jazdy autobusów linii 0A i 0B, którą od 1 marca zaplanował Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
PSMK wyliczyło, że po wprowadzeniu zmian w dni robocze liczba kursów na popularnym „kole” zmniejszy się z 91 do 77, a w soboty z 61 do 50 oraz zmieni się częstotliwość jazdy autobusów na tych liniach z 10 minut do 12 minut.
Stowarzyszenie wyliczyło także, że poza godzinami szczytu „koło” w ciągu godziny ma wykonać zaledwie dwa kursy. – To zupełne zaprzeczenie idei zwiększania roli transportu zbiorowego w życiu miasta – mówił jeszcze w lutym Dominik Bąk, prezes PSMK.
Po interwencji PSMK Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, wstrzymał wprowadzenie w życie nowego rozkładu jazdy. Od ZTM zażądał dodatkowych analiz, aby sprawdzić czy likwidacja kursów jest zasadna.
Okazało się, że plan ZTM zostanie wcielony jednak w życie. Od 16 marca zostaną wycięte kursy na linii „koła”. – Rozkłady jazdy linii 18 i 19 będą uzupełnieniem linii 0A i 0B na wspólnych odcinkach – informuje Anna Kowalska, dyrektor ZTM w Rzeszowie.
Kursy „18” linię 0A będą uzupełniać na trasie: al. Cieplińskiego – ul. Lisa-Kuli – ul. Dąbrowskiego – al. Powstańców Warszawy zaś linię 0B na trasie al. Powstańców Warszawy – ul. Dąbrowskiego – ul. Lisa Kuli – al. Cieplińskiego.
„19” będzie zaś uzupełnieniem dla linii 0A na trasie: al. Rejtana – plac Wolności, a dla linii 0B: plac Wolności – al. Rejtana.
Kursy będą odbywać się w naprzemiennych taktach: w dni powszednie szkolne w godz. 5:00-6:00 co 10 minut, w godz. 6:00-17:30 – co 6 minut, w godz. 17:30-21:00 co 12 minut, w godz. 21:00-23:30 co 15 minut.
Z kolei w soboty i w niedziele w godz. 4:30-6:00 co 15 minut, w godz. 6:00-18:00, co 10 minut, 18:00-23:30 co 15 minut. ZTM twierdzi, że modyfikację rozkładów jazdy wymusił brak odpowiedniej frekwencji na poszczególnych kursach.
Urzędnicy przekonują, że modyfikacja rozkładu „koła” poprawi także jego punktualność. Do tej pory autobusy miały problem z punktualnym wyjazdem z dworca PKP z uwagi na zbyt długi czas ładowania baterii w autobusach elektrycznych, które od ponad roku obsługuję tę linię.
(jg)
redakcja@rzeszow-news.pl