Zdjęcie: Google Street View
Reklama

Komenda Miejska Policji w Rzeszowie zwróci się do ratusza z wnioskiem, by na przejściu dla pieszych na ulicy Krakowskiej na wysokości galerii handlowej “Nowy Świat” w Rzeszowie zamontowano sygnalizację świetlną.

Takie są efekty czwartkowej wizyty przedstawicieli komisji ds. bezpieczeństwa, działającej przy ratuszu, na ulicy Krakowskiej, gdzie ponad tydzień temu (3 grudnia) doszło do tragedii. 57-letni kierowca volvo na przejściu dla pieszych śmiertelnie potrącił 27-letniego mieszkańca Rzeszowa. Śledztwo w tej sprawie wszczęła Prokuratura Rejonowa dla miasta Rzeszów. Zarzutów dotychczas nikomu nie przedstawiła.  

Jednocześnie pojawiło się, nie pierwszy raz, mnóstwo głosów, że to przejście dla pieszych jest bardzo niebezpieczne i co chwilę dochodzi tam do wypadków. Na ulicy Krakowskiej obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, ale rzadko który kierowca jedzie zgodnie z przepisami. Zapędy kierowców ma utemperować sygnalizacja świetlna. 

– Komenda Miejska Policji w Rzeszowie zwróci się do prezydenta z formalnym wnioskiem o zamontowanie sygnalizacji przy “Nowym Świecie” – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. – We wniosku będzie podana pełna analiza m.in. na temat ilości zdarzeń w tym miejscu – potwierdza Tomasz Drzał z rzeszowskiej KMP.   

Jeśli prezydent Tadeusz Ferenc zatwierdzi montaż sygnalizacji, to prawdopodobnie pojawi się ona już w przyszłym roku.

– Będą to światła na dotyk, czyli pieszy po dojściu do przejścia będzie musiał wcisnąć przycisk i na kilkanaście sekund zaświeci mu się zielone światło. Trzeba pamiętać, że do tragedii na tym przejściu nie dochodziłoby, gdyby kierowcy przestrzegali znaków – uważa Maciej Chłodnicki.  

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

51 KOMENTARZE

  1. Proponuję jeszcze rondo bo jadąc do roboty tam i z powrotem jest ich tylko 14 na odcinku 25km. Mam nadzieję, że policja złoży wniosek o więcej rond i świateł + gratis bucpasy.

  2. Kolego w krajach skandynawskich zatrzymywanie się przed przejściem dla pieszych jest obowiązkiem a u nas uprzejmością . Rozumiesz tę różnicę .

  3. Zauważcie o której ostatnimi dniami wyłączają oświetlenie uliczne. O 6:50 gasną latarnie a za oknami półmrok, to są jeszcze gorsze warunki niż jakby było całkiem ciemno, pieszego prawie nie widać , jak dalej będą tak wczesnie wyłączać oświetlenie to będzie dochodziło do kolejnych tragedii.

  4. Powinno się tam postawić fotoradar na 50km/h. Każdy będzie musiał zwolnić, ale płynność ruchu zostanie zachowana. Do tego więcej czasu na rozejrzenie się i ewentualnie krótsza droga hamowania (niż przy 90km/h jak tam niektórzy jeżdżą).
    I tak tam wiecznie policja stoi i większość zwalnia do “przepisowej” prędkości.

  5. W większości normalnych krajów i tej normalniejszej części Polski samochody STAJĄ jeżeli pieszy jest blisko przejścia.
    I to dla wszystkich jest normalne i nikt się temu nie dziwi.
    Na naszym podkarpackim zadupiu, choć pada, wieje, jest koło zera stopni, możesz stać przed przejściem. I jest 90% szans na to że NIKT SIĘ NIE ZATRZYMA!
    W tamtym świecie 50 km/h jest święte. Koło szkół jest 40 lub mniej. I tego się PRZESTRZEGA!
    Zachowujmy się tak w Rzeszowie, nie będzie potrzeba świateł dla pieszych

  6. Przecież kolega nie pisał o wyprzedzaniu na pasach, gdzie są dwiema pasy w jednym kierunku tylko jeden. Faktem jest ze koło poczty ludzie prechodzą przez przejście z marszu wchodząc pod koła samochodów . Kto tam jeździ to wie.

  7. “wchodzą na przejścia jak stado baranów”
    A stado baranów za kierownicą nie zastanawia się, tylko wyprzedza stojący przed pasami samochód.
    Za takie przewinienie prawo jazdy powinno być zabierane na 2 lata.

  8. Okrągła kładka?
    O czym ty mówisz?
    To przejście podziemne to ruchliwa ulica między Baranówką a osiedlem Krakowska płn., wybudowana aby ułatwic życie kierowcom.
    Odstawcie czasem samochód i postawcie się w sytuacji pieszego, może wtedy nabierzecie trochę empatii i szacunku dla innych.

  9. Jak widać z logiką jesteś na bakier. Na wiadukcie sytuacja wygląda zupełnie inaczej, wejścia do obiektu są usytuowane obok pasów oraz tunelu i nikt nie musi nadrabiać piechotą 500 metrów.
    BTW. Obydwa tunele zostały wybudowane dla kierowców, więc sama z nich korzystaj i jeździj sobie dookoła.
    Parafrazując twe wypociny: baran w aucie strasznie się męczy wciskając hamulec i sprzęgło dlatego niezmotoryzowani powinni chodzić okrężną trasą.

  10. Fakt, że w Polska bije rekordy samobójstw, ale bez przesady … nie generalizuj tak bardzo, bo też sporo kierowców korzysta z telefonu w sposób nieprzepisowy i bardzo często nie zwraca uwagi na znaki.

  11. Słuszna uwaga. Przejście w tym miejscu ze światłami to katastrofa pod względem nowych korków. Przejście ma być bezpieczne jak i nie utrudniać ruchu. Po to jest okrągła kładka i niedalekie przejście podziemne.

  12. Piesi są również winni wypadków. Każdy z kierowców nie niedzielnych widział osoby wchodzące na przejście gapiące się w telefon a nie na boki czy coś jedzie. Do tego wystarczy że ktoś jedzie hybrydą, których jest coraz więcej a ktorych nie słychać lub ma słuchawki na uszach i pozamiatane. Piesi wchodzą na przejścia jak stado baranów, co widać np. Na przejściu przy poczcie głównej i dworcu PKS. Zero instynktu samozachowawczego i myślą ze samochód zatrzyma się w miejscu.

  13. Idąc tą logiką, to powinni zrobić przejście dla pieszych od galerii Rzeszów na wiadukcie tarnobrzeskim i postawić tam światła. A co!!!
    Tu jest tunel to barany muszą iść na Lewakowskiego ze Stokrotki górą, bo im się dupy nie chce ruszyć przez tunel.

  14. Zebrała się komisja i wprowadzi następne światła. Co za debilem trzeba być, aby nie rozumieć, że te światła nic nie dadzą. Odwrotnie. Teraz piesi będą czekać na zielone. Samochody będą korkować Krakowską jeszcze bardziej, a przejście tunelowe nadal niewykorzystane.
    Zamiast zlikwidować tam to przejście, to zrobią tam światła. Durnie z ratusza i policji. Teraz dopiero zaczną sie potrącenia…

  15. Czy samochodami jeżdżą roboty? Julian zapewniam Cię w nich też są ludzie. Autobusy które dowożą nas do centrum to też samochody. Ja korzystam z przejścia pod ulicą. To jest przejście i przejazd o który prosiliśmy jako mieszkańcy. Nie zasypuj go. Jak zmniejszysz liczbę pasów, to ile godzin stracimy na dojazd autobusem. Nie zamierzam zasuwać na piechotę do pracy tyle kilometrów, bo ty” uspokoisz ruch samochodowy”. Wystarczą ograniczenia ruchu w centrum miasta. Miasto jest dla ludzi: dla pieszych i dla tych co nimi jeżdżą. Towary też muszą byś dowożone na czas. To jest banał, tak oczywisty jak przejazd i przejście pod ulicą Krakowską. Dziwię się również kierowcom którzy wolą przejeżdżać “górą kolizyjnie” przez ul.Krakowską a nie pod nią. Ci co robią zakupy w Nowym Świecie zjeżdżają ruchomymi schodami na poziom -1 (to nie jest pod ziemią!!!) i są na bezkolizyjnym przejściu.
    Są dodatkowe windy. Wg twojego rozumowania powinniśmy też zburzyć “okrągłą kładkę” z której korzystam po wyjściu z autobusu i czekać na przejściu dla pieszych z sygnalizacją świetną? PARANOJA

  16. Czy samochodami jeżdżą roboty? Julian zapewniam Cię to też są ludzie. Autobusy które dowożą nas do centrum to też samochody. Ja korzystam z przejścia pod ulicą. To jest przejście i przejazd o który prosiliśmy jako mieszkańcy. Nie zasypuj go. Jak zmniejszysz liczbę pasów, to ile godzin stracimy na dojazd autobusem. Nie zamierzam zasuwać na piechotę do pracy tyle kilometrów, bo ty” uspokoisz ruch samochodowy”. Miasto jest dla ludzi: dla pieszych i dla tych co nimi jeżdżą. Towary też muszą byś dowożone na czas. To jest banał, tak oczywisty jak przejazd i przejście pod ulicą Krakowską. Dziwię się również kierowcom którzy wolą przejeżdżać “górą kolizyjnie” przez ul.Krakowską a nie pod nią. Ci co robią zakupy w Nowym Świecie zjeżdżają ruchomymi schodami na poziom -1 (to nie jest pod ziemią!!!) i są na bezkolizyjnym przejściu.
    Są dodatkowe windy. Wg twojego rozumowania powinniśmy też zburzyć “okrągłą kładkę” z której korzystam po wyjściu z autobusu i czekać na przejściu dla pieszych z sygnalizacją świetną? PARANOJA

  17. Oświetlić dobrze przejście specjalnymi lampami, świetlne sygnalizatory ostrzegawcze w znakach drogowych i w drodze,
    wypukłe pasy ostrzegające o miejscu szczególnie niebezpiecznym i będzie bezpieczniej. Nie przechodźmy że skrajności w skrajność.

  18. Więcej świateł – coraz większe korki – samochody stoją – piesi mogą sobie chodzić bezpiecznie nawet bez przejść dla pieszych. Jakaś to logika jest 😀
    Tak na poważnie powinni dobrze oświetlić to przejście, dwie lampy oświetleniowe plus ledowe podświetlenie znaków, dodatkowo w drodze wmontować oczka świetlne ostrzegawcze, ewentualnie przykleić przed przejściem pasy strukturalne ostrzegające przed niebezpiecznym miejscem, kiedyś takie przed czarnymi punktami naklejali na drogę. Ale po co ruszyć głową jak można pier.. lnąć światła, troszkę logicznego myślenia by się przydało.

  19. Oj dziwią się piesi i to bardzo, gdy na minimum sto pojazdów znajdzie się jeden wyrozumiały, zazwyczaj przyjezdny z jakiegoś mniej zacofanego regionu.

  20. W opisanym przez ciebie miejscu w godzinach szczytu ruch odbywa się często w niemal ślimaczym tempie, więc pokonanie pieszo 4 pasów nie jest tak niebezpieczne jak w przypadku górki na Krakowskiej, gdy pieszy ukryty jest za wzniesieniem, a auta pędzą 70-90 km/h.

  21. Jasne.
    Uwielbiam stać 2 godziny przy przejściu w najgorszych warunkach atmosferycznym i nienawidzę kierowców, którzy zatrzymują się w pozornym celu umożliwienia mi przedostania się na drugą stronę jezdni, robią to z premedytacją, faktycznie chcąc mnie zabić cudzymi rękami. Mam czas wygrany w kolekturze, bieliznę ogrzewaną energią atomową i tak w ogóle to uwielbiam muzykę silników spalinowych czy zapach palonego diesla wymieszany z wonią przepracowanego oleju silnikowego.

  22. Brak logiki, który spowoduje jeszcze większe korki. Przypomnę tylko że np na ulicy Cieplińskiego, w środku miasta tuż obok pomnika są 4 przejścia dla pieszych i ani jednych świateł. Zanim wleziecie na przejście patrzcie wcześniej czy aby na pewno nic was nie rozjedzie, a nie będzie tego problemu. Przechodzę przez to przejście często i nigdy nie czekałem jak niektórzy piszą “nawet 10 minut”. Przy maksymalnych korkach w okolicach godziny 16 jak czeka się minutę to już bardzo dużo

  23. No i właśnie takim ludziom jak Ty powinni z marszu zabierać prawo jazdy. Jak nie rozumiesz to nie zrozumiesz i nie powinieneś mieć uprawnień do prowadzenia samochodów. Piesi nie są zdziwieni tylko nie chcą zginąć pod kołami auta, który prowadzi idiota i wymija samochód na pasach.

  24. Więc wytłumacz mi jak to jest że w krajach skandynawskich gdzie masz OBOWIĄZEK zatrzymania się przed przejściem widząc pieszego potrąceń na przejściach prawie NIE MA a u nas to ok połowa poszkodowanych to piesi.

    Dane z 2013 roku – ilość martwych pieszych / milion mieszkańców
    Polska- 29.6
    Szwecja- 4.3

    Tam się zatrzymują przed przejściem wszyscy zgodnie z Twoim tokiem rozumowania są “ogarniczonymi nagdorliwymi wybawicielami pieszych nieświadomych robienia zamachu na ich życie”. Tylko jak to jest że ginie tam 7.5 razy mniej pieszych na mln mieszkańców niż u nas?

  25. Jesteś ograniczonym nadgorliwym wybawicielem pieszych, nieświadomie robisz zamach na ich życie „zatrzymując się przed przejściem” widzę często takich jak Ty ,nawet piesi się dziwią że jedn „prawy” zatrzymuje 20 samochodów bo zobaczył że ktoś się koło przejścia pojawił.

  26. Dokładnie tak jak pisze Julian- czasy kiedy pieszych upychało się pod ziemię a na jej powierzchni rządzą samochody minęły. Jak nie dowierzasz wpisz sobie w google “warszawa zasypuje przejścia podziemne”.

    Czy Twoim zdaniem problem gigantycznej ilości potrąceń na przejściach w Polsce (ok 1/2 ofiar śmiertelnych wypadków) wynika z braku przejść podziemnych? Ja samochodem zrobiłem w życiu ponad 500tys km nawet stłuczki nie miałem i mam na ten temat zupełnie inne zdanie. Powiem krótko- poziom i umiejętności kierowców to DNO. Kiedy zatrzymujesz się przed przejściem przepuścić pieszego to MODLISZ SIĘ żeby inne samochody zrobiły to samo. Piesi też głupi nie są- to że stoi już na przejściu przed moim samochodem nie oznacza że z imptem idzie dalej- wystawia główkę z za mojego samochodu sprawdzając czy przypadkiem jakaś pani w samochodzie z telefonem komórkowym w ręce nie jest bardziej zajęta konwersacją albo poprawianiem makijażu w lusterku niż jego “pierszeństwem”. W praktyce próbując przepuścić pieszego notorycznie inni kierowcy przejeżdżają przez przejście a o swoim życiu decyduje tu już tylko sam pieszy.

    Metoda jest prosta- zmienić przepisy- za przejechanie po przejściu na którym znajduję się pieszy automatycznie utrata prawka na 3 miechy i gwarantuje że nagle wyjdzie że się da.

  27. A ty mieszkańcu – złoty cielcu – spacerujesz od czasu do czasu czy zawsze i wszędzie wozisz swoje 4 litery autem? Przejdź się kiedyś w tygodniu po mieście i zobacz jak wszystko wygląda z perspektywy uczestnika ruchu nie chronionego dachem, pozbawionego wygodnego fotela pod tyłkiem i zdanego na siłę własnych mięśni.

  28. Patrol policji 24/7 czy 7-15? Kiedyś w niebezpiecznych miejscach stawiano dwuwymiarowe atrapy radiowozu (poloneza) ;P
    Policja czai się w cieniu albo w krzakach żeby jak najwięcej mandatów wypisać. Fotoradar lepiej by się sprawdził. Moim zdaniem światła tam są potrzebne bo jezdnia szeroka, ruch ogromny, a samo przejście jest chyba usytuowane lekko obok szczytu wzniesienia i jadąc od strony centrum ciężko dostrzec pieszego.

  29. Miasto jest dla ludzi, a nie dla samochodów. W nowoczesnych miastach zasypuje się przejścia podziemne, a w centrum miasta uspokaja się ruch samochodowy poprzez zmniejszanie liczby pasów jezdni.

  30. Pod ul. Krakowską jest przejście podziemne obok Galerii Nowy Świat. Istniejące przejście dla pieszych na którym był wypadek, powinno być zlikwidowane. Najbardziej bezpieczne i oczywiste rozwiązanie nie zostało zaproponowane. Dlaczego? Czy dodatkowe kilkadziesiąt metrów do przejścia dla pieszego, jest warte ryzyka utraty życia przy przejściu najkrótszą drogą? Najkrótszą dokąd?

  31. Proszę zauważyć, że na ul. Krakowskiej od salonu Mercedesa do końca miasta istnieje ograniczenie prędkości do 70 km/h, a jak wszyscy wiedzą, samochody jeżdżą tam z prędkością 90 km/h, bo przyjezdni zjeżdżając z autostrady i widząc dwa pasy jadą nadal szybko. Są dwa przejścia nieoświetlone bez sygnalizacji, przy dwóch pasach w każdą stronę, więc o wypadki i tam nie będzie trudno. Przez te przejścia chodzą dzieci wracając ze szkoły. W tym roku zamontowano dwie sygnalizacje świetlne i jest coraz więcej wypadków i stłuczek, bo jak się włącza czerwone światło, to samochody nie nadążają z hamowaniem i się zderzają. Robią się mega korki w obie strony a wcześniej tego nie było. Gdyby prędkość była ograniczona do 50 km/h wówczas ruch byłby płynniejszy. Warto aby urzędnicy prześledzili kamery z zapisów rannych i popołudniowych co się tam dzieje.

  32. Nie wiem dlaczego ci z tą “normalnością +10” po przekroczeniu granicy pokornieją jak owieczki.
    A może to te kilkaset euro mandatu robi swoje?

  33. ,,na dotyk” – już mamy takie innowacje w mieście. Dla kierowców światło i tak się zmienia na czerwone i tak sobie świeci. Nawet jak pieszy czeka na przejściu i zapomni wcisnąć przycisk to sobie stoimy tak jak te ciule i ja i on, a światło się świeci(…dla samochodów i dla pieszych jednosczesnie z tym że dla samochodów zapala się na 5sekund żebyś się człowieku zatrzymał i od razu ruszył – bezsens, szkoda silnika) INNOWACJA JAK SKURWYSYN!

  34. 50km/h to jest 60km/h dla normalnego kierowcy i tak każdy ograniczenie to +10km/h więcej. Taka mentalność ale są i idioci którzy uważają że 50km/h to dla niego drugie tyle i jadą stówę przez miasto – i to oni są prawdziwym problemem…

  35. Kompletny bezsensie, wybierz się na to przejście około 7 lub 15.
    Przejdź parę razy przez jezdnię.
    A potem będziesz mówił o absurdach.

  36. Looking for the best app to watch free movies on your Android phone? Then your should check Showbox app. This is the most famous app today that has a big library of shows and movies. This app is also available for Mac users. But your need to download it first to enjoy free films http://showbox-all.com

  37. to przejście jest wyjątkowo niebezpieczne, a kierowcy nie przestrzegają prędkości.

    aby zapewnić bezpieczeństwo można:
    – postawić policjantów z radarem każdego dnia
    – postawić fotoradar
    – zamontować sygnalizację
    – zbudować kładkę lub przejście podziemne

    Wybrano najprostszą lecz problematyczną opcję.

    Uważam, że światła w tym miejscu nie poprawią znacząco bezpieczeństwa, jeśli kierowcy nadal będą przekraczać prędkość (a zakładam że tak będzie).

  38. Jakie to jest wszystko podkręcone a to dla tego że w Ratuszu brak odpowiedniego Magika od ; ruchu drogowego bo;
    Wszystkue trasy wlotowe/ wylotowe czy tkzw Ringi Miejskie powinne być drogami gdzie ruch nie jest spowalniany : światłami/ przejściami – przejscia co 500 metrów lub przejścia podziemne czy kładki.
    U nas co kawałek światła / przejścia np. ( ul Rejtana) – brak skrzyżowań bezkolizyjnych a potem kwik że korki / że spaliny.
    Władza w ratuszu nic nie robiła przez 50 – lat albo robiła ale bez pomyślunku no i dziś brak dróg równoległych wszystko zabudowane brak przestrzeni na budowe dodatkowych pasów / czy budowe Bus- Pasów & i mamy co mamy tablice za miliony podające temperature pow.+2 i temperature jezdni +3 ; O !.

  39. A co się wydarzy jeżeli będą już te światła, a pieszy wlezie na czerwonym i samochód go przejedzie? Co wtedy zrobimy? Postawimy szlabany, wyprowadzimy zakaz ruchu, zburzymy ten fragment drogi?
    Było źle, bo nie było przejścia w ogóle. Ludzie wydeptali ścieżkę przez pas zieleni i łazili do kościoła i na uczelnię. Wszyscy krzyczeli, że jest niebezpiecznie i trzeba zrobić przejście. Przejście zrobiono, teraz dalej wszyscy krzyczą, że jest niebezpieczne, bo jest przejście ale bez świateł. I tutaj zataczamy koło. Wybudujemy światła, a i tak gwarantuję, że dojdzie tam do kolejnego wypadku. I co wtedy powiedzą wszyscy krzykacze?
    A wystarczy, że patrol policji, który wiecznie się czai na stacji bezwyznaniowej, ustawił się 300 metrów wcześniej, na przystanku pod galerią. Byłoby bezpieczniej, a najpewniej tez klika mandatów by wpadło do kasy.

  40. Świetnie, to teraz zamontujmy światła na WSZYSTKICH przejściach dla pieszych, dodatkowo na wszystkich skrzyżowaniach!! Bo przecież każde z nich jest niebezpieczne i nie raz dochodziło na nich do wypadków. Idźmy tym kretynskim tokiem myślenia!
    Gratulacje dla tępych pomysłodawców 🙂

  41. Trzeba pamiętać, że do tragedii na tym przejściu nie dochodziłoby, gdyby kierowcy przestrzegali znaków – uważa Maciej Chłodnicki. – CHŁOPIE GDYBY BABKA MIALA JAJA TO BY DZIADKIEM BYŁA !!!!

    (ram)

  42. Kompletny bezsens i absurd…
    Idąc tą logiką, to gdziekolwiek wydarzy się wypadek, czy inne zdarzenie, będziemy montować światła….
    Wystarczy, że już namieszano ostatnio ze światłami i przez miasto jeździ się koszmarnie, a kolejne sygnalizacje niczego nie zmienią!
    Problem jest złożony, to nie tylko nieuważni kierowcy, to także piesi – święte krowy i smartfonowe zombiaki!

  43. WRESZCIE! Jeszcze na Al. Krakowskiej przy przystanku Sportowa poproszę, dla ukrócenia samowolki blachosmrodziarskich furmanów.

Comments are closed.