Reklama

Do tej pory największą innowacją w polskim sektorze usług kurierskich była sieć Paczkomatów InPostu. Przyszedł jednak czas na kolejne, nowoczesne rozwiązania.

Aplikacja InPost Mobile

Za lidera innowacyjnej logistyki nie bez powodu uznawana jest firma InPost. Przewoźnik, znany z sukcesu Paczkomatów – sieci automatów umożliwiających całodobowe odbieranie i nadawanie paczek – nie zwalnia tempa i wciąż rozwija swój projekt.

Efektem podejmowanych działań jest zapowiedź wprowadzenia w najbliższej przyszłości możliwości odbierania i nadawania przesyłek w Paczkomatach wyłącznie za pomocą aplikacji InPost Mobile. Dzięki temu obie usługi staną się wręcz ekspresowe.

To oznacza, że w przypadku odebrania paczki będzie wystarczyło, że już w drodze do Paczkomatu użytkownik będzie mógł przejść cały proces, a po podejściu do automatu jego aktywność ograniczy się wyłącznie do wyjęcia przesyłki ze skrytki.

W przypadku nadawania paczek, użytkownik będzie mógł dokonać z poziomu aplikacji mobilnej każdej możliwej operacji związanej z obsługą swoich przesyłek, co zdecydowanie ułatwi i przyspieszy cały proces.

Darmowa Aplikacja InPost Mobile, już od dawna dostępna na urządzenia z systemem Android i iOS, stanie się więc swoistym centrum zarządzania paczkami – zarówno dla odbiorców, jak i nadawców.

Samochody elektryczne

InPost to jednak nie tylko logistyczny lider, jeśli chodzi o stosowanie innowacyjnych technologii, ale również ekologicznych rozwiązań. Przykładem tego są chociażby wspomniane Paczkomaty, dzięki którym jeden kurier jednym samochodem dostarcza nawet do 100 paczek. W przypadku tradycyjnej dostawy kurierskiej, musiałoby się to przełożyć na 100 kursów samochodowych po i tak już bardzo mocno zanieczyszczonych miejscowościach w Polsce.

To jednak nie koniec dobrych wieści. InPost od 2018 roku, do rozwożenia paczek, używa również elektrycznych samochodów, które jeszcze bardziej pozwalają firmie dbać o środowisko. Na początku wprowadzenia nowej floty, jedynym dostawcą pojazdów był Nissan. InPost nie chciał ograniczać się jednak tylko do jednego producenta, dlatego w czerwcu bieżącego roku rozpoczął współpracę z marką Volkswagen Samochody Użytkowe – należącej do Volkswagen Group Polska – testując elektrycznego Craftera.

e-Crafter to pierwszy użytkowy samochód elektryczny Volkswagena, ale już teraz firma planuje wprowadzać do swojej oferty kolejne modele. Dodatkowo, Grupa Volkswagen czynnie i bardzo intensywnie angażuje się w rozwój infrastruktury umożliwiającej ładowanie pojazdów elektrycznych. Crafter wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), a jego zasięg – mierzony według normy NEDC – wynosi 173 km, co doskonale spełnia potrzeby firm działających na terenie miast.

InPost deklaruje, że do 2020 roku samochody elektryczne z napędem na prąd będą stanowiły 30 proc. floty całej firmy. Swoimi odpowiedzialnymi społecznie decyzjami biznesowymi firma nie tylko wyróżnia się na tle pozostałych przewoźników w Polsce, ale również doskonale wpisuje się w nowoczesną politykę zrównoważonego transportu w miastach.

Zamiast przeznaczać spore sumy na budowę, rozbudowę lub unowocześnianie kolejnych oddziałów, pozostałe firmy kurierskie, działające na polskim rynku, powinny wzorować się na InPoście, który udowadnia, że innowacja w logistyce leży zupełnie gdzieś indziej.

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: