Zdjęcie: PKP PLK
Reklama

22 października ruszy dalsza wymiana torów w rejonie alei Wyzwolenia w Rzeszowie – poinformowała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Pasażerowie muszą liczyć się z utrudnieniami. 

Kolejarze obiecują, że stacja Rzeszów Główny będzie komfortowa, a pasażerowie kolei zyskają wygodniejszą komunikację. Jak poinformowała nas Dorota Szalacha z PKP PLK, kontynuowane są prace w zachodniej części stacji Rzeszów wraz z budową dodatkowego przystanku Rzeszów Zachodni nad aleją Wyzwolenia i przebudową mostów.

Prace rozpoczęły się w sierpniu br. od demontażu torów i rozjazdów oraz mostów przy alei Wyzwolenia. Jak dotychczas rozebrano już dwa z trzech obiektów nad tą ulicą. 

– Trwają prace zbrojarskie, związane z budową nowych fundamentów. Kontynuowane są roboty ziemne dla zabudowy nowego układu torów oraz odwodnienie torowiska. Trwa także montaż nowych elementów sieci trakcyjnej – informuje Dorota Szalacha. 

Nowy przystanek kolejowy

Ponadto, rozpoczęły się już prace pod budowę nowego peronu na przystanku Rzeszów Zachodni. Od 22 października będzie prowadzona będzie dalsza wymiana torów i rozjazdów w rejonie alei Wyzwolenia, w ciągu linii kolejowej między Głogowem Młp. a Rzeszowem. – Będą zmiany w organizacji ruchu pociągów – zapowiada Szalacha.

W pierwszej fazie inwestycji o wartości ponad 200 mln zł przebudowywana jest zachodnia część stacji Rzeszów Główny. Na ponad 3-kilometrowym odcinku torów wymieniane są tory i rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W odległości 50 metrów od przebudowywanych mostów nad aleją Wyzwolenia powstanie nowy przystanek – Rzeszów Zachodni, który ma zapewnić mieszkańcom lepszy dostęp do kolei.

– Będą na nim dwa zadaszone perony, ławki i tablice informacyjne. Ponadto, zainstalowana zostanie winda, pochylnia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz stojaki rowerowe. Nowy przystanek będzie obsługiwał podróżnych na trasie kolejowej  Ocice – Rzeszów i ułatwi dojazd do rzeszowskiej dzielnicy Staromieście – wyjaśnia Dorota Szalacha. 

Przedstawiciele PKP PLK twierdzą, że prace w zachodniej części stacji zakończą się w pierwszej połowie 2019 roku. Wtedy też przebudowany zostanie ostatni z trzech mostów.

Zdjęcie: PKP PLK

W 2019 przebudowa peronów

Z kolei w połowie 2019 r. rozpocznie się przebudowa centralnej części stacji Rzeszów Główny. Przebudowane zostaną trzy perony z myślą o osobach o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dostęp do nich ułatwią windy i ruchome schody. Zabytkową kładkę zastąpi 170-metrowe przejście pod torami, które połączy centrum Rzeszowa z ulicą Kochanowskiego.

Ostatni etap inwestycji zakłada całkowitą przebudowę wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego (będzie poszerzony do 23 metrów). Jezdnia pod wiaduktem będzie miała dwa pasy. W tej chwili ruch odbywa się wahadłowo. Powstanie także chodnik i ścieżka rowerowa. Prace rozpoczną się w marcu 2020 r. i zakończą w pierwszej połowie 2021 r.

Zmiany w organizacji ruchu

Dalsza wymiana torów i rozjazdów w rejonie przebudowywanych obiektów przy al. Wyzwolenia wymaga zmian w organizacji komunikacji kolejowej. Od 22 października do 12 listopada br., wyłączony z ruchu będzie odcinek między Głogowem Młp. a Rzeszowem na linii nr 71 Ocice – Rzeszów.

Przewoźnicy zapewniają podróżnym zastępczą komunikację autobusową. Autobusy będą kursowały pomiędzy przystankiem Głogów Młp. a rzeszowskim dworcem PKP. Pasażerowie będą mogli wsiadać/wysiadać na  przystankach w Rogoźnicy, Zaczerniu i Miłocinie.

Zdjęcie: PKP PLK

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

7 KOMENTARZE

  1. ” Nowy przystanek będzie obsługiwał podróżnych na trasie kolejowej Ocice – Rzeszów”
    a co z linią na Kraków?
    te pociągi nie będą zatrzymywać się na przystanku, czy te tory ominą przystanek?

Comments are closed.