fot. Grzegorz Bukała, UM Rzeszowa / Miasto podpisało umowę na dofinansowanie klubu Stali Rzeszów
Reklama

Miasto i Stal Rzeszów podpisały drugą w tym roku umowę promocyjną na 1,6 mln zł. W sumie daje to 3,2 mln zł – rekord w historii piłkarskiej Stali. Kontrakt obejmuje promocję marki miasta podczas meczów 1 Ligi i w komunikacji klubu.

To element polityki „sport + promocja miasta”. Ratusz podkreśla, że klub buduje pierwszy zespół na młodych i własnych wychowankach. Umowa ma wzmocnić ten kierunek i widoczność Rzeszowa w skali kraju, ale też na europejskiej mapie sportu.

Co zapisano w umowie

Aktualny kontrakt to 1,6 mln zł na drugą część sezonu; z wcześniejszą umową w roku kalendarzowym daje 3,2 mln zł. Stal promuje „Rzeszów stolica innowacji” oraz „Rzeszów 2026 Europejskie Miasto Sportu” na strojach, stadionie i nośnikach klubu.

– To rekord i jasny sygnał, że inwestujemy w sport i promocję Rzeszowa – mówi prezydent Konrad Fijołek.

Dotacje i nagrody

Poza kontraktem promocyjnym miasto wsparło sekcje Stali (poza piłką) 430 tys. zł w formie dotacji. Dodatkowo 261 149 zł trafiło jako nagrody dla 88 zawodników i trenerów Stali. W skali całego rzeszowskiego sportu pula nagród w 2025 r. wynosi 800 tys. zł.

fot. fot. Grzegorz Bukała, UM Rzeszowa / Miasto przekazało 3,2 mln zł dla Stali Rzeszów

„Budujemy na młodych”

Klub widzi w rekordowej umowie impuls do dalszego szkolenia i rozwoju modelu opartego na wychowankach.

Reklama

– Dzięki tej rekordowej umowie będziemy jeszcze mocniej i szybciej się rozwijać. Od lat realizujemy projekt wychowania młodzieży; w Polsce nikt nie zrobił tego na taką skalę. Mamy ponad 20 wychowanków w kadrach polskich – Rafał Kalisz, prezes Stali Rzeszów. 

Cel na na 2026 rok 

Rzeszów przygotowuje się do roku Europejskiej Miasta Sportu 2026. Samorząd widzi w „projekcie młodzieży” gotową opowieść o mieście: od szkolenia po pierwszy zespół i dorosły sport. Model Stali Rzeszów, czyli sport połączony z wychowaniem i edukacją, jak twierdzi miasto, ma być przykładem dla innych i argumentem za dalszym finansowaniem klubu. 

– Sport to emocje i nasza wizytówka. Ta współpraca wzmacnia obie strony – dodaje Fijołek.

(rem)

Czytaj więcej:

Od rolkarstwa po kolarstwo górskie. W weekend Narodowy Dzień Sportu po rzeszowsku

Czytasz Rzeszów News? Twoje wsparcie pozwoli nam działać sprawniej.

 

Reklama