Podają się za pracowników PGE Dystrybucja, wchodzą do mieszkań, podsuwają do podpisania umowy na sprzedaż prądu. To oszuści – twierdzi rzeszowski oddział spółki.
Łukasz Boczar z rzeszowskiego oddziału PGE Dystrybucja twierdzi, że do spółki zgłaszają się klienci sygnalizujący, że odwiedzają ich osoby podające się za kontrolerów poboru energii elektrycznej oraz firm oferujących umowy sprzedaży prądu.
– Pracownicy PGE Dystrybucja nie prowadzą sprzedaży bezpośredniej w domach klientów ani nie pobierają żadnych opłat – podkreśla Łukasz Boczar.
W PGE Dystrybucja wszelkiego rodzaju formalności dokonywane są w Punktach Obsługi Klienta. Spółka obecnie nie prowadzi żadnej akcji zawierania umów, która wiązałaby się z wizytami pracowników w domach.
PGE prosi, by podczas wizyt rzekomych sprzedawców/konsultantów/kontrolerów poboru prądu zachować ostrożność i nie podpisywać żadnych dokumentów bez ich weryfikacji.
– Jeśli przed drzwiami stanie osoba podająca się za pracownika firmy energetycznej, poprośmy o okazanie identyfikatora lub legitymacji służbowej – przypominają przedstawiciele PGE Dystrybucja.
Bezpośrednie wizyty pracowników spółki w domach lub mieszkaniach klientów obejmują głównie prace eksploatacyjne związane z licznikami – sprawdzanie, wymianę i odczyty liczników prądu.
Pracownicy PGE Dystrybucja kontaktujący się z klientem:
Bądź na bieżąco.
Obserwuj nas na Instagramie!– posiadają legitymację służbową ze zdjęciem, logo PGE Dystrybucja i numerem – na żądanie odbiorcy powinni się wylegitymować;
– nie pobierają żadnych opłat;
– nie przedstawiają żadnych ofert sprzedaży energii ani umów do podpisania;
– mają przydzielone stałe rejony pracy, dlatego w większości są znani odbiorcom;
– w razie wątpliwości, odbiorca może sprawdzić, czy kontroler jest faktycznie pracownikiem PGE – dzwoniąc na wskazany numer do właściwego Punktu Obsługi Klienta i podając dane osobowe oraz nr legitymacji;
– pracownicy odczytujący licznik posiadają urządzenie elektroniczne do wczytywania danych odczytowych z liczników – tzw. PSION;
– odczyt liczników dokonywany jest cyklicznie (w zależności od zapisów umowy). Istnieje też możliwość dokonania kontroli układów pomiarowych na zgłoszenie klienta, np. w przypadku zmiany grupy taryfowej, zmiany właściciela nieruchomości czy zgłaszanych reklamacji;
– jeżeli pracownicy nie zastaną odbiorcy, pozostawią u niego kartę, na której odbiorca sam dokonuje zapisu stanu licznika i podaje go (telefonicznie lub pocztą) do właściwego rejonu energetycznego.
Punk Obsługi Klienta | Adres | Telefon
Przyłączenia: Obsługa liczników: |
||
1 | Rzeszów | 35-065 Rzeszów ul. 8-go Marca 4 |
(17) 749 68 04 | (17) 749 68 05 |
2 | Mielec | 39-300 Mielec Al. Ducha Św. 6A |
(17) 749 58 04 | (17) 749 58 05 |
3 | Staszów | 28-200 Staszów ul. Krakowska 44 |
(17) 749 46 04 | (17) 749 4605 |
4 | Sanok | 38-500 Sanok ul. Lipińskiego 138 |
(17) 749 54 04 | (17) 749 54 05 |
5 | Stalowa Wola | 37-450 Stalowa Wola ul. Komisji Edukacji Narodowej 18 |
(15) 877 42 04 | (15) 877 42 05 |
6 | Krosno | 38-400 Krosno ul. Hutnicza 4 |
(13) 437 50 04 | (13) 437 50 05 |
7 | Leżajsk | 37-300 Leżajsk ul. Polna 10A |
(17) 240 57 43 | 17) 240 56 51 |
8 | Janów Lubelski | 23-300 Janów Lubelski
ul. Zamoyskiego 96, |
(15) 872 44 04 | (15) 877 44 05 |