Zdjęcie: PKP

Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace nad optymalizacją Portalu Pasażera. Poprawiona została jego stabilność, a także przywrócono funkcje „Pociągi na mapie” i „Trasa na mapie”.

Portal Pasażera

Portal Pasażera to strona internetowa, a także aplikacja na telefon, dzięki którym – jak zapewnia spółka – podróżni mają lepszy dostęp do informacji i mogą łatwiej planować swoje przejazdy.

Dla przykładu, usługa oferuje możliwość zapisywania ulubionych tras, sprawdzania czasu przyjazdu pociągu na poszczególne stacje na trasie, czy też śledzenia trasy w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, Portal Pasażera umożliwia ustalenie podróży według własnych kryteriów (data, godzina, przewoźnik, czas na przesiadkę).

Aplikacja informuje o peronie i torze, z którego odjedzie pociąg. Dzięki niej można zapoznać się z oferowanymi w pociągu usługami, np. przedział biznesowy, wagon barowy czy przewóz rowerów. Co więcej, planowanie ułatwia opcja wyboru połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami.

Ulepszanie usługi

W ramach projektu „Optymalizacja Portalu Pasażera”, wprowadzono szereg ulepszeń, mających na celu poprawę jakości korzystania z platformy. Do najważniejszych zmian można zaliczyć usprawnienia w stabilności oraz wydajności serwisu i powrót funkcji mapy w lepszej odsłonie, wzbogaconej o nowe opcje

Ulepszone funkcjonalności Portalu Pasażera:

Pociągi na mapie – pozwalają na śledzenie wybranych pociągów w czasie rzeczywistym, za pomocą sygnału GPS (funkcja dotyczy tylko wybranych pociągów, z uwagi na dostępność sygnału GPS na niewielkiej liczbie pojazdów).

Trasa na mapie – umożliwia podgląd trasy pociągu, z zaznaczeniem opóźnień oraz odcinków, na których obowiązuje komunikacja zastępcza. Ten widok jest dostępny również w ramach funkcji „Pociągi na mapie”.

– Wszystkie zmiany mają na celu poprawę komfortu użytkowania portalu, a także zwiększenie jego stabilności i niezawodności. Dzięki usprawnieniom pasażerowie zyskali bardziej intuicyjną i nowoczesną platformę, która pozwala na wygodne i szybkie uzyskanie informacji o podróży – informuje Joanna Kursa, rzeczniczka prasowa Polskich Linii Kolejowych.

 

Zdjęcie: Sebastian Fiedorek / Rzeszów News

(MK)

Czytaj więcej:

GDDKiA: cała podkarpacka część Via Carpatia jest w realizacji

Reklama