Zdjęcie: Google Maps
Reklama

Narodowy Fundusz Zdrowia w Rzeszowie od poniedziałku (25 maja) wznawia bezpośrednią obsługę klienta. Pamiętajcie o maseczkach! 

Jak poinformował Rafał Śliż, rzecznik podkarpackiego oddziału NFZ, przywracanie pełnej obsługi klientów Funduszu w Rzeszowie (ulica Zamkowa) oraz 9 jego terenowych punktów będzie się odbywać etapami.

– Środki ostrożności będą dostosowywane do aktualnej sytuacji sanitarno-epidemiologicznej w Polsce i powiązane z regulacjami prawnymi i zaleceniami rządowymi – zastrzega Rafał Śliż. 

Od 25 maja działalność Sali Obsługi Klienta w Rzeszowie będzie możliwa na kilka sposobów. Ruch klientów będzie koordynować osoba, która ma pilnować, by przy jednym stanowisku przebywał tylko jeden klient.

– Koordynator wydaje również niezbędne formularze, ulotki, broszury, materiały informacyjne oraz druki wniosków. Przed wejściem na SOK, każdy z klientów dezynfekuje ręce dostępnym płynem do dezynfekcji – informuje Śliż. 

Na Salę Obsługi Klienta będą wpuszczani tylko klienci z zasłoniętymi ustami i nosem. Liczba osób, która będzie mogła przebywać w SOK będzie uzależniona od liczby czynnych stanowisk. Musi być zachowany co najmniej 2-metrowy odstęp. 

– Kolejna osoba zostanie wpuszczona do sali dopiero po opuszczeniu jej przez poprzedniego klienta – wyjaśnia Rafał Śliż.  

W NFZ w Rzeszowie będą czynne stanowiska wydawania kart EKUZ (tylko w sprawach pilnych wyjazdów), potwierdzania profilów zaufanych dla klientów indywidualnych (po wcześniejszej rejestracji przez klienta w domu przez internet – TUTAJ). 

W NFZ będzie też czynne stanowisko zaopatrzenia w wyroby medyczne – dla druków wystawionych przez lekarza w tradycyjnej formie papierowej, a także stanowisko informacji o zawieszeniu leczenia uzdrowiskowego oraz ubezpieczenia dobrowolnego.

Dokumenty będzie można zostawiać w siedzibie rzeszowskiego NFZ bez konieczności kontaktu z pracownikiem SOK oraz uzyskania potwierdzenia złożenia pisma. W NFZ będzie specjalny pojemnik o nazwie “Składanie dokumentów, wniosków i pism”.

– Zawartość skrzynki podlega kwarantannie przez 24 godziny – tłumaczy rzecznik Śliż. 

Bez zmian są numery telefonów oraz maile. W sprawach ogólnych: 17 86 04 252 oraz sprawy.ubezpieczonych@nfz-rzeszow.pl, w sprawie wyrobów medycznych: 17 86 04 168 i 17 86 04 178 oraz srodki_ort@nfz-rzeszow.pl, w sprawie EKUZ: ekuz@nfz.gov.pl

9 punktów terenowych NFZ ma być uruchomionych 8 czerwca (poniedziałek), na podobnych zasadach jak w siedzibie NFZ w Rzeszowie.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: