Firma Promost Consulting zaprojektuje połączenie ulicy Lubelskiej z Warszawską w Rzeszowie. W planach jest także połączenie Warszawskiej z Krakowską.
Miasto rozstrzygnęło przetarg na dokumentację projektową połączenia ul. Lubelskiej z Warszawską. Wpłynęły trzy oferty. Jedna z nich została odrzucona, bo podana cena była podejrzanie niska, a firma nie potrafiła sensownie wytłumaczyć, skąd wzięła takie wyliczenia.
Z dwóch pozostałych ofert, Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie postawił na Promost Consulting z Rzeszowa i to z tą firmą w środę zostanie podpisana umowa. Promost będzie miał czas na zaprojektowanie połączenia do końca listopada br.
Po tym czasie, miasto ogłosi przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji. Według założeń pomiędzy ul. Lubelską a Warszawską powstanie 1,5-kilometrowa dwupasmowa jezdnia w obu kierunkach, która będzie przedłużeniem drogi, łączącej dwa osiedla: Staromieście i Załęże. Po obu stronach nowego połączenia powstaną chodniki i ścieżki rowerowe.
Trasa ma się ciągnąć od ronda na ul. Lubelskiej do ronda na ul. Warszawskiej. – To strategiczne połączenie dla miasta będące częścią obwodnicy. Jeżeli powstanie drugie połączenie od ul. Warszawskiej do Krakowskiej, to będziemy mieć ciągłość trasy – mówi Andrzej Świder, wicedyrektor MZD w Rzeszowie.
W drugiej część inwestycji łączącej ulicę Krakowską z Warszawską przewiduje się budowę wiaduktu nad drogą krajową nr 9 i linią kolejową Rzeszów-Ocice. Jaki będzie koszt całej inwestycji? Tego jeszcze nie wiadomo, określi to przygotowywany projekt. Szacuje się, że ratusz będzie musiał wyłożyć nawet 50 mln zł. Miasto liczy, że część pieniędzy dostanie z Unii Europejskiej.
(sl)
redakcja@rzeszow-news.pl