Zdjęcie: Google Maps
Reklama

W tym roku dokumentacja, za rok remont – takie plany ma rzeszowski magistrat względem biurowca przy ulicy Targowej. Jakie wydziały tam przeniosą?

Miasto Rzeszów od sierpnia 2019 roku jest właścicielem 10-piętrowego biurowca przy ul. Targowej. Otrzymało go od marszałka województwa w zamian za 30-arową działkę przy ul. Szpitalnej i 2 mln zł, które musiało dopłacić miasto.

Województwo obiektu przy ul. Targowej już nie potrzebowało, bo funkcjonujące tam Podkarpackie Biuro Geodezji i Terenów Rolnych, Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Podkarpackie Biuro Planowania Przestrzennego przeniesiono do nowej siedziby Urzędu Marszałkowskiego przy ul. Lubelskiej.

Po wyprowadzce wojewódzkich urzędników w budynku zostali: Miejski Zarząd Dróg, Punkt Obsługi Podróżnego ZTM, dyrekcja Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej oraz Straż Miejska. Miasto, tuż po przejęciu wieżowca, zapowiadało jego remont. W czwartek Urząd Miasta ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej.

– Chcemy wnętrze budynku unowocześnić, odświeżyć i dopasować do naszych potrzeb. Planujemy tym roku prace projektowe, w następnym roku przetarg na remont – mówi Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.

Plan przewiduje remont parteru wieżowca, jego pierwsze piętro oraz piętra od IV do X. Do odnowionych wnętrz biurowca mają przenieść się najwcześniej pod koniec 2021 roku: wydziały inwestycji, pozyskiwania funduszy, Biuro Audytu Wewnętrznego, Miejski Konserwator Zabytków oraz całe Biuro Obsługi Informatycznej i Teleinformatycznej.

Ratusz na remont wieżowca planuje wydać 1,8 mln zł. 

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: