Do soboty potrwa w Rzeszowie 11. Multimedia Happy End Festiwal Filmów Optymistycznych. Przez pięć dni będzie można zobaczyć ponad 50 filmów niezależnych, profesjonalnych, fabularnych, dokumentalnych, które łączy jeden mianownik – optymizm.Festiwal rozpoczął się dzisiaj w Wojewódzkim Domu Kultury w Rzeszowie. W części konkursowej zostanie zaprezentowanych blisko 40 produkcji, m.in.: „Wszystkie kobiety Mateusza” w reż. Artura Więcka, „Bobry” w reżyserii rzeszowskiego twórcy, Huberta Gotkowskiego, „Być jak Kazimierz Deyna” Anny Wieczur-Bluszcz, „Piąta pora roku” Jerzego Domaradzkiego, a także „Dziewczyna z szafy”. Ten ostatni to profesjonalny debiut niezależnego twórcy, Bodo Koxa, który przez wiele lat prowadził Multimedia Happy End w Rzeszowie.

W ramach pokazów specjalnych zostaną zaprezentowane m.in. filmy niezależne, które powstały przy wsparciu Programu Polskiego Kina Niezależnego MultimediaOFF, który od dekady realizuje operator kablowy Multimedia Polska.

Finałowego dnia festiwalu rozdane zostaną statuetki Złotych Ryb dla najlepszych filmów konkursowych oraz honorowa Złota Ryba za promocję polskiego kina niezależnego. W sobotni poranek, 12 października, tradycyjnie odbędzie się pokaz „Multimedia Happy End Dzieciom”, podczas którego najmłodsi zobaczą najnowszego „Pinokio” w reż. Enzo D’Aló.

Organizatorzy zapraszają również na otwarte warsztaty filmowe. Poprowadzi je reżyser młodego pokolenia, Paweł Sarbinowski. Efektem kilkudniowych prac warsztatowiczów będzie film, który zostanie zaprezentowany ostatniego dnia festiwalu. W tym roku festiwalowa Złota Ryba i sponsor tytularny, Multimedia Polska, ponownie spełnią dziecięce marzenie. Życzenia, w formie pisemnej lub plastycznej, należy wrzucać do specjalnej urny w Wojewódzkim Domu Kultury lub zostawić je Złotej Rybie, która będzie przemieszczała się ulicami Rzeszowa w trakcie festiwalu.

Program oraz szczegóły festiwalu dostępne są na stroniewww.happyend.multimediaoff.pl oraz w Wojewódzkim Domu Kultury. Warto śledzić również aktualności i konkursy na profilu Multimedia Happy End na facebooku.

Reklama