Zdjęcie: Pixabay
Reklama

Podają się za pracowników PGE Dystrybucja, wchodzą do mieszkań, podsuwają do podpisania umowy na sprzedaż prądu. To oszuści – twierdzi rzeszowski oddział spółki. 

Łukasz Boczar z rzeszowskiego oddziału PGE Dystrybucja twierdzi, że do spółki zgłaszają się klienci sygnalizujący, że odwiedzają ich osoby podające się za kontrolerów poboru energii elektrycznej oraz firm oferujących umowy sprzedaży prądu. 

– Pracownicy PGE Dystrybucja nie prowadzą sprzedaży bezpośredniej w domach klientów ani nie pobierają żadnych opłat – podkreśla Łukasz Boczar. 

W PGE Dystrybucja wszelkiego rodzaju formalności dokonywane są w Punktach Obsługi Klienta. Spółka obecnie nie prowadzi żadnej akcji zawierania umów, która wiązałaby się z wizytami pracowników w domach.

PGE prosi, by podczas wizyt rzekomych sprzedawców/konsultantów/kontrolerów poboru prądu zachować ostrożność i nie podpisywać żadnych dokumentów bez ich weryfikacji.

– Jeśli przed drzwiami stanie osoba podająca się za pracownika firmy energetycznej, poprośmy o okazanie identyfikatora lub legitymacji służbowej – przypominają przedstawiciele PGE Dystrybucja. 

Bezpośrednie wizyty pracowników spółki w domach lub mieszkaniach klientów obejmują głównie prace eksploatacyjne związane z licznikami – sprawdzanie, wymianę i odczyty liczników prądu.

Pracownicy PGE Dystrybucja kontaktujący się z klientem: 

– posiadają legitymację służbową ze zdjęciem, logo PGE Dystrybucja i numerem – na żądanie odbiorcy powinni się wylegitymować;

– nie pobierają żadnych opłat;

– nie przedstawiają żadnych ofert sprzedaży energii ani umów do podpisania;

– mają przydzielone stałe rejony pracy, dlatego w większości są znani odbiorcom;

– w razie wątpliwości, odbiorca może sprawdzić, czy kontroler jest faktycznie pracownikiem PGE – dzwoniąc na wskazany numer do właściwego Punktu Obsługi Klienta i podając dane osobowe oraz nr legitymacji;

– pracownicy odczytujący licznik posiadają urządzenie elektroniczne do wczytywania danych odczytowych z liczników – tzw. PSION;

– odczyt liczników dokonywany jest cyklicznie (w zależności od zapisów umowy). Istnieje też możliwość dokonania kontroli układów pomiarowych na zgłoszenie klienta, np. w przypadku zmiany grupy taryfowej, zmiany właściciela nieruchomości czy zgłaszanych reklamacji;

– jeżeli pracownicy nie zastaną odbiorcy, pozostawią u niego kartę, na której odbiorca sam dokonuje zapisu stanu licznika i podaje go (telefonicznie lub pocztą) do właściwego rejonu energetycznego.

  Punk Obsługi Klienta Adres Telefon

    Przyłączenia:                Obsługa liczników:

1 Rzeszów 35-065 Rzeszów
ul. 8-go Marca 4
(17) 749 68 04 (17) 749 68 05
2 Mielec 39-300 Mielec
Al. Ducha Św. 6A
(17) 749 58 04 (17) 749 58 05
3 Staszów 28-200 Staszów
ul. Krakowska 44
(17) 749 46 04 (17) 749 4605
4 Sanok 38-500 Sanok
ul. Lipińskiego 138
(17) 749 54 04 (17) 749 54 05
5 Stalowa Wola 37-450 Stalowa Wola
ul. Komisji Edukacji Narodowej 18
(15) 877 42 04 (15) 877 42 05
6 Krosno 38-400 Krosno
ul. Hutnicza 4
(13) 437 50 04 (13) 437 50 05
7 Leżajsk 37-300 Leżajsk
ul. Polna 10A
(17) 240 57 43 17) 240 56 51
8 Janów Lubelski 23-300 Janów Lubelski

ul. Zamoyskiego 96,

(15) 872 44 04 (15) 877 44 05

 

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: