Zdjęcie: Patryk Ogorzałek / Rzeszów News
Reklama

Od lipca przez ponad rok będzie trwał remont wiaduktu kolejowego przy ul. Batorego w Rzeszowie. Swoje trasy będą musiały zmienić miejskie autobusy. ZTM ma już swój pomysł. Jak masz lepszy, podziel się nim.

Przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego jest częścią potężnej inwestycji związanej z przebudową stacji Rzeszów Główny. Inwestycję realizują PKP Polskie Linie Kolejowe. Prace potrwają ok. 13 miesięcy. O zapowiedzi pierwszych robót pisaliśmy TUTAJ.

W tym czasie ulica Batorego będzie całkowicie wyłączona z ruchu. Oznacza to, że przez nieco ponad rok będzie musiała zostać zmieniona trasa miejskich autobusów linii nr 5, 9, 12, 29, 59 oraz nocnej linii N1.

– Naszą propozycją jest skierowanie tych linii przez plac Wolności, następnie ul. Marszałkowską i Lubelską w ul. Maczka do ul. Siemieńskiego i dalej bez zmian – mówi Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.

Ale ZTM nie chce o objazdach decydować samodzielnie, dlatego mieszkańców zaprasza, by zgłaszali też swoje sugestie. Do 30 kwietnia można je przekazywać do siedziby ZTM przy ul. Trembeckiego lub pisząc na adres mailowy: ztm@ztm.erzeszow.pl 

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

27 KOMENTARZE

  1. Tak !
    no wszystko jest nie w tempie ; most skosny to powinni byli robic wtedy jak robiono ul Dworaka
    A teraz to tylko pozostaje nam gdybanie.
    Te wszystkie bolączki z konfiguracją dróg w mieście i braku strategi czy jej nierealizowania a byly plany dobre z lat (1930-33)
    Dobitnie pokazują nieudolnośc totalną ratusza w tyn temacie a co istotne ; na dziś

    Brak etatowego MAGIKA na odpowiednim taborecie tylko do planowania/ korygowania starych rozwiązań / i na gorąco poprawiania tego co jest robione w układzie drogowym w .mieście ; O !

  2. Czy potrzebujesz finansowania osobistego i biznesowego lub inwestycyjnego, bez stresu i szybkiej zgody? Jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś, ponieważ obecnie oferujemy kredyty o doskonałej stopie procentowej na poziomie 2%. Nasze finanse są bezpieczne i bezpieczne. Szczęście naszych klientów jest naszą siłą. pożyczki w wysokości 5 000 € – 1 000 000 EUR USD i funty, dostępne teraz to pożyczki dla firm, osób prywatnych, domów, podróży i studentów itd. Więcej informacji na e-mail kontakt: dobsonquickloan@gmail.com

  3. Wisłokostrada na razie odłożona

    Przebicie nową drogą tej części Śródmieścia, o ile oczywiście miasto konsekwentnie przeprowadzi tą inwestycję, znacznie ułatwi dojazd z ul. Piłsudskiego do północnych dzielnic Rzeszowa. Co prawda jest to tylko pewien półśrodek, ponieważ nowa droga będzie miała tylko po jednym pasie ruchu w każda stronę, podobnie jak dalej na północ ul. Siemieńskiego, na której ma się pojawić jeszcze trzeci pas ale głównie dla lewoskrętów. Docelowo główne połączenie wschodniej i północnej części miasta ma zapewnić natomiast 4-pasmowa Wisłokostrada na przedłużeniu ul. Dworaka po prawej stronie Wisłoka i dalej do ul. gen. Maczka, która również została przewidziana jako 4-pasmowa.

    Jak na razie jednak miasto nie ma funduszy na wybudowanie tej potrzebnej arterii po wschodniej stronie rzeki. W grę wchodzą koszty ponad 100 milionów złotych, m.in. na wykonanie na fragmencie trasy trudnej estakady wzdłuż brzegu Wisłoka. Budowa Wisłokostrady urzeczywistni się więc najwcześniej za kilka lub nawet za kilkanaście lat. Dlatego do czasu podjęcia tego zadania przez miasto, tak ważna staje się dla kierowców ta nieco skromniejsza nowa droga prowadząca przez Śródmieście na północ.

    Awaryjna wersja połączenia poprzez Wisłok

    Równolegle z budową Wisłokostrady rozpatrywana może być także inna wersja połączenia ul. Lwowskiej i ul. Rejtana z północnymi dzielnicami z pominięciem ul. Piłsudskiego. Ulicę Dworaka można połączyć z nowo-projektowaną drogą przez Śródmieście budując łącznik z mostem przez Wisłok. Połączenie takie przede wszystkim odciąży mocno zatłoczone skrzyżowanie na ul. Piłsudskiego przy budynku ZUS.

    Jednak i takie rozwiązanie nie zastąpi docelowej budowy Wisłokostrady, gdyż nadal będzie to tylko połączenie o dwóch pasach ruchu. Przy stale rosnącej liczbie samochodów w Rzeszowie główne połączenia pomiędzy dzielnicami i częściami miasta muszą być przewidywane jako trasy 4-pasmowe, a w niektórych przypadkach także jako 6-pasmowe. Już teraz widać, że np. wprowadzenie BUSpasów na 4-pasmowych drogach poważnie utrudnia śródmiejski ruch samochodów osobowych.

    http://czytajrzeszow.pl/?id=3334&idd=4&poz=ml0

  4. Oczywiście – bo robota powinna iść non spot na pełny zegar 24 na 24 dzien i noc –
    Brygady piwinne się zmieniac co 6 godzin( robota na 100% )z pełnym cateringiem dowozowym na budowie
    A tu bedzie klasyka : sranie w banie Czyli ; 2 robi reszta duma i bałak o wczorajszym dniu i wtedy mamy co mamy tyle miesięcy: O !

  5. Plac Śreniawitów i cały układ drogowy ( wyprowadzenie z mostu zamkowego) to zostało sknocone bo :
    1/
    Należało zburzyć te dwie kamienice ( 105 – czy 110 letnie) tj.lenartowicza 1 i 3
    2/
    Wtedy otwiera sie perspektywa na plac Śreniawitów i możliwość zbudowania węzła 2- poziomowego ( dąbrowskiego / cieplińskiego ) + wkomponowanie do układu : hetmańskiej/ szopena/ wjazdu i wyjazdu z parkingu przy hali na podpromiu jako mniej istotnych w całym ruchu
    3/
    Brak takiego rozwiązania i te durnowate skręty w szopena czy pod hale – powodują blokowanie ruchu i jego spowolnienie.
    Jak widac brak etatowego “Magika” w ratuszu od analizy projektów drogowych do realizacji wykonawczej powoduje ten totalny bajzel w mieście ; a takich złych rozwiązań jest sporo O !

  6. Tak sugestia super tylko to należało robic 3 lata temu teraz to tylko se możemy opowiadać co i jak – a kasa a jest w ratuszu ?

  7. Tak pomysł dobry tylko to pomysł wirtualny
    No ratusz sie nie wyrobił z planami,z realizacją inwestycji a teraz durnoty opowiada o propozycji tras :
    no najlepiej przez Krym a z powrotem przez Rzym ; O !
    Jak ni ma Wisłoko- Strady

  8. Zakaz wjazdu dla powiatowych rejestracji tylko RZ no ewentualnie RZE pozwolić. Reszta towarzystwa na rogatkach miasta wysiadać z VW i audikow w dieslu i w autobusy. I będzie elegancko bez korków bez smogu same korzyści.

  9. A może najpierw dokończyć przedłużenie al. Rejtana w kierunku ul. Siemieńskiego – Ciepłowniczej czyli ulicy Dworaka i dopiero wtedy remontować wiadukt. Szanowny Ratuszu “halo jest tam kto?”

  10. Teraz to się trzeba będzie przesiąść na rower bo będą kosmos korki na trasach które zostaną. Może zbudowac najpierw trasę alternatywną a potem zamknąć ruch na Batorego? Inaczej paraliż miasta murowany.

  11. Wypchaj się z tą twoją “nową prawicą”. W południowe obwodnicy chodziło przede wszystkim o połączenie nowych osiedli rzeszowskich położonych w odległości ok. 8 km od centrum a nie 15-20 km i łączenie Boguchwały z Tyczynem.

  12. Jest to do wykonania w max 6 miesięcy- konstrukcja powinna być sprefabrykowana obok i nasunięta połówkami na miejsce…

  13. Należy usprawnić przejazd w newralgicznych punktach miasta jak np. Plac Sreniawitow. Czy można rozważyć puszczenie ruchu na most zamkowy z obu pasów od strony placu tzn. pas lewy do jazdy na wprost i skrętu w Szopena i prawy tak jak dotychczas na wprost w kierunku Kopisto?Oczywiście wymaga to korekty ustawienia świateł oraz poszerzenia wjazdu na most.

  14. No właśnie – np.ul.lwowska od czasu wyprawy Chrobrego na Kijów nie doczekała się drogi alternatywnej no planowano trase z Łańcuta/Malawa/ Most przez Wisłok i dalej nad Hetmańską/Staszica/Dąbrowskiego / ( estakada) przez tory i dalej w kierunku przybyszówki i na Kraków – a to był rok 1930/33
    I takich braków w drogach alternatywnych mamy mnustwo w tym wypadku brak trasy : Wisłokostrady dobitnie to pokazuje – czy brak pełnego dużego Ringu –
    Tj.
    Brak połączenia od podkarpackiej do lwowskiej i dalej do łącznika autostradowego
    Te braki to tylko nieudolność władz i brak wcześniejszych prawidłowych decyzji co do budowy tras nie na rok ,dwa a na 50 lat do przodu
    Teraz przez te kilka miesięcy bedzie ARMAGEDON

  15. To jakaś paranoja, żeby ten tzw. “wiadukt” remontować ponad rok czasu. To powinno zająć max trzy miesiące nie dłużej.Typowe Podkarpacie i Rzeszów.To tak jak z tym przejazdem w okolicach zakładu drobiarskiego – też remont, szlabany zamknięte a na placu zero pracowników- no ale remontujemy .Brawo PKP

  16. Jesli nie doszło do budowy południowej obwodnicy to z automatu pieniądze powinny być przeznaczone na inne ciągi komunikacyjne czyli np. wspominana tu wisłokostrada.
    W innych rejonach PL pomimo że mają niezłe rozwiązania komunikacyjne to samorządowcy z góry zabiegają gdzie i jak i co by jeszcze ulepszyć, przykładem są samorządowcy z dolnośląskiego https://conadrogach.pl/informacje/sudecki-ygrek-dolnoslaskie-chce-budowy-drog-ekspresowych-s8-i-s5-s35.html A u nas? siedzą i pierdzą w stołki nic nierobiąc! jeśli byłoby inaczej to wzięto by pomysł nowej prawicy na obwodnicę południową która zaczynałaby się na dodatkowo zaprojektowanym węzle Babica przechodząc obok Boguchwały poprzez tereny dzielnicy Budziwój i dalej do Białej. W ten sposób część kosztów inwestycji (może nawet większość) byłby przerzucona na państwo a miasto pokryłoby tylko tę część przebiegu przez miasto.
    Ale do tego trzeba zdecydowanych działań fachowców a nie leśnych dziadków którzy pierdzą w stołki. Konkluzja smutna lecz chyba prawdziwa.

  17. Do tego dojdzie remont wiaduktu śląskiego i wszystkiego najlepszego. Do centrum : Maczka do Siemieńskiego i Kochanowskiego. z powrotem Kochanowskiego , Siemieńskiego i Maczka…., ale do tego trzeba zmienić , dopasować rozkłady jazdy, bo to że autobusy będą opóźnione wiedzą nawet w ZTM.

  18. Widzisz problem jest w tym że Rzeszów nie ma alternatywnych dróg i kiedy trzeba zrobić jakiś remont dochodzi do paraliżu miasta .

  19. Nie no jasne, że żarty. Tak naprawdę to czekają na Twoją propozycje jak remont takiego wiaduktu z poszerzeniem drogi zrobić bez jakichkolwiek utrudnień.

Comments are closed.