Zdjęcie: Patryk Ogorzałek / Rzeszów News
Reklama

Około 13 miesięcy potrwa przebudowa wiaduktu kolejowego przy ulicy Batorego w Rzeszowie. Pierwsze prace ruszą w lipcu br. 

Przebudowa wiaduktu przy ul. Batorego jest częścią potężnej inwestycji związanej z przebudową stacji Rzeszów Główny. Od wielu miesięcy trwają prace przy budowie nowej stacji Rzeszów Zachodni nad al. Wyzwolenia, wciąż trwają też prace przy przebudowie przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Konopnickiej

PKP PLK planuje również przebudować wiadukt kolejowy przy ul. Batorego. Pokonanie go w godzinach szczytu to prawdziwa męka dla kierowców. Ruch tam odbywa się aktualnie wahadłowo. Plan PLK zakłada, że przejazd zostanie poszerzony do 23 metrów, będzie miał dwa pasy ruchu ze środkowym pasem dzielącym. Będzie też chodnik i ścieżka rowerowa

– Chcemy zintegrować przebudowę centralnej części stacji Rzeszów Główny z przebudową wiaduktu, by usprawnić i przyspieszyć prace. Podczas robót, droga pod obiektem będzie wyłączona – zapowiada Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

Na razie nie wiadomo, jak będzie wyglądała organizacja ruchu na czas prowadzenia robót, które mają się rozpocząć już w lipcu br. Szczegóły zmian w ruchu będą znane w późniejszym czasie. 

– Nowy obiekt znacznie ułatwi komunikację. Będzie sprawniej i bezpieczniej na torach i na drodze. Prace obejmą rozbiórkę istniejącego wiaduktu i budowę nowego. Przebudowa potrwa ok. 13 miesięcy. Po 10 miesiącach, Miejski Zarząd Dróg, będzie miał możliwość rozpoczęcia przebudowy drogi pod obiektem – dodaje Dorota Szalacha. 

Cała inwestycja związana z przebudową stacji Rzeszów Główny ma potrwać do 2021 roku i będzie kosztowała ponad 200 mln zł. 

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

9 KOMENTARZE

  1. Trafna uwaga i tu widzimy zaściankowe myślenie decydentów a przypomne że pierwszy gruby remont na Rejtana to rok 1972 – to gdzie wtedy byli co ? wszyscy decydenci
    A poten znowu kolejne roboty i budowa ul.Dworaka gdzie byli aby zrobić tunel pod Lwowską i sru Rejtana pod spodem dalej – most skośny w lewo a prosto dalej do wiaduktu nad torami i dalej tak jak zaplanowano.
    No spali snen zimowdym ,łby im nie robiły a teraz bedzie kociokwik jak zykle w mieście imitacji bo wcześniejsze błędy, czy nie robienie wtedy kiedy było można – potem ( czyli dziś) ma określone konsekwencje ; O !

  2. kwa, jakby przedłużyć Rejtana, to okazałoby się, że przebudowa tego wiaduktu nie byłaby w ogóle potrzebna, albo mogłaby być zrobiona w następnej kolejności. A tak na rok zablokują tę część miasta bez sensownej alternatywy

  3. To nie marudery to kwiczą bezmózgowcy –
    No bo ile lat czekamy na ten przejazd aby był nowoczesny no czekamy od 1856 roku – czyli 163 lata słownie ( sto sześćdziesiąt trzy lata) – ile pod tym kolejowym przejazdem przejechało furmanek i samochodów ,miał by co opowiadać
    A tu kwit że korki bedą i kociokwik no niestety bedą jak nie ma dróg alternatywnych ale potem bedzie kultura
    A czy ratusz od razu zacznie i soje inwestycje drogowe pasuje od razu bo burdel w tym miejscu miasta to robic wszystko od razu
    To obiecywane rondo przy ZUS’sie, drogi dojazdowe no a co z mostem Skośnym bo teraz cisza ktuś nabrał wode w paszczu i nic cicho sza a by od razu most sie przydal malutki – w układzie drogowym ; 1+1 do ul.dworaka ; O !

  4. Kto jest niezadowolony? Przedmowca dobrze mówi że najpierw trzeba było skończyć Wislokostrade. W ogóle ktoś wie na co czekamy w sprawie Wislokostrady?

  5. 13 miesiecy? ciekawe jak ludzie beda przejezdzac? przez zakorkowana lubelska czy przez zakorkowae rondo na lwowskiej? najpierw wislokostrade byscie zrobili!

Comments are closed.