Zdjęcie: Google Street View
Reklama

Po poniedziałkowym wypadku przy Galerii Nowy Świat w Rzeszowie, w którym zginał 27-latek, rozgorzała dyskusja, by na ulicy Krakowskiej zamontować sygnalizację świetlną. 

“Przejście jest szczególnie niebezpieczne. Było, jest i będzie”, “Koniecznie trzeba coś z tym zrobić”, “Boję się przez te pasy przechodzić”, “Postawić z dwóch stron fotoradar. Skończą się wyścigi szczęśliwych posiadaczy prawa jazdy kat. B”, “Kierowcy przeważnie nie patrzą a jak się stoi na przejściu, to można tak z 10 minut stać i żaden uprzejmy się nie zatrzyma” – to tylko niewielka część komentarzy na naszym Facebooku po poniedziałkowej tragedii.

Internauci apelują, by na przejściu dla pieszych przy ul. Krakowskiej na wysokości galerii handlowej “Nowy Świat” zamontowano sygnalizację świetlną. Ale nie wszyscy uważają, że to rozwiąże problem: “Odrobina rozwagi”, “Dobrze doświetlić przejście, ponieważ jak się jedzie od Krakowa w stronę centrum, ludzie zlewają się z drzewami”, “Piesi i rowerzyści są jak święte krowy w Indiach. Słuchawki na uszach, telefon w ręce i nic więcej się nie liczy”.

Przypomnijmy, do wypadku doszło przed godz. 7:00. Obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 50 km/h, ale ze świecą szukać kierowców, którzy ten fragment pokonują zgodnie z przepisami. 57-letni kierowca volvo, jadąc lewym pasem jezdni w kierunku Krakowa, potrącił na przejściu 27-letniego mieszkańca Rzeszowa. Życia pieszego nie udało się uratować. Śledztwo w tej sprawie wszczęła Prokuratura Rejonowa dla miasta Rzeszów.

Kierowca volvo był trzeźwy. We wtorek została przeprowadzona sekcja zwłok pieszego. – Wykazała, iż doznał on obrażeń wielonarządowych na skutek potrącenia przez pojazd – poinformował Artur Grabowski, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Rzeszowie. Trwa ustalanie, kto przyczynił się do wypadku – kierowca, czy zmarły na miejscu 27-latek. Dotychczas kierowcy volvo nie przedstawiono zarzutu.

Nie czekając na prokuratorskie rozstrzygniecie, w czwartek w miejscu tragedii pojawili się przedstawiciele Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, działającej przy prezydencie Rzeszowa. Mieli sprawdzić, co można jeszcze zrobić, aby na przejściu poprawić bezpieczeństwo. Czy powstanie tam sygnalizacja? Na razie nie wiadomo. – W poniedziałek poznamy wnioski komisji – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl  

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

47 KOMENTARZE

  1. Po co tam przejście dla pieszych jak obok jest przejście bezpieczne i bezkolizyjne w tunelu.
    Te pasy do likwidacji i już. Dawno tak powinni zrobić.

  2. Czekam na KONKRETY, prosze bardzo, wypunktuj co jest nie tak!
    “Dojezdzajac do pasow ZACHOWAJ OSTROZNOSC, a nic nikomu sie nie stanie”, masz jakies pretensje do tego zdania? A moze ‘wyprzedzanie na pasach’, a moze ’70-80km/h’ w terenie zabudowanym? A moze ‘szacunek dla drugiego czlowieka’? Taki twoj zawod… a co mnie obchodzi twoj zawod, ja widze jaki poziom prezentuje przecietny Kowalski i to mi wystarczy.

  3. Przeczytaj kodeks to pogadamy. Tylko ze zrozumieniem, ale teżi z komentarzami i orzecznictwem SN, TK i NSA. Jeśli uważasz, że masz rację to najpierw trzymaj się litery prawa. TEJ PISANEJ, a nie tej wyimaginowanej. To jest mój zawód. Owszem kierujący zbliżający się do przejścia dla pieszych ma obowiązki, ale pieszy też. W końcu wiadomo, że życie jest kruche, a samochód stalowy. Zachowanie ostrożności jest obowiązkiem każdego na drodze. No chyba że ktoś celowo wychodzi czy wyjeżdża po śmierć.

  4. Proponuję nie wyłączać oświetlenia o 6.45 rano, tylko trochę później. Proszę zwrócić uwagę, że obecnie o 7 rano jest mało widno i taki przechodzień, zwlaszcza na tym przejsciu, np.ubrany na ciemno jest kompletnie niewidoczny.

  5. Miałem bardzo podobną sytuację z tym, że zatrzymał się kierowca zarówno na prawym jak i lewym pasie, natomiast następny kierowca na lewym pasie jechał zbyt szybko i musiał odbić na pas zieleni przy okazji uderzając w tył samochodu który się przed nim zatrzymał.

  6. Nic dodać, nic ująć, tymbardziej że nie wiadomo kogo była wina tej tragedii. Tak czy inaczej światła to jest mijające się z logiką rozwiązanie.

  7. Łatwiej kierowcy poczekać na czerwonym niż pieszemu w deszcz z zakupami nadrabiać 500 metrów.
    Tunel jest wybudowany specjalnie dla samochodów, aby można łatwo przejechać z Baranówki na Krakowską płn. Prawie wszystkie drogowe rozwiązania w tym mieście robione jest z myślą o kierowcach – nawet ta zrujnowana kładka na Piłsudskiego miała na celu rozładować korki, a nie ułatwić życia pieszym.
    Im większe miasto tym większe korki, musicie do tego przywyknąć lub – jak twierdzą tutejsi zwolennicy likwidacji zieleni – wyprowadzić się na wieś.

  8. prawda jest taka, że dużo kierowców używa telefonu niezgodnie z przepisami.
    miasto jest dla ludzi, autostrada dla samochodów

  9. Mieszkam od urodzenia obok i przechodzę przez to przejście codziennie, odkąd istnieje. Jeżdżę tamtędy również autem w obydwie strony, rzadziej ale jednak. Zanim powstała galeria tego przejścia nie było, natomiast w tym samym miejscu była rozdeptana ścieżka i ludzie masowo przechodzili na drugą stronę, największe pielgrzymki były w godzinach początku i końca mszy w kościele blisko tej drogi. A obok stała policja tam gdzie zawsze i wlepiała mandaty przechodzącym. Z tego cyrku pamiętam że wszyscy wtedy tylko czekali i mówili żeby zrobić tam w końcu to przejście dla pieszych. Moim zdaniem pomysł likwidacji przejścia jest głupi, bo ludzie i tak będą tamtędy przechodzić, jak przechodzili gdy nie było galerii to teraz tym bardziej będą to robić. Światła? Proszę bardzo, ale liczcie się z jeszcze większymi korkami. Kierowcy jeżdzą tam różnie, jedni uważają, drudzy nie. Tak samo piesi są różni.. Widziałem na tym przejściu wiele i nie zwalał bym winy na żadną ze stron

  10. …a żółte światło, ktore włącza się po zielonym, oznacza GAZU.
    … a gdy inny samochód chce bezczelnie pred ciebie się wepchac, bo np kończy mu się pas, dajesz gazu, zostawiając za sobą siwy dym i zapach frytek, nie będzie jakaś menda przed tobą jechać…

  11. Naprawde ciezko zwolnic przed przejesciem? Nie chcesz sie zatrzymywac, ok nie musisz. Ale zwolnij i zachowaj OSTROZNOSC a nikomu nic sie nie stanie. Wydalej mi sie ze generalny brak szacunku do drugiego czlowieka wychodzi jak Polak wsiada za kierownice. Kto nie krzyknal do siebie ‘Jak jezdzisz idioto! … a w wiekszkosci przypadkow nalezalo by sie uspokoic, ustapic pierwszenstwa i po problemie. Ale nie my wolimy wyzywac sie w aucie, pokurowowac i poczuc sie LEPESZYM. Slabe to wszystko i prostackie.

  12. Dla zwolenników świateł: puknijcie się w łeb.
    Może od razu we wszystkich miejscach potrąceń postawmy światła, będziemy mieli drogową dyskotekę.

  13. dodałabym….
    – Przy prawo i lewoskrętach zawsze zatrzymuj się na pasach. Pieszy nie będzie defiladował tuż przed twoim autem.

  14. Przecież tam się nawet nie da jechać szybko, pełno dziur i ciągle ktoś skręca do galerii blokując pas… Zginąć można wszędzie bo to loteria i kwestia bycia ostrożnym i myślącym a ciemnogród już by montował światła, fotoradary, ronda, progi zwalniające a prawda jest taka że gapią się w te telefony i nawet nie popatrzą w lewo czy prawo.

  15. Jestem kierowcą i na dwupasmowej jezdni się nie zatrzymam, bo nie mam pewności czy ten z boku zrobi to samo, a gdy ja się zatrzymam, to pieszy już nie zwraca uwagi, czy na drugim pasie też samochód się zatrzymuje, tylko idzie, nie patrząc.
    Nieraz miałem takie sytuacje, i powiedziałem sobie dość, nie chcę być świadkiem tragedii.

  16. Samochody jeżdżą za szybko, nagle wszyscy mają radary w oczach.
    Dość często jeżdżę tamtędy i to da się zauważyć, że akurat, w tym miejscu kierowcy jadą wolno, max niecałe 60 km/h.
    Problem z tym przejściem jest taki, oceniam jako kierowca, że w nocy nie widać pieszego jak przechodzi,
    pieszy zlewa się z otoczeniem, nawet jak jest sucho, jakaś dziura w oświetleniu, nie mam pojęcia.
    Może faktycznie światła tam powinni zrobić, tylko takie na żądanie.

  17. Tak się składa że mieszkam w pobliżu tego miejsca i często przemieszczam się tam zarówno samochodem jak i pieszo , nie możemy wkładać wszystkich to jednego wora i zakładać , że każdy pieszy to święty -nietykalny , a kierowca to pirat drogowy-władca szos . Jako pieszy bardzo często mam problem w tym miejscu żeby dostać się na drugą stronę , idąc od galerii długo czekam na przejście na drugą stronę i nie tylko ze względu na to , że kierowcy się tam nie zatrzymują ,ale też bardzo ciężko jest tam ocenić czy wejście na przejście będzie w danym momencie bezpieczne , stojąc przed przejściem często nie widać czy jedzie jakiś samochód i czy jest wystarczająco daleko ponieważ , jest tam pas do skrętu w prawo (jadąc od miasta w kierunku Krakowa ) samochody ustawiające się na pasie do skrętu zasłaniają widoczność pozostałych pasów , zewnętrzne są widoczne ,ale środkowy jest zasłonięty, po zmroku jest to jeszcze bardziej utrudnione ze względu na oślepiające światła samochodów , nie wspomnę o deszczowej pogodzie gdy te światła odbijają się od jezdni . Powiedzmy sobie szczerze większość z nas korzysta z samochodów bo tak na prawdę w Rzeszowie kuleje bardzo komunikacja miejska , miasto się rozwija , powstają nowe osiedla , nowe linie mpk niby też , ale co z tego skoro nie są przystosowane do potrzeb mieszkańców ,jest ich jednak wciąż za mało , mają niską częstotliwość przejazdów , trasy są za długie , wprowadzono płatne parkingi żeby ograniczyć wjazd samochodów do centrum , to nic nie dało , wydano miliony na nowy system kontroli ruchu , który miał rozładować korki co dobrze wiemy tylko sprawiło ich większą ilość . Doszło do tragedii i te ” nasze kłótnie ” nic nie dadzą , potrzebne są ogromne zmiany .

  18. Pieszy ma wszystko gdzieś bo w razie kolizji z pojazdem nic mu nie grozi, natomiast kierowca ryzykuje zadrapania na lakierze i rozbitą szybę. W przypadku braku ubezpieczenia AC jest to wielka tragedia dla kierowcy i całej jego rodziny.
    Dodatkowo kierowcy trudniej jest wyminąć pieszego, niż pieszemu samochód.

  19. Sama jestem kierowcą i przy pasach jeżdżę wolno. W środę miałam sytuację gdzie dwie “lalunie” szpileczkach dosłownie wbiegły mi pod koła nawet nie patrzyły czy coś jedzie. Z parę tygodni wcześniej i to nie na przejściu też kobieta mi wbiegła z pomiędzy zaparkowanych samochodów pod koła. Więc to nie tylko wina kierowców. Może każdy obowiązkowo powinien mieć jakieś szkolenie z kodeksu ruchu drogowego, a nie tylko kierowcy. Ilu widziałam już takich że szli sobie ubrani na czarno w półmroku bez żadnego odblasku.

  20. Sytuacja jaka mnie spotkała na tym przejściu: przechod,iłam na drugą stronę od Nowego Świata. Jadący prawym pasem w stronę centrum kierowca zatrzymał się, lewym pasem nikt nie jechał. Jednak za tym kierowcą drugi jechał tak szybko, że nie był w stanie się zatrzymać i aby nie wjechać w tył auta zjechał na lewy pas, którym ja szłam, cudem udało mi się odskoczyć, a ów kierowca nie zatrzymując się pojechał dalej. Centymetry dzieliły mnie od potrącenia. Większość kierowców jadących w stronę centrum znacznie przekracza tam prędkość. To przejście określane jest mianem najniebezpieczniejszego w Rzeszowie i jak widać nic z tym nie robią. Jak powstanie sygnalizacja, korki będą większe, ale chyba są sprawy ważniejsze…

  21. Właśnie, że nie. Więcej świateł powinno być, to tacy “miszcze” kierownicy muszą być utemperowani.
    W Rzeszowie brakuje przede wszystkim odcinkowego pomiaru prędkości. Wystarczy wybrać się do Kolbuszowej, żeby zobaczyć, jak teraz tam wszyscy pokorniutko 50km/h jadą…

  22. Kodeks drogowy rzeszowskiego kierowcy (a przynajmniej wielu z nich)

    – Pamiętaj, że celem każdego kierowcy jest być pierwszym, cokolwiek to oznacza.
    – Im szybciej przejedziesz na czerwonym świetle, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś cię stuknie z boku.
    – Włączenie kierunkowskazu ujawnia wszystkim twój zamiar wykonania manewru. Prawdziwy kierowca nigdy tego nie zdradza.
    – Prędkość w km/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną dla przeciętnych kierowców. Prawdziwy kierowca dopasowuje prędkość do możliwości własnego samochodu.
    – Nigdy nie utrzymuj takiego odstępu od poprzedzającego pojazdu, aby mogło tam wjechać inne auto.
    – Hamować należy w ostatniej chwili i tak mocno, aby bezwzględnie zadziałał ABS, powodując odprężający masaż stopy. W przypadku aut bez ABS’u ćwiczymy rozciąganie nogi.
    – Nie faworyzuj mniejszości. Wpuszczając przed siebie auto wyjeżdżające z podporządkowanej uszczęśliwiasz jednego, a wkurzasz dziesiątki jadących za tobą.
    – Pamiętaj, że wśród pieszych, których przepuszczasz na pasach może być terrorysta.
    – Zauważ, że jeżeli zaparkujesz samochód na środku trawnika, na pewno żaden pies nie zrobi w tym miejscu kupy.
    – Wyrzucanie śmieci za okno samochodu urozmaica krajobraz oraz nadaje sens istnieniu służb porządkowych.
    – Inteligentna sygnalizacja drogowa nie jest po to aby ułatwić ci życie, ale po to by pokazać, iż odpowiednie służby są na bieżąco z postępem technicznym.
    – Pamiętaj, że zmienne warunki pogodowe nie są w żadnym wypadku powodem dla zmiany powyższych reguł. Są one naturalnym czynnikiem wzrostu gospodarczego w biznesie samochodowym oraz medycznym.

  23. Bez sensu wypowiedz, wiesz od czego jest przejscie dla pieszych? Mowisz o szanowaniu zycia a z drugiej strony ‘tlumaczysz’ kompletny brak, podkreslam KOMPLETNY BRAK szacunku ze strony kierujacych dla pieszych. Gdyby mieli szacunek to zblizajac sie do przejscia do pieszych ZWALNIALI BY, szczegolnie jesli mowisz ze jest slaba widocznosc. A realia sa takie ze kierujacy maja W DUPIE pieszych, raz po raz wyprzedzajac na pasach, niejednokrotnie 70-80km/h. Zero tolerancji dla takich zachowan, nie win za to tych NORMALNYCH kierowcow, ktorzy wiedza ze pieszy to tez uczestnik ruchu drogowego. Kierujacy moze sie zatrzymac zeby przepuscic pieszych, a inni kierujacy musza sie tego spodziewac, dojezdzajac do pasow ZACHOWAJ OSTROZNOSC, a nic nikomu sie nie stanie.

  24. Proszę mnie uważnie przeczytać. Pojazdy jadące od centrum w prawo w kierunku parkingu galerii zasłaniają pieszych. wyjeżdżający na tym samym wjeździe często zatrzymują się przed przejściem aby WPUŚCIĆ czekających pieszych. Zasłonięte przejście dla kierujących i zasłonięta droga dla pieszych. O wypadek, szczególnie jak jest ciemno, nietrudno. A piesi też muszą zachowywać się zgodnie z przepisami. Zapraszam do lektury kodeksu drogowego tak pieszych jak i kierujących. NIE ZAPRASZAMY PIESZYCH NA PRZEJŚCIE! Szanujmy ich życie.

  25. Niestety wielu pieszym brak wyobraźni. Tak jak przedmówca wspomniał samochodu nie da się w miejscu zatrzymać nawet jadąc z przepisową prędkością 50km/h. Kierowce chroni samochód, pieszego co najwyżej ubranie. Wchodząc kilka metrów przed nadjeżdżającym autem pieszy zachowuje się jak zwykły samobójca. Trochę wyobraźni i rozsądku!
    Nie twierdzę że kierowcy są bez winy. Chcąc zatrzymać się przed przejściem patrzę w lusterko czy sąsiednim pasem nie jedzie szybko inny pojazd, który może “sprzątnąć pieszego z pasów”.
    Szanujmy się nawzajem a wszystkim się będzie lepiej żyło.

  26. Światła znacząco spowolnią i utrudnią ruch w tym miejscu, jak to ma miejsce na ul. Rejtana – nie wspominając o zdecydowanie większym spalaniu i samych spalin, przez to że trzeba się co chwila zatrzymywać.

    Wydaje mi się że dobrym pomysłem było by zrobienie przejścia pod lub nad ulicą. Zrobiono przebitkę między osiedlami obok feralnego przejścia rozwiązując problem z samochodami, o pieszych niestety nie pomyślano, czego efekty widać.
    Sam nie lubię tego przejścia bo jest po prostu niebezpieczne, ale kolejne światła spowodują więcej szkód niż pożytku.

  27. Za zabicie na pasach jest 8 lat a gdy kierowca pod wpływem albo bez prawka zabije lub nawet trwale uszkodzi jest już 12 lat. Sam jeźdzę i ja tam wolę jak są światła. Bez świateł to loteria, chwila nieuwagi i nie widzisz rodziny 8 wigilii. A jak wychodzisz nie wiesz co to telefon komórkowy i internet.

  28. Mi się podobało w Norwegii. Podchodzisz do przejścia a auta same sie zatrzymują żeby cie przepuścić. Szok.

    A u nas? U nas nawet jak leje deszz to stoisz i czekasz na zlitowanie. A jak na drodze ograniczenie do 70km/h to jadą 80-90 i tak stosz kilka minut aż uznasz raz kozie śmierć i włazisz między pedzące auta. Ale jakie masz inne wyjście?

    Tak sobie myślę że u nas taka kultura w stosunku do Norwegii że przysłowiowy Janusz przed przejściem może i by zwolnił ale tylko po to żeby przez szybe ci powiedzieć – ja mam auto a ty tu huju stój na deszczu do zasranej śmierci.

  29. Zginął człowiek na pasach! To niewystarczający powód do zamontowania świateł. To musi być kumulacja kilku niewinnych? Tylko światła zapewniają jako takie bezpieczeństwo. A ulice w mieście to nie autostrada. Na każdym przejściu powinny być wybudzeniowe światła.

  30. Polska to nadal dzika kraina. Totalny brak kultury, buractwo, chamstwo, cwaniactwo i brak wyrozumiałości na drodze to norma. Niestety, ale jesteśmy sto lat za murzynami i to widać doskonale też po powyższych komentarzach… Smutne, ale prawdziwe.

  31. Rano gdy stoi się po 7-10 minut i nikt nie chce się zatrzymać to muszę ryzykować i nawet wymuszać zatrzymanie bo bym nigdy nie przeszedł. Mnie nawet nie zdziwiło że ktoś zginął. Bez świateł jeszcze nie raz tam ludzie zgina.

    Może założą jak zginie syn albo córka jakiekoś lokalnego polityka. A tak to jeszcze długo będą deliberować nad zasadnością świateł. Rzeszowscy politycy powinni rodzinie po pogrzebie powiedzieć że tam światła są niepotrzebne.

  32. Już na Rejtana będą na każdym przejściu zamontowane sygnalizatory że przejechać się nie da, tu chcą to samo.
    Przejście jest w kiepskim miejscu i tyle, bo jadąc od Krakowskiej guzik widać, od drugiej strony to samo

    Zawsze się chce zwalić wine na kierowce, ale i piesi też czasem nie patrzą tylko idą bo się spieszą (jak każdy dziś)

  33. Po prostu wolniej.Ruszyc dupe z łozka 5 minut wczesniej i nie trzeba sie spieszyc.Jakby ten dziki lud przestrzegal przepisów to młody czlowiek by zył jak 50 to 50 a nie gnaja po miescie jak na torze i dziwia sie ze ludzie ginał.Wymyslaja,tunele cuda dziwy a popatrzec na siebie jechac wolniej i uwazniej bez telefonu szanujac zycie innych najprostsze rozwiazanie a nie wydawac miliony na budowle zeby mozna bezkarnie przepisy łamac.Jak sie dojezdza do przejscia nalezy zachowac ostroznosc az tyle i tylko tyle proste ale jak widać nie dla wielu

  34. Światła to najgorsze rozwiązanie, to tylko tamuje ruch zamiast go upłynniać. Powinno się stawiać na przejścia bezkolizyjne wtedy wszyscy są zadowoleni (no może poza rowerowymi aktywistami) i bezpieczni.

  35. Kierowco, ten problem to nie wina przejścia czy przepisów jazdy, ale braku ich znajomości, oraz braku kutury jazdy przez kierowców samochodów. NIE WYPRZEDZA SIĘ NA PRZEJŚCIU DLA PIESZYCH. Zdecydowana większość kierowców tego nie wie. NIE wie że ciągła linia zabrania zmiany pasu i wyrzezania innych pojazdów.
    Cieszy mnie fakt że komisja ds. bezpieczeństwa w końcu OBUDZIŁA się po długi śnie nieróbstwa i wychodzi ze swojej jaskini, ale Zaniedbania jakich dopuściła się ta komisja są ogromne, rowerzyści nonstop ślą pisma.
    W mojej ocenie w Rzeszowie musi powstać MONITORING POLICYJNY, nagrywanie i karanie przestępców drogowych. Policjanci zamiast czaić się za krzakami będą siedzieć w biurze przy komuterach analizując nagrania kto wyprzedza na przejściach, kto jeździ, kto nie zatrzymuje się na strzałce, kto jedzie za szybko i wysyłać zdjęcia z mandatem do właściciela. Już sam fakt istnienia takiego systemu sprawi że przynajmniej cześć kierowców uspokoi się na drogach.

  36. Apel kierowcy do kierowców:

    Jeżeli chcesz ustąpić pierwszeństwa pieszemu zatrzymaj się 10 metrów przed przejściem abym jadać lewym lub prawym pasem mógł zobaczyć pieszego i on mógł zobaczyć mnie. Da mi to również czas na ewentualną reakcję.

    Pomyśl zatrzymanie się przed samym przejściem nie daje nikomu szansy na jakąkolwiek reakcję i próbę naprawienia swojego błędu.

  37. Przyłączam się do tych którzy uważają , że piesi zachowują się tak jak by im prawo dawało możliwość wejścia na przejście tuż przed nadjeżdżający samochód. Jeszcze takiego prawa nie ma. Wiele razy zdarzyło mi się , że jadąc samochodem napotykam na pieszego, który pcha mi się przed samochód bo dochodzi do przejścia dla pieszych. Zupełny brak wyobraźni. Bo on ma pierwszeństwo i już . A jak można natychmiast zatrzymać samochód. ?Zamiast montowania sygnalizacji świetlnej na każdym przejściu dla pieszych może zamontować progi zwalniające takie jak np zamontowane są w Tarnowie .Przejście podniesione jest nad jezdnią .

  38. Pusty baniaku ze zrytym beretem. Wstawienie takiego nick-u wyklucza Cię z grona jakiejkolwiek społeczności – to po pierwsze. Po drugie, jak na razie nikt nie oskarża kierowcę, ale zginął człowiek i to normalne że będzie śledztwo.

  39. Samo to że dałeś taką nazwę wskazuje że jesteś Idiotą !
    Rozumu sam nie masz skoro tak idiotyczny nick ustawiłeś/ Dlatego też do ludzi innych nawet szacunku nie masz skoro uważasz że krowy są mądrzejsze.

  40. Piesi to nawet nie święte krowy bo te maja więcej rozumu, piesi to imbecyle i kretyni których nie obowiązują żadne zasady! Zawsze winny jest kierowca!

Comments are closed.