Zdjęcie: Namysław Tomaka / Rzeszów News
Reklama

Miało być skrzyżowanie dwupoziomowe, będzie najprawdopodobniej tunel pod rondem Pobitno w Rzeszowie. Ratusz zdecydował się na taki wariant z przyczyn technicznych. Teraz szuka firmy, która zaprojektuje inwestycję. 

Od kilku lat mówi się o tym, że rondo Pobitno jest jednym z najbardziej zakorkowanych węzłów komunikacyjnych w mieście. Każdego dnia w ciągu doby pokonuje je około 70 tys. kierowców. Miasto widząc ten problem, jeszcze podczas ubiegłorocznej kampanii wyborczej, ogłosiło, że chce budować w mieście tunele m.in. właśnie przy rondzie Pobitno.

Później mowa była o rondzie dwupoziomowym, które miało biec od ronda Kuronia w kierunku skarbca Narodowego Banku Polskiego na al. Armii Krajowej. Ta koncepcja jednak nie wejdzie w życie.

– Analizowaliśmy różne rozwiązania techniczne i okazało się, że rondo dwupoziomowe nie sprawdzi się w tym miejscu. Kierowcy z drugiego poziomu z jednej strony zaglądaliby ludziom do okien pobliskich bloków, a z drugiej mieliby mało przyjemny widok na cmentarz. Dlatego zdecydowaliśmy się na tunel – słyszymy w Miejskim Zarządzie Dróg w Rzeszowie.

Przed przygotowaniem dokładnego projektu trudno mówić o szczegółach inwestycji. Na dziś, według wstępnych planów, możemy spodziewać się, że wjazd do tunelu rozpocznie się mniej więcej na al. Armii Krajowej na wysokości wjazdu na parking Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego nr 2, a wyjazd obok bocznej bramy  cmentarza Pobitno.

MZD nie jest w stanie bez projektu określić jakiej długości może być planowany tunel. – To zależy od tego, co znajdziemy pod ziemią – słyszymy w MZD. W ramach prowadzonych prac zostanie także usunięty maszt, który stoi na środku ronda. Powstaną też nowe 2-metrowe chodniki i 3,5-metrowe ciągi pieszo-rowerowe.

Miasto na przygotowanie projektu przygotowało 350 tys. zł. Jeśli ogłoszony początkiem marca przetarg uda się szybko rozstrzygnąć, to w przeciągu roku powinna powstać niezbędna dokumentacja. Urzędnicy przewidują także, że do tego czasu pozyskają również wszystkie niezbędne dokumenty, jak m.in. pozwolenie na realizację inwestycji.

Na początku przyszłego roku ratusz chce ogłosić przetarg na wykonawcę. Sama przebudowa ronda ma trwać rok i zakończyć się najpóźniej do 2021 roku. Wstępnie oszacowano, że tunel pod rondem Pobitno może kosztować nawet 100 mln zł.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

49 KOMENTARZE

  1. Super! Stoje tam codziennie. Ludzue nie uzywaja kierunkowskazow wiec nigdy nie wiesz czy gosc na srodkowym pasie ruchu jedzie w kuleczko czy wlasnie skreca totezwlaczanie sie na srodkowy pas ruchu to loteria. W innych krajach ludzie jakos uzywaja kierunkowskazow. Lewego gdy jada w kolo i dopiero tuz przed zjazdem prawego. W Rzeszowie co najwyzej prawy kierunkowskaz i w koleczko. Takie namalowane pasy znacznieusprawnily by plynnosc a za tym przepustowosc. W Rzeszowie kierowcy sa bardzo niepewni ( i to nie bez powodu) wiec wiedza, ze nikt im w bok nie wjedzie moze naprawde usprawnic ruch.

  2. A moze by tak szkole wybudowac? Jedyna szkola w okolicy, zbierajaca dzieci z calego Pobitna i Wilkowyii jest za rondem. Wielu rodzicow dowozi dzieci do szkol w centrum miasta. Buduje sie szkola Pijarow ale bedzie to szkola nierejonowa ( w dodatko katolicka a nie kazdy chce/ moze dac dziecko do takiej szkoly ) i tylko jeszcze bardziej pogorszy problem.
    W okresie ferii korkow prawie nie ma.
    Kiedy byl okres grypowy w styczniu- lutym rado tez mialo duzo lepsza przepustowosc.
    Przy bardzo niebezpiecznej ulicy jaka jest Lwowska rodzice zmuszeni sa dowozic dzieci autami bo nawet mojego 11 latka boje sie puscic na przejscie na ktorym jest mnostwo stluczek i wypadkow a inaczej na autobus sie nie dostanie. To oznacza, ze rado pokonuje minimum 4 x dziennie. Minimum 1 tysiac aut to sami rodzice wozacy dzieci do szkoly Same klasy 0-4 w SP 12 to okolo 600 dzieci. Szkola nie moze przyjac wiecej. Kolo Auchan jest juz 7 ogromnych blokow i kilka mniejszych dookola na Slocinie kolejne osiedle wiezowcow a szkola na Sliocinie tez jest oczywiscie przepelniona. Na Nowym miescie na kazde 5-6 blokow przypada szkola.

  3. To co z tego, ze “gorka” slyszal Pan np. o “fliszu karpackim” niech Pan sobie w internecie poszuka, to sie Pan dowie trochę o geologii… Widac bylo po nawierzchni ul. Armii Krajowej przed remontem jak sie klawiszowala na gruntach wysadzinowych, nawodnionych…

  4. Ratusz wybierze metode tańszą czyli odkrywkową, tym bardziej ze na pasie zieleni nie ma żadnych przeszkód, a dla ruchu ulicznego wprowadzi tymczasową organizacje ruchu, w tym czesciowe wylaczenia pasów ruchu. Korki będą makabryczne…

  5. Jak dobrze,że się wybudowałem z innej strony miasta tam gdzie nie ma korków a do centrum 8 minut. Z tamtej strony to bym za darmo działki nie wziął.

  6. Czy zasoby intelektualne zarządu miasta są zbyt małe, żeby przygotować jednocześnie kilka tego typu inwestycji w Rzeszowie!? Brak jednoczesnej realizacji może być EWENTUALNIE uzasadniony brakiem środków. Ale brak jednoczesnego przygotowywania kilku tego typu inwestycji świadczy (wg mnie) o braku odpowiednich zasobów intelektualnych lub perfidii. Tej inwestycji oczekiwałem 15 lat temu. Teraz oczekuję co najmniej 4 takich jednocześnie. A na ew “brak środków” proponuję zastanowienie się nad “Wielkim programem transportowym za 400 mln’, jego efektami i ew konsekwencjami. QUIZ: Ile dwupoziomowych skrzyżowań można było wybudować przez ostatnie 10 lat za kwotę 400 mln złotych?

    P.S.
    Ile parków jest na prawobrzeżnej części Rzeszowa.
    Ile cienia dają w mieście drzewa.
    Ile pasów zieleni (choćby o szerokości 50 cm) jest tworzonych podczas przebudowy rzeszowskich ulic przez ostatnie 20 lat.
    O burdelu urbanistycznym nie będę wspominać.

  7. 100% sie zgadzam. Ale serio nie mozna malowac strzalek przed rondem? Jak to prawda to nie rozumiem dlaczego. Chyba tylko dla zasady.

  8. Ponoć przed rondem strzałek malować nie można. Zakazują tego stosowne rozporządzenia. Bo jak eksperci mawiają: “rondo to w sumie prosta droga, tylko trochę wygięta”. 🙂
    Pomysleć, że w innych miastach są ronda z trzema pasami i auta po nich jakoś się poruszają.

    Do meritum: Rondo Pobitno to moim zdaniem jedno z najprostszych i najlepszych do jazdy w Rzeszowie.
    Wystarczy przestrzegać jak na każdym czterowlotowym rondzie prostej zasady:
    – skręcasz w pierszą w prawo lub zjeżdżasz z ronda na kolejnej w prawo – ustaw się na prawym (zewnętrznym) pasie;
    – skręcasz drugą, w trzecią (jak niektórzy mawiają “w lewo”) lub zawracasz – ustaw się na lewym/wewnętrznym pasie i z niego opuszczaj rondo, sygnalizując swój zamiar kierunkowskazem.
    Przy czym warto przestrzegać pewnej zasady, której formaliści nie znoszą – nie zmieniać na rondzie pasów ruchu (to rondo jest po prostu do tego za małe choć chyba największe w mieście), bo to ogranicza przepustowość każdego ronda i gubi sens dwóch pasów ruchu za nim i zjeżdżając z wewnętrznego pasa ronda zajmowac lewy pas za rondem, a wtedy do kolizji na pewno nie dojdzie – oczywiście nie zapominać o prawej stronie i prawym – dobrze je mieć – lusterku ani o przejściach tuż za rondem
    Nic tak nie działa mi na nerwy jak sznur aut przed prawym pasem na rondzie i korek na prawym pasie za rondem a pas lewy na wjeździe i wyjeździe puste.

  9. Do Lwowskiej powinni się zmieścić w 50 mln.
    Dla porównania przedłużenie Krogulskiego (z dobudową drugiej jezdni, pasem dzielącym oświetleniem chodnikami i ścieżkami rowerowymi) pomiedzy Warszawską i Lubelską kosztować ma w sumie 19 mln zł.
    Teren (jeszcze) jest wolny.
    Gorzej byłoby z przebiciem się przez Wilkowyję a szczególnie Słocinę na przedłużeniu Krzyżanowskiego i w kierunku Zalesia (okolice ul. Wieniawskiego) ale to już kolejny etap. Z drugiej strony specustawa drogowa za 2 lata przestaje obowiązywać i wybudowanie tych dróg nie będzie już takie łatwe, jeśli nie całkowicie nie stanie się niemożliwe.
    Pasowałoby się pospieszyć.

  10. Panie Tadku, uprzejmie informuję, że na tym skrawku ziemi odkryłem niezwykle rzadkiego robaczka. Także budowa na pewno się nie rozpocznie nawet. Podobnie z zalewem. Ma pan z głowy problem i święty spokój.

  11. do fff. Tak wiem że moje rozwiązanie blokuje przepustowość, ale ogranicza przecinanie się torów jazdy. No bo gdy pas zewnętrzny (prawy) będzie służył do jazdy w prawo (1 zjazd) i prosto (drugi zjazd) to wtedy już będzie musiał ustąpić pierwszeństwa znajdującym się na rondzie którzy chcą go opuścić.
    Można by na próbę zrobić tak jak na zdjęciu, a między czasie i tak budować tunel czy co tam chcą.

  12. Marian nie mowie ze komus nie wolno, mowie ze takie przepist powoduja wypadki. Bo ktos sie boi/nie chce jechac wewnetrznym pasem. Powinny byc znaki nakazujace jazde po odpowiednich pasach. Nie jak kto chce. Jak chcesz sobie jezdzic dookoloa to prosze bardzo, ale ja tutaj o uplynnianiu ruchu nie o glupocie.

  13. Pod względem finansów to ocenę można wydać po dokonaniu kosztorysu. Pod względem praktyczności rzeczywiście mniej uciążliwy dla ruchu byłby duży świder ale nie będzie to tak kolorowo, w istotny sposób będzie odczuwalne natężenie sprzętu ciężkiego w trakcie wydobywania urobku, oraz dowożenia materiałów.
    Patrząc na inwestycję dla pokoleń to wydaje mi się iż metoda odkrywkowa byłaby najlepsza. Dlaczego? Ponieważ pozwoli uzyskać idealnie równy poziom dolnej jezdni, oraz stworzyć jak najmniejsze nachylenie jezdni górnej.

  14. Tunel to jak najbardziej najlepsze rozwiązanie i auta nie będą stały w rondzie na podjeździe pod górkę tylko będą jeździć po prostej, ograniczy to ilość spalin przy największym obciążeniu silnika (ruszanie pod wzniesienie)
    W przypadku samej budowy to może pracę będą w pasie zieleni, ale ilość sprzętu budowlanego i ciężarówek skutecznie ograniczą ruch – analogicznie prace na Podkarpackiej. Ja tego nie widzę, chyba że ekipy będą kopać w nocy i ziemie będą wywozić w nocy.
    Jestem jak najbardziej za wykopaniem tunelu, ale uważam iż wcześniej powinno być wykonane:
    1) Dworaka do Ciepłowniczej podłączeniem Sciecha
    2) Sciecha powinna być przedłużona na wschód i wzdłuż cmentarza podłączona do Bałtyckiej i następnie do Lwowskiej
    Od południa od biedy idzie to minąć przez Rejtana jeżeli Dworaka dokończą lub Paderewskiego i Czarnego

  15. Pani Ulu- nie wiadomo jaką techniką bedzie robiony tunel są zawsze dwie alternatywy
    1- metodą odkrywkiwą czyli rozwalamy wszystko / betonujemy ściany i strop/ potem na strop nowa jezdnia i kończymy w środku : wentylacje,jezdnia,oświetlenie itd
    2- albo kopiemy dziure maszyna z tarczą do dziury i sru wszystko na raz : wierci,betonuje wydala urobek który należy odbierac
    Wtedy góra czyli rondo które jest funkcjonuje tak jak teraz –
    Po wykopaniu tunelu pozostaje tylko skonfigurowanie wjazdów i wyjazdów z obu stron do istniejącego układu drogowego
    Jaki wariant wybierze ratusz nie wiem – ale jak na dzień dzisiejszy z braku dróg alternatywnych chyba zasadne było by kopanie przy pomocy tarczy , nawet gdyby to było kosztowniejsze – ( podobnie jak np.tunel metra)

  16. Nieprzyjemny widok na cmentarz? A co w nim nieprzyjemnego? XD widok jak widok a i do refleksji na drodze może skłoni haha

  17. Panie Tadku tu same koszty inwestycji ( 100 milionó) faktycznie nie są istotne no są w momencie rozpoczęcia inwestycji bo trzeba kase mieć dla wykonawcy faktycznie inwestycja jest na lata i się spokojnie wróci bo po prostu upłynnia ruch samochody jadą a nie stoją przy 70 tyś pojazdów na dobe to chyba oczywiste.
    A jakie tam są trudne warunki geologiczne no śmiech na sali a co do wody no daj Pan spokój i przy palowaniu Wisłoko- Strady do ugryzienia co do pobitnego to górka a nie równina .

  18. No prosze drgnęło – już w ubiegłym roku w magazynie radia Rzeszów ” jazda kontrolowana” mówiłem że tylko tunel widać że ratusz słucha
    ( film jest na you tube)
    Co do inwestycji : kopanie w pasie zieleni od skarbca pod rondem w kierunku ronda Kuronia na początku inwestycji nie zakłuci ruchu
    Co do objazdów fakt nie ma drogi alternatywnej bo od 1000 lat jak wycieli las gdy Chrobry szedł na Kijów takiej drogi nie zbudowano a plany były już w 1933- pociągnięcia od Malawy na zachód
    Co teraz na szybko da sie zrobić przed przebudową :
    1- przedłużenie niemirskiego/ przecięcie leszka czarnego/warneńczyka/olbrachta i wpięcie pod Auchon
    2- a zdrugiej strony to samo od nowych świateł na wschód dociągnięcie do budowanej szkoły przez pijarów i wpięcie koło młynu ( światła) na wilkowyji to można zrobić na szybko
    W perspektywie Wisłoko- Strada .
    Z odwodnieniem tunelu nie bedzie problemu bo to górka spadek w obie strony troska zbędna nie bedzie zalany
    Co do strzałek przed dojazdem powinne byc choc w wielu krajach nie ma ( jeździłem w 9- ciu) ale kierowcy są widocznie lepiej wyedukowani bo trzeba wcześniej wiedzieć gdzie sie chce jechac i od razu ustawiac na odpowiednim pasie.

  19. Jedzie bo mu wolno i tak mówią przepisy. Jadąc zewnętrznym pasem może sobie jeździć ile chce wokół i jadąc wewnętrznym(nie środkowym, bo jak są dwa pasy to gdzie masz środek?, chyba że jedziesz hulajnogą po linii) musisz go przepuścić.

  20. Bo to jest Rzeszów – światełka się świecą 3 miesiące, ale informacji na drogach brak.
    Swoją drogą, ten który wydał pozwolenie na budowę kościoła w tym miejscu, powinien dostać medal za głupotę.
    Zablokował możliwość przebudowy tego ronda,

  21. W sumie,
    wybudowanie alternatywnej drogi i rondo turbinowe byłoby lepszym rozwiązaniem niż zatkanie najważniejszej drogi w mieście…

    no cóż, mam nadzieję, że pracuje w ratuszu jakiś mądry, który to przeanalizuje

  22. Dlaczego nie ma znakow przed rondem i na pasach ruchu nakazujacych odpowiednia jazde?
    Nie moge tego pojac. Czlowiek chce normalnie jechac, jade srodkowym na rondzie w lewo i non stop jakis zawodnik wali dookola ronda po zewnetrzym powodujac chaos, wypadki i nieporozumienia.
    Znaki 150 metrwo przed rondem, i zaraz przed i plynnosc ruchu wzrosnie.
    Dlaczego tego nie ma ?????????????????????

  23. do ?. Idziesz w dobrym kierunku ale po co blokowac jeden pas ruchu?
    Wystarczy oznaczyc pasy dojazdowe do ronda strzalkami na jezdni.
    W ten sposob eliminuje sie zawodnikow ktorzy jada z zewnetrzengo pasa dookola na lewo.
    Nie wiem czy to brak techniki ich gubi, ale znaki zmusilyby do prawidlowej jazdy.
    Ale i tak jestem za tunelem, bo bezkolizyjne skrzyzowania sa potrzebne na glownych arteriach.

  24. Od Asseco to w obu kierunkach-) jeden podpięcie do Dworaka, a drugi w kierunku Łańcuta wzdłuż cmentarza wraz z budową parkingu przy cmentarzu-)

  25. Ależ wy żałośni jesteście z tymi komentarzami… Jest taka stara zasada: mądry wie co mówi, głupi mówi co wie. I tyle tylko chciałem.

  26. Od strony technicznej ze względu na ukształtowanie terenu tunel jest najrozsądniejszym rozwiązaniem. Tam jest górka więc kopiąc tunel droga biegłaby praktycznie w poziomie. Budując dwupoziomową drogę to poziom górnego asfaltu pewnie byłby na poziomie dachu szpitala – raczej słabo-( Problem jest natury innej, Panie Prezydencie co rzeszowianie Panu zrobili iż chce ich Pan skazać na armagedon? Co myśmy Panu zrobili iż chce Pan rozkopać rondo nie mając gotowej alternatywy objazdu? Dlaczego najpierw nie dokończyć Dworaka, zbudować drogę od cmentarza do Asseco a dopiero w trzecim etapie rozwalić rondo – czy nie lepsza byłaby taka koncepcja dla mieszkańców i ekonomi miasta? Dlaczego chce nas Pan ukarać?

  27. Tunel jest najdrozszym z mozliwych rozwiązań. Czy stac miasto na wydanie az 100 mln zl i nie rozwiazanie do konca problemu korków. A co z mozliwoscia zalewania tunelu podczas obfitych opadow deszczu??? Biorac pod uwagę trudne warunki geologiczne i wysoki poziom wody gruntowej tylko przeniesienie ruchu w górę daje szanse na rozladowanie korkow. I to nie tylko ulice Armi Krajowej w kierunku ronda Kuronia tylko również kierunek Lwowska- Łańcut. Najpierw wydali zgody na budowe przy rondzie bloków i kosciola a teraz nie ma miejsca na rozbudowe skrzyzowania… W ostatnim czasie jeszcze maszt wybudowali, zeby po 5 latach go przenosić:) Takie to są w samorzadach plany długofalowe, ze po 5 latach sie deaktualizuja. Polska właśnie…

  28. Jasne, najlepiej rozkopać starą istniejącą drogę. NIE TAKA KOLEJNOŚĆ. Nie rozwalajcie ronda bez alternatywy w postaci Dworaka bo doprowadzicie do Armagedonu komunikacyjnego w mieście!!! Ponadto jeżeli będzie Dworaka otwarta to z automatu odciąży rondo Pobitno, a za kasę z przebudowy ronda można pociągną drugą alternatywną drogę, od strony wschodniej, która również dodatkowo odciąży rondo, a dwa otworzy nowe tereny do zagospodarowania.

  29. BEZ JAJ!!! Żeby porozpierdzielać rondo na Pobitnym to trzeba najpierw zrobić alternatywę dla objazdu. Bez dokończenia Dworaka niech się Ferenc nawet nie dotyka ronda na Pobitnym bo zakorkuje miasto i ludzie go zlinczują!!!!!! Najpierw DWORAKA i łącznik do niego koło Asseco, jak będzie objazd to można wysadzać rondo Pobitno.

  30. Na pewno znacznie zmiejszyłaby się kolizyjność, ale czy wzrosłaby przepustowość?

    Projektowanie rozwiązań drogowych to jest olbrzymia dziedzina nauki, ludzie używają zaawansowanych modeli, oprogramowania, analizują i piszą prace naukowa. U nas to się wszystko odbywa “na chłopski rozum”. Jak będzie tunel to przecież będzie szybciej niż bez tunelu, no tak nazdrowy rozum, nie? A może się okazać, że ruch wlotowy będzie przez tak niesymetryczny, że korki będą jeszcze większe – tego się nie da “na czuja” przewidzieć.

  31. Załączam link ze zdjęciem jak szybko za pomocą białej farby usprawnić przejazd.
    Robota na szybko w Paint-cie. Białe kreski to cześć wydzielona z ruchu. No i przedłużenie linii ciągłych, aby nie przecinać toru jazdy.
    W skrócie zajmując zewnętrzny (prawy) pas przed wjazdem na rondo, musimy zjechać w pierwszy zjazd.
    Zajmując przed wjazdem na rondo wewnętrzny pas (lewy) musimy jechać w zjazd nr 2,3 i zawrócić.

    http://i63.tinypic.com/2yl0k1e.jpg

  32. Staram się wierzyć że ludzki gatunek mimo wszystko potrafi się uczyć (nawet na błędach).
    Problem tych rond to właściwe i odpowiednio wczesne ustawienie tablic wskazujących właściwy pas ruchu. I powinny być one one powtórzone w pobliżu ronda.
    Zanim ratusz zrobi cokolwiek w sprawie budowy czegokolwiek :), takie rondo byłoby najszybszym i najtańszym rozwiązaniem

  33. No pewnie, że nie, ale to nie jest akcja jednorazowa jak tunel, tylko rozwiązanie problemu. Przecież samochodów w mieście będzie przybywać, bo Rzeszów “rozwija się” do środka – chociaż granica obejmuje coraz więcej pól dookoła.
    Sęk w tym, czy plany z lat 90-tych są ćwierć wieku później wykonalne ze względu na postępującą zabudowę. Tutaj jasno trzeba powiedzieć, że cztery kadnecje obecnego prezydenta to czas bezpowrotnie zmarnowany pod tym względem.

  34. może policzyli przepustowość ronda turbinowego i nadal nie wystarczyło…
    Nie nauczysz ludzi jeździć po takim rondzie w rok czy 2, to potrwa raczej dekady

    ronda turbinowe w teorii działają dobrze, ale praktyka pokazuje czasem coś innego

  35. Słuszna uwaga. Lepszym wyjściem byłoby wybudowanie planowanej od dawna dwupasmówki od ulicy Sieciecha (dawniej Solidarności) na północ od cmentarza Wilkowyja z nowym rondem na północny wschód od cmentarza Wilkowyja i odbiciem na południe wlotem do ul. Lwowskiej w rejonie osiedla św. Kigni i Auchan (a w perspektywie z wiaduktem nad Lwowską i dalej obok osiedla św. Kingi na Wilkowyję, Słociną, do al. Krzyżanowskiego, zaś na południe przez rejon ul. Wieniawskiego i Zalesie do Drogi Południowej w rejonie al. Sikorskiego na Białej).
    Ten tragment równoległy do Lwowskiej zdjąłby dużą część ruchu na kierunku Pobitno-Lwowska-Krasne (a to on generuje większość korków na tym rondzie więc tunel N-S nic tu nie pomoże) przy czym z pewnością byłby tańszy niż kombinowanie przy rondzie Pobitno.
    Dodatkowo byłby początkiem tzw. ringu obwodowego Rzeszowa, rozładowującego promieniście i obwodowo ruch z nowych dzielnic (Wilkowyja, Słocina, Biała) i stanowił sporą część jego wschodniej części, planowanej już od 1992 roku.

  36. Za to mielibyśmy chyba pierwszy w świecie wiadukt nad górką. I tym co już budują tunel na “zakopiance” byłoby wstyd, że to oni pierwsi nie zrobili wiaduktu nad Tatrami.
    Miano stolicy innowacji w końcu zobowiązuje.
    Z drugiej strony rozsądek nakazał zachować się bez szaleństw i zastosowac wypróbowane pod wględem logicznym rozwiązanie.

  37. 100 mln ????????????
    Tyle chcieli za przebudowę hali na Podpromiu.
    Brawo fachowcy od wycen w ratuszu, może kiedyś trafią z wyceną !!!!!!!!
    Znów się okaże że Tunel będzie kosztował koło 300 mln.

  38. Tunel, rondo turbinowe – niech robią, byle trochę rozładowały się te korki. Od paru lat dzień w dzień, 2 razy dziennie, tkwię tam w korku przed 8mą i po 16tej. Oszaleć idzie:/

  39. Najtańsze i najprostsze rozwiązanie ale ratusz ma gest i wypierdzieli kolejne pieniadze niepotrzebnie. Po zbudowaniu tunelu problem przejechania przez rondo pozostanie dla kierowców jadących w kierunku centrum – Przemyśl . Ale chcieliście Ferenca to macie.

  40. Raczej nie rozchodzi się o to, że kierowcy “z jednej strony zaglądaliby ludziom do okien pobliskich bloków, a z drugiej mieliby mało przyjemny widok na cmentarz”.
    Tamtejszy kościół znalazłby się pod mostem, a proboszcz na pewno by sobie tego nie życzył.
    Na ul.Krakowskiej kierowcy będą zaglądać do okien pobliskich bloków oraz szpitala? Czy może brak cmentarza załatwi sprawę?

  41. Kiedy powstanie obiecywany tunel pod torami kolejowymi, który umożliwi bezpieczne dotarcie pieszych do ulicy Podkarpackiej?
    To chyba zdecydowanie prostsza inwestycja 🙂

  42. Tunel? – najdroższa możliwa inwestycja – jak zwykle w sferze ratuszowych marzeń.
    A wystarczy zrobić rondo turbinowe i nauczyć ludzi po nim jeździć

Comments are closed.