Zdjęcie: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News
Reklama

Ponad 63 procent spraw zgłoszonych za pośrednictwem #RzeszowToMy rozwiązano – miasto podsumowało rok działania aplikacji.

Aplikację #RzeszowToMy uruchomiono na początku września 2022 roku. Mieszkańcy mogą przez telefon zgłaszać sprawy, które powinny być załatwione przez ratusz i miejskie służby. Najczęściej drobne, ale najbardziej dokuczliwe, np. brak chodnika, czy dziury w drodze.

Służby miejskie mają trzy dni na ustalenie, kto konkretnie dany problem ma rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni wysłać informację do zgłaszającego, kto i jak się zajmie jego sprawą. Te, które można załatwić natychmiast, jak twierdzi ratusz, są załatwiane od razu. 

– Musimy oczywiście to jeszcze przećwiczyć na żywym organizmie jakim jest miasto. Zgłaszanie ważnych do załatwienia spraw to najciekawsza funkcjonalność tej aplikacji – mówi Marcin Stopa, sekretarz miasta Rzeszowa.  

W ciągu roku działania aplikacji #RzeszowToMy miasto otrzymało za jej pośrednictwem aż 1721 zgłoszeń, z czego większość, bo ponad 63 proc. udało się rozwiązać.

Najwięcej zgłoszeń (901) przekierowano do Miejskiego Zarządu Dróg. Na drugim miejscu (623 zgłoszenia) plasuje się Zarząd Zieleni Miejskiej. 114 zgłoszeń trafiło do Straży Miejskiej, a 54 do Zarządu Transportu Miejskiego. 

Było również kilkadziesiąt sygnałów do Miejskiej Administracji Targowisk i Parkingów oraz Biura Gospodarki Mieniem.

Za wysokie krawężniki, awarie tablic… 

Przekrój zgłoszeń był bardzo szeroki: od zbitych szyb i połamanych ławek w wiatach przystankowych, przez brak ramp dla osób z niepełnosprawnościami przy schodach, aż po słabo widoczne przejścia dla pieszych, zbyt wysokie krawężniki chodników.

Mieszkańcy zgłaszali też niepodciętą roślinność, która utrudnia przejście po chodnikach czy ścieżkach. Nie zabrakło mniej typowych zgłoszeń – awarii tablic elektronicznych przy drogach, połamanych i przewróconych drzew czy nieprzytwierdzonych ławek w parkach.

Aby zgłosić problem w aplikacji #RzeszowToMy, trzeba utworzyć bezpłatne konto w aplikacji. Przy wysyłaniu zgłoszenia należy załączyć opis usterki, lokalizację (jeśli mapa nie wyświetla dokładnej, może być przybliżona) oraz dołączyć zdjęcia.

Aplikacja #RzeszowToMY jest darmowa, działa na systemach Android oraz iOS. Zgłoszenia można wysyłać o dowolnej porze. 

oprac. (ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama