Już za chwilę sklep internetowe szykują dla nas świąteczne promocje związane z Wielkanocą. Za sobą mamy posezonowe zimowe wyprzedaże, świąteczną gorączkę i walentynkowe okazje. Jednak kiedy i gdzie kupujemy najczęściej? Czy faktycznie wpadamy w gorączkę zakupów, gdy widzimy np. -20%? Zobacz zwyczaje zakupowe Polaków w sklepach internetowych!

Już za chwilę Polscy przedsiębiorcy szykują dla nas świąteczne promocje związane z Wielkanocą. Za sobą mamy posezonowe zimowe wyprzedaże, świąteczną gorączkę i walentynkowe okazje. Czy faktycznie wpadamy w gorączkę zakupów, gdy widzimy np. -20%? Zobacz zwyczaje zakupowe Polaków w sklepach internetowych!

Jakie promocje są dla nas najbardziej atrakcyjne?

Najczęściej kupujemy na wyprzedażach sezonowych, bo aż 40,5% konsumentów korzysta z obniżek letnich czy zimowych. Bardzo ważnym jest dla nas darmowa dostawa, dlatego popularnym czynnikiem jest dzień bez kosztów wysyłki. Stąd aż 18,9% konsumentów deklarowało zakup w tym czasie. Jednak sporą grupą, bo 21,5% są osoby korzystające z różnych promocji w ciągu roku.  

Sławny Black Friday, który przypada w piątek zaraz po Dniu Dziękczynienia, gdzie zakupów dokonuje 100 milionów Amerykanów, w Polsce nie cieszy się taką popularnością.

Tylko 6,8% osób skorzystało z promocji Black Friday. Widać, że nawet przedłużanie akcji na cały weekend nie przynosi rezultatu. Jednak to właśnie ten dzień rozpoczyna okres bożonarodzeniowych wyprzedaży.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

Rozsądne polskie zakupy internetowe

Myli się ten, kto uważa, że kupujemy impulsywnie i pod wpływem chwili. Na promocjach kupujemy po wcześniejszym zaplanowaniu. Nie jest to impulsywny zakup, bo aż 63% ankietowanych deklaruje przemyślane zakupy. Oznacza to, że kupujemy rozsądnie, a do sklepów internetowych czy stacjonarnych wybieramy się z listą zakupów i sprecyzowanych wymagań. Przed finalną decyzją 39,8% z nas lubi zasięgnąć opinii znajomych i rodziny, a opinie w sklepie internetowym nie są dla nas aż takim wyznacznikiem jakości obsługi i produktu.

Co decyduje o zakupie przez Internet??

Najbardziej decydującym czynnikiem jest cena. W 60,5%  odpowiednia cena wpływa bardziej na naszą decyzję zakupową niż oferowany produkt. Specyfika produktu wpływa na 41,5% odbiorców. Jednak nie bez znaczenia mają dobre doświadczenia z poprzednimi zakupami. Tutaj 34,5% konsumentów przyznało o wpływie tego czynnika na decyzję.

A gdzie w tym wszystkim marka sprzedawcy? Nie jest to tak ważnym aspektem, jakby się mogło wydawać. Tylko 17,7% Polaków przyznaje, że miało to wpływ na ich decyzję zakupową.

Jesteśmy zadowoleni z zakupu w sklepie internetowym

Nie kupujemy z zamiarem zwrotu produktu. Choć popularna grupa na Facebooku „Niezgodność produktu z opisem” przynosi nie lada rozrywkę, gdy patrzymy na produkty bardzo odbiegające od tego oferowanego, a śmiech miesza się z rozgoryczeniem kupujących, to statystyki mówią co innego. Tylko co 12 osoba zwróciła produkt sprzedawcy.

Zakup tkanin w sklepie internetowym

Chcemy wiedzieć, co kupujemy jeszcze przed złożeniem zamówienia. A co z produktami, które nie da się łatwo zweryfikować przez okno w przeglądarce? Do takich produktów należą także tkaniny. Jednak z pomocą przychodzą tutaj wirtualne symulatory, które po wyborze materiału obiciowego przedstawiają mebel w tkaninie tapicerskiej wybranej przez konsumenta. Sklepy internetowe z tkaninami dysponują wieloma technicznymi rozwiązaniami takimi, jak prezentacje 360 stopni, filmy i zdjęcia wysokiej jakości, które pomagają spojrzeć na produkty realnym okiem i podjąć trafny wybór.

Reklama